Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, October 17, 2021

דף יומי על ידי הפתק הקדוש שהוא דף אחד של רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן

 ב"ה

דף יומי

לפני כמה שנים קבלתי רשימות שכתב איזה חבר ממה ששמע מסבא ישראל, וראיתי כתוב שם שסבא ישראל אמר לו שהוא יכול ללמוד דף אחד של גמרא כל יום. וקצת חשוב לדעת בדיוק באיזה שנה זה היה, כי נפקא מינה גדולה יש, אם באותה עת יצאו כבר איזה הוצאה של ביאור הגמרא כמו שיש היום – ומן הסתם כבר התחילו הביאורים לצאת לאור קצת, וגם היה אפשר להשיג הקלטות של שיעורי הדף יומי. כי כבר הארכתי במקומו שלפי הרמב"ם ולפי המקובלים אין ענין לרוב העם לעסוק ולטרוח בבירור הסוגיות, אלא עליהם מוטל ללמוד ההלכות הנצרכים להם. אכן כיון שיש ביאורים שמאד מקילים את הלימוד, ובודאי כל הסוגיא שייך גם להלכה למעשה, הרי כבר יש ענין לכולם ללמוד קצת את הגמרא עצמה. ועל זה סבא הגדיר שדף אחד ליום הוא מדה סביר.

והנה סדר הדף יומי התחיל בשנת התרפ"ג ע"י ר' מאיר שפירא, שנה אחרי שסבא ישראל קיבל את הפתק הקדוש בכ"ג תמוז התרפ"ב אצל רבי מאיר בעל הנס. מאיר מאיר לגזירה שוה, שפרא בגמטריא פתקא. והענין כי רבי נתן אמר (עלים לתרופה) בשעת הסתלקותו, ז"ל כשעזרא הסופר מסתלק וטרפה פסול מתגבר כמו שיש היום אלפים ורבבות טרפה פסול, אבל אני מקוה שדף אחד מספרי רבנו יהיה תקון לכל ע"ש. עזרא הסופר הוא שתיקן וקבע עתים לתורה (נוסף על תקנות של משה רבינו). ודף אחד של רבינו יהיה תקון לכל, ולאחר שסבא קיבל הפתק הקדוש, בודאי זה עיקר הדף, אבל כל דף במשמע. וסבא ישראל אמר שיהיו ישיבות שילמדו רק ספרי רבינו. וכבר הארכתי לבאר במקומו שלפי דעת רבינו העיקר בתלמוד תורה הוא הפנימיות להשיג ידיעה והכרה בהשם יתברך, וזה צריך לקחת כל כוחות האדם, עד שיצטרך ללימוד הגמרא לבחינת שינה ונייחא להמוחין. ולכן לאחר שסבא ישראל כבר קיבל את הפתק הקדוש שהוא הדף העיקרי של ספרי רבינו, אז לשנה האחרת התחילו וקבעו לימוד וסדר הדף יומי. כי על ידי הפתק הקדוש יש יכולת גם היום – ונדעה נרדפה לדעת את ה' כשחר נכון מוצאו ויבוא כגשם לנו כמלקוש יורה ארץ (הושע ו:ג), ויבא כמו הגשם, שהפתק רבינו הוריד מן השמים, ועל ידו אנו יכולים לרדוף אחרי ידיעת השם, ואז כמלקוש יורה ארץ, מלקוש הוא הגשם המאוחר, מלקוש עם האותיות בגמטריא תלמוד ע"ה, בחינת הוראה, יורה ארץ, ארץ בחינת הלכה למעשה בארץ. ומילת לנו הולכת על כמלקוש, שהוא בחי' לינה ושינה, אחר הגשם שהוא עיקר השגת פנימיות התורה, בחי' כשחר נכון מוצאו, לא בחי' תלמוד בבלי שהוא בחי' לילה, בבחי' במחשכים הושיבני כמתי עולם. 

נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #פתק #סבא #סבאישראל #ישראלדובאודסר #ישראלבעראודסדר #דףיומי #גמרא #תלמודבבלי #התרפב #התרפג #תורה #לימודתורה #תלמודתורה #דף #דףאחד #רבימאיר 




No comments: