Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, September 18, 2020

דף יומי - עירובין דף מ סבא בא לרבינו בערב ראש השנה

ב"ה בדף יומי של היום - עירובין דף מ, מדבר על ראש השנה שחל להיות בשבת! ואיתא שם לפי גירסת רש"י, שהחכמים שלחו את רב ייבא סבא - יב"א ראשי תיבות ישראל בער אודסר (ואם תאמר יש עוד י' -אז עודעשר...) בערב ראש השנה לרב חסדא (הרב של חסד... נ נח נחמ נחמן מאומן)! ורב חסדא אמר לו שהוא בא לו כי היה צריך המקום - שזה ממש הענין של ראש השנה של הצדיק כמבואר בלקוטי מוהר"ן תנינא א', עד שתגיע למקומו.

מא – והנה בראש השנה גופא ראיתי במפרשים שהביאו שיש ענין לצום אפילו בלי השלמת היום שבכי האי גוונא לא עולה להתחשב לצום, כדי להשתתף בצער, ובזה אולי אחד מהטעמים הכי חזקים ששמעתי על מה שרוב העולם לא זכו להיות השנה אצל רבינו, כי לא אפשר להפליג בשמחתינו כנהוג כאשר העולם מדוכא ומעונה בשקר הקרונה. (וכן בחיי מוהר"ן אות קפו ז"ל אינו נכון שהם יהיו בצער ואני בשמחה. כי בשלמא אם לא הייתי נשרף רק הם בעצמן הייתי מכרח להצטער עמהם, כי מחמת שיש לישראל צער כזה גם אני מכרח לסבל עמהם להצטער עמם בצערתם. אבל עכשו שגם ביתי נשרף, ובודאי אני צריך לקבל באהבה ובשמחה וכו' ע"ש). 

נ נח נחמ נחמן מאומן

#uman #umanroshhashana #umanroshhashana2020 #breslov #nanach #nanachnachmanachmanmayuman #rabbinachman #dafyomi #eruvin #saba


No comments: