Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, May 24, 2019

פרשת בחוקותי - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

בחקתי


כו:ג אם בחוקותי תלכו ואת מצותי תשמרו ועשיתם אותם. הסופי תיבות של ואת מצותי תשמרו ועשיתם אותם, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
אם בחקותי תלכו, ופרש"י שתהיו עמלים בתורה. וגם סוף הפסוק מעיד "ועשיתם אותם" (בתורה כתוב 'אתם' חסר) 'מאותם' והד' אותיות, בגימטריא, נ נח נחמ נחמן מאומן. אם בחקתי תלכו, אם – תלכ = נ נח נחמ נחמן מאומן. באמצע יש 'בחקותי' (ודרך זה שמלה מפסקת ע' לקמן אות קלא), כי דרך ארץ קדמה לתורה, וסובבת את התורה. והנה הענין לילך בתורה, והוא ענין מה שרבינו אמר שלהיות יהודי, דהיינו לעלות מדרגה לדרגה, צריך להיות בארץ ישראל. ארץ זה לשון רצון, וישראל, זה שיר א"ל. וזה ענין 'עמל', ע' זה לראות ולהבין, מ' זה מלכות זה התפילה, ל' זה למד – לימוד, דהיינו לעשות מהלימוד, מהתורה, תפילה (דהיינו להפוך כל הלימוד דרך תפילה להשי”ת). תמיד לעלות מהנעשה (נגלה, תורה), לנשמע (נסתר, תפילה), עד שמה שהיה בבחינת נשמע ונסתר יהיה רק נגלה ונעשה (עיין לק”מ תורה לא). וללכת מחיל אל חיל. וזה דרך ארץ ישראל, וזה נ נח נחמ נחמן מאומן. וזה סוף הפסוק, ועשיתם אותם, דהיינו לעשות, שמה שהיה בבחינה נשמע ונסתר, בחינת אותם – אות ם', תהיה רק נגלה ועשיה.
ענין עמלות בתורה שכתב רש"י הנ"ל, ועוד כתב שם ז"ל ואת מצותי תשמרו, הוו עמלים בתורה על מנת לשמור ולקים וכו', ע"כ. נראה לפרש, דהנה מצינו במסכת פסחים (ג:א) עמילן של טבחים, ופירש הרע"ב פת שעושין מקמח שלא הביאה שליש בשולה, ומכסים בה את הקדרה לשאוב את הזוהמא, ע"כ. הרי בצק כזה ששואבת את הזוהמא. אז זה תכלית הלימוד, להיות עמלים בתורה, לנקות את עצמינו מכל הזוהמא, כדי שנזכה באמת לשמור ולקים וכו'. וממילא מובן שזה הכל על ידי נ נח נחמ נחמן מאומן, שזה ממש ענין להסיר את הזוהמא ולחזק את הריח טוב כמבואר בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה ח'.
ועוד נראה ש"עמל" ראשי תיבות: עושה משפט לעשוקים (תהלים קמו:ז).


כו:י ואכלתם ישן נושן וישן מפני חדש תוציא. אכלתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, גם בהראשי תיבות וסופי תיבות של ישן נושן וישן, ארבעה נונין שהם הר"ת של נ נח נחמ נחמן, גם יש"ן רמז לרבינו נ'חמן בן ש'מחה (וידוע שרבינו היה לו שם סודי יצחק, וגם ידוע שרבינו אמר פעם (שש"ק א:רלה) אם לא הייתם אצלי הייתי ישן וכו'). ישן נשן (חסר ו) בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. מפני חדש בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של מפני חדש תוציאו בגמטריא רבינו הנ נח נחמ נחמן מאומן.

כו:יא ונתתי משכני בתוככם ולא תגעל נפשי אתכם. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: משכני בתוככם ולא תגעל נפשי אתכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ב'תוככם' עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן בפסוק הבא (כו:יב) והתהלכתי ב'תוככם' עם האותיות גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והייתי לכם לאלהים ואתם תהיו לי לעם ר"ת לללו"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות.

כו:יב והתהלכתי בתוככם והייתי לכם לאלהים ואתם תהיו לי לעם. תוככם עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ראשי וסופי תיבות של ואתם תהיו לי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.


כו:כה ח'רב נ'קמת נ'קם ברית, ר"ת נ נח, ידוע שרבינו בא לתקן הברית. חרב נקמת נקם עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (ותלמידו) נתן!

כו:מב וזכרתי את בריתי יעקוב ואף את בריתי – בסופי תיבות פעמיים נ נח נחמ נחמן מאומן.

בחוקותי כו:מה וזכרתי להם ברית ראשנים – בסופי תיבות נ נח נחמ נחמן מאומן. אשר הוצאתי אתם מארץ מצרים – הו"צאת"י, י אתם מ, פעמיים נ נח נחמ נחמן מאומן זה אחר זה. מצרים לעיני הגוים להיות להם לאלהים אני – ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן בסופי תיבות.


כו:מו אלה החקים והמשפטים והתורת אשר נתן ה' בינו ובין בני ישראל בהר סיני ביד משה. והמשפטים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. נתן, זה רבי נתן. ישרא"ל בהר סיני ב" אותיות יין (-סו"ד) הברסלב. סיני ביד משה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בהר, אותיות הרב, הרי – הרב נח נחמ נחמן מאומן.

כז:ז רש"י מביא גמרא ערכין יט. – סבא בביתא פחא בביתא, ושם פירש פחא לשון שבר. שבר זה ראשי תיבות רבינו בן שמחה. פחא בביתא, האותיות פחאבת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ונשאר אותיות יב"א – ראשי תיבות ישראל בער אודסר – סבא.


נ נח נחמ נחמן מאומן


No comments: