Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Wednesday, February 17, 2021

הארון והכפרת והכרובים - פרשת תרומה

 ב"ה

כה:י ועשו ארון עצי שטים אמתים וחצי ארכו ואמה וחצי רחבו ואמה וחצי קמתו. אמתים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. חצי בגמטריא נ נח.

הראשי תיבות של: וחצי קמתו, עם האותיות, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של כל הפסוק עם הכולל, בגמטריא נון חית מם נון.

הסופי תיבות של: עצי שטים אמתים וחצי ארכו ואמה וחצי רחבו ואמה וחצי קמתו, בגמטריא נחמן.

אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ועשו ארון עצי שטים אמתים, בגמטריא רבינו נחמן. אותיות היסוד של: וחצי קמתו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: עצי שטים אמתים וחצי ארכו ואמה וחצי רחבו ואמה וחצי, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

הראשי וסופי תיבות של: ועשו ארון עצי שטים עם הח' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: וחצי רחבו ואמה וחצי קמתו, בגמטריא פצפצי"ה ובגמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה.

הבעל הטורים כז"ל ארון בגימ' נזר, שכתר תורה עולה על כל הכתרים, לכן כתיב: ועשית עליו זר זהב, ובשלחן כתיב: ועשית לו, לומר שכתר תורה עולה על שאר הכתרים, עכ"ל. והנה למעלה מהארון היו: הכפרת כרבים - בגמטריא כתר שם טוב - וזה נזר שלמעלה אפילו מכתר תורה, וזה מה ששנינו במסכת אבות, כתר שם טוב עולה על כלם. וכמו שרבינו מביא מהגמרא כמה טפשאי אנשי שעומדים בשביל התורה ולא בשביל הצדיק.



כה:יז ועשית כפרת זהב טהור אמתים וחצי ארכה ואמה וחצי רחבה. ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. כפרת, עם הד' אותיות, בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אמתים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. חצי בגמטריא נ נח. ארכה ואמה, עם הח' אותיות בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. רחבה ע"ה בגמטריא נ נח נ נח.

הסופי תיבות של כל הפסוק בגמטריא הפתקא נ נח נחמ נחמן מאומן.

אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ועשית כפרת זהב ע"ה בגמטריא נ נח נ נח.

צ"ע כי לכאורה המדות הם ממש מדויקות, וא"כ איך היתה הכפרת במלוא המדות של הארון אמתים וחצי על אמה וחצי, והלוא רש"י (לעיל פסוק יא) פירש שהכפרת היתה מונחת על ב' הארונות הפנימיות, ואילו הארון השלישי החיצוני, היתה עולה מסביבה להיות זר סביב, ואם כן על כרחך הכפרת היתה קצרה טיפה ממידות הארון. ותמהני מאד אם נוכל לאמר בזה שהארון לא היה תופס מקום. ואולי י"ל שהזר היה לו דין כפרת, והיה משלים את שיעורו, ובפרט שהכרבים, שהם ודאי מקשה אחת עם הכפרת, היו פרושים מעל ומעבר הזר להכשירו, ומלבד הדוחק, הרי רש"י (לקמן פסוק כא) כותב שנראה לו שהתורה צותה דוקא ליתן את העדות לתוך הארון קודם שישימו את הכפורת עליו, ולפי הדוחק הנ"ל הרי עוד לא נשלם כלי הכפרת עד שישימו על הארון, ומן הראוי היה קודם להשלים אותו, ואחר כך לשים את העדות בתוך הארון, והי"ע. 


#ארון #כרובים #נזר #כתר #כפרת #אמתיםוחצי #כליהמשכן #מדות #מדותהכלים #מדותכליהמשכן #כתרתורה #כתרשםטוב #בעלהטורים #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #זר #פרשתתרומה #משכן #המשכן #בניןהמשכן



No comments: