Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Saturday, May 29, 2021

פרשת בהעלותך - להניח התאווה לתוך תאוות אכילה

ב"ה

יא:ד והאספסף אשר בקרבו התאוו תאוה וישבו ויבכו גם בני ישראל ויאמרו מי יאכלנו בשר.

אשר בקרבו בגמטריא רבנו נחמן בן שמחה.

הראשי תיבות של: אשר בקרבו התאוו תאוה וישבו ויבכו גם בני ישראל ויאמרו מי יאכלנו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

הסופי תיבות של: והאספסף אשר בקרבו, בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בליקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: תאוה וישבו ויבכו גם בני ישראל ויאמרו מי יאכלנו בשר ע"ה בגמטריא רבי נ נח.

בפסוק כתוב שהאספסף התאוו תאוה, וישבו גם בני ישראל לבקש בשר, ויתכן שהתאוה לא היה בשביל בשר, אלא בשביל זנות, כי זה היה במדבר פארן (רש"י לעיל י:יב – קברות התאוה היה במדבר פארן), וכבר כתבנו במ"א שפארן יש לפרשו כמו שהוא מובן היום ענין של נאוף, שהיו מנוסים ועושים תיקונים במדבר פארן על זה. וזה מה שאמרו (פסוק ה) זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חנם, ופרשו חז"ל נחם זו עריות, וכן מצינו (פסוק י) וישמע משה את העם בכה למשפחתיו, ופרש"י על עסקי משפחות, על עריות הנאסרות להם. ולכן י"ל שעיקר התאוה והנסיון כאן היה על נאוף, ולכן כאשר ראו בני ישראל התגברות תאוה זו, בקשו להניחו בתוך תאות אכילה, וכמו שרבינו הקדוש עשה בתחילת עבודתו (שבחי הר"ן אות טז, חיי מוהר"ן אות צב), ולכן בקשו בשר. כי בשר תרתי משמע (כמו שלמדים ממש"כ זב מבשרו (נדה מג) עד שיצא מבשרו).


נ נח נחמ נחמן מאומן


#תאוה #אכילה #תאוותאכילה #חיימוהרן #חייצב #שבחיהרן #שבחיטז #פרשתבהעלותך #בהעלותך #אספסף #האספסף #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רבינחמן #פארן #מדברפארן #נאוף



No comments: