Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, February 7, 2021

שמע ישראל השם אלקינו השם אחד - טוב מעט בכוונה מהרבות בלי כוונה - נ נח נחמ נחמן מאומן

 ב"ה

פרשת ואתחנן (חומש דברים)

ו:ד שְׁמַ֖ע יִשְׂרָאֵ֑ל יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֵ֖ינוּ יְהֹוָ֥ה | אֶחָֽד.

הראשי תיבות של: שמע ישראל י', בגמטריא רבי נ נח.

הסופי תיבות של: שמע ישראל ה', עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח.

אלקינו, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח.

כל הפסוק בגמטריא אלף מאה ושמונה עשרה, ובהחזרת האלף לאחד בגמטריא מע"ט, כמו שמבואר בליקוטי מוהר"ן תנינא תורה פו, ובשיחות הר"ן אות קמ, שרק מחמת קטנות אמונה צריכים עבודה קשה. וזה כענין הכלל, טוב מעט (תחנונים) בכוונה (שולחן ערוך, אורח חיים א:ד).

מהרבה בלי כוונה (עיין מש"פ בחיי מוהר"ן אות תמא), הרבה זה רבי. ברוך שם כבוד מלכות לעולם ועד, עם החזרת האלפים לאחדים, ועם הכולל, בגמטריא רבי נחמן.

שמע ישראל יא"י אחד ברוך שם כבוד מלכות לעולם ועד, בגמטריא 2476 – בגמטריא אהיה נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ה' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

ובהחזרת האלפים לאחדים, ועם הי"ב תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.


ספר חיי מוהר"ן

אות תמא. תאמרו לי אצל איזה צדיק קבלתם התעוררות הלב, העקר הוא האמירה בפה. רצונו לומר להרבות בדבורים של תחנות ובקשות בפה, והתעוררות הלב בא ממילא, ע"כ.

יש לפרש בזה על דרך צחות מה שקי"ל (שולחן ערוך, אורח חיים א:ד) טוב מעט תחנונים בכוונה מהרבות בלא כוונה, דהיינו שעל ידי שמרבים בלא כוונה משיגים את הטוב מעט עם כוונה. ועמש"כ על שמע ישראל (דברים ו:ד). 


#שמעישראל #שמע #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רבינחמן #ברוךשםכבודמלכותו #טובמעטבכוונה #טובמעט #חיימוהרן #חיימוהרןתמא #כוונה #התעוררות #אמירה #תחנונים #בקשות #תפילה 



No comments: