Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, May 31, 2019

פרשת במדבר - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה


במדבר

במדבר, ב' פעמים מדב"ר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. (וכן גבריאל גבריאל. וכן אברם אברהם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן).

א:ז ליהודה נחשון בן עמינדב. הסופי תיבות ע"ה בגמטריא נ נח.

א:טז אלה קרואי העדה נשיאי מטות אבותם ראשי אלפי ישראל הם. הסופי תיבות של: מטות אבותם ראשי אלפי ישראל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:יז ויקח משה ואהרן את האנשים האלה אשר נקבו בשמות. הסופי תיבות של: ואהרן את האנשים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בשמות ע"ה בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: משה ואהרן את האנשים האלה אשר נקבו בשמות, בגמטריא תרח"ם ע"ה, בגמטריא נחמן נתן (עיין חיי מוהר"ן קפה).

א:יח ואת כל העדה הקהילו באחד לחדש השני ויתילדו על משפחתם לבית אבתם  במספר שמות מבן עשרים שנה ומעלה לגלגלתם. הסופי תיבות של: השני ויתילדו על משפחתם לבית עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של שמות מבן עשרים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
משפחתם לבי'ת אבת'ם במספ'ר – האותיות יסוד (שלפני הס"ת) ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן (א:כ) במספר שמות' לגלגלתם' כ"ל הס"ת עם כל התיבה האחרונה והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. עיקר היחוס של משפחות בני ישראל.

א:יט כאשר צוה ה' את משה ויפקדם במדבר סיני. הראשי וסופי תיבות של: את משה ויפקדם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ויפקדם במדבר, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:כ ויהיו בני ראובן בכר ישראל תולדתם למשפחתם לבית אבתם במספר שמות לגלגלתם כל זכר מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא. הראשי וסופי תיבות של: ראובן בכר ישראל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

א:כב לבני שמעון תולדתם למפשחתם לבית אבתם פקדיו במספר שמות לגלגלתם כל זכר מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא. הראשי תיבות של: לבני שמעון תולדתם למשפחתם, בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אבתם פקדיו במספר ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:כד לבני גד תולדתם למשפחתם לבית אבתם במספר שמות מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא. הראשי וסופי תיבות של: לבני גד תולדתם, עם התיבות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: לבני גד תולדתם למשפחתם לבית אבתם במספר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות. וכן הראשי תיבות של: עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות. הסופי תיבות של: שמות מבן עשרים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לבית אתם במספר ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:כה פקדיהם למטה גד חמשה וארבעים אלף ושש מאות וחמשים. ושש מאות וחמשים, עם האותיות והתיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג"פ נ נח נחמ נחמן מאומן).

א:מג פקדיהם למטה נפתלי שלשה וחמשים אלף וארבע מאות. הראשי וסופי תיבות של: נפתלי שלשה וחמשים אלף בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: אלף וארבע מאות, עם האותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. והנה נפתלי הוא בחי' תפילין בגמטריא פתק. וכתוב (שופטים ד:יח) ונפתלי על מרומי שדה, והשדה הוא הגן, וכן מנין פקודיו ג"ן אלף.

א:מט אך את מטה לוי לא תפקד ואת ראשם לא תשא בתוך בני ישראל. הסופי תיבות של: מטה לוי לא תפקד ואת ראשם לא תשא בתוך בני, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. בתוך בני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:נא ובנסע המשכן יורידו אתו הלוים ובחנת המשכן יקימו אתו הלוים והזר הקרב יומת. הסופי תיבות של: הלוים ובחנת המשכן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:נג והלוים יחנו סביב למשכן העדת ולא יהיה קצף על עדת בני ישראל ושמרו הלוים את משמרת משכן העדות. הראשי וסופי תיבות של: למשכן העדת ולא, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. העדות, עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: העדת ולא יהיה קצף, עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הלוים את בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ב:ד וצבאו ופקדיהם ארבעה ושבעים אלף ושש מאות. הראשי וסופי תיבות של וצבאו ופקדיהם ארבעה ושבעים אלף ושש בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות והכולל.

ב:ה והחנים עליו מטה יששכר ונשיא לבני יששכר נתנאל בן צוער. הסופי תיבות של: יששכר ונשיא לבני יששכר נתנאל בן, וכן של: ונשיא לבני יששכר נתנאל בן צוער, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:כד כל הפקדים למחנה אפרים מאת אלף ושמנת אלפים ומאה לצבאתם ושלשים יסעו. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אלף ושמנת אלפים ומאה לצבאתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של אלף ושמנת, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:כז והחנים עליו מטה אשר ונשיא לבני אשר פגעיאל בן עכרן. הסופי תיבות של: והחנים עליו מטה אשר ונשיא לבני אשר פגעיאל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: אשר ונשיא לבני אשר פגעיאל בן בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אשר פגעיאל בן עכרן, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:לא כל הפקדים למחנה דן מאת אלף ושבעה וחמשים אלף ושש מאות לאחרנה יסעו לדגליהם. "כל הפקדים למחנה דן" עם הט"ו אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: מאות לאחרנה יסעו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:לב אלה פקודי בני ישראל לבית אבתם כל פקודי המחנת לצבאתם שש מאות אלף ושלשת אלפים וחמש מאות וחמשים. הסופי תיבות של: פקודי בני ישראל לבית אבתם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: אבתם כל פקודי המחנת לצבאתם שש מאות אלף ושלשת אלפים וחמש ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:לג בתוך בני ע"ה כנ"ל.

ג:ד וימת נדב ואביהוא לפני ה' בהקרבם אש זרה לפני ה' במדבר סיני ובנים לא היו להם ויכהן אלעזר ואיתמר על פני אהרן אביהם. הסופי תיבות של: להם ויכהן אלעזר ואיתמר, וכן של: אלעזר ואיתמר על פני אהרן, ע"ה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. על פני אהרן בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות.

ג:ו הקרב את מטה לוי והעמדת אתו לפני אהרן הכהן ושרתו אתו. הראשי וסופי תיבות של: מטה לוי והעמדת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:ט ונתתה את הלוים לאהרן ולבניו נתונם נתונם המה לו מאת בני ישראל. את הלוים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. הסופי תיבות של את הלוים לאהרן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. נתונם כתיב חסר, עם האותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של נתונם המה לו מאת בני ישראל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:יב ואני הנה לקחתי את הלוים מתוך בני ישראל תחת כל בכור פטר רחם מבני ישראל והיו לי הלוים. את הלוים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. הסופי תיבות של מתוך בני ישראל תחת כל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:יג כי לי כל בכור ביום הכתי כל בכור בארץ מצרים הקדשתי לי כל בכור בישראל מאדם עד בהמה לי יהיו אני ה'. הכותי (מלא) כל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:יז ויהיו אלה בני לוי בשמתם גרשון וקהת ומררי. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אלה בני לוי בשמתם גרשון, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: בשמתם גרשון וקהת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:יט ובני קהת למשפחתם עמרם ויצהר חברון ועזיאל. הסופי תיבות של: ובני קהת למשפחתם עמרם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:כג משפחת הגרשני אחרי המשכן יחנו ימה. המשכן יחנו, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:כד ונשיא בית אב לגרשני אליסף בן לאל. הסופי תיבות של: בית אב לגרשני אליסף בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ג:כה ומשמרת בני גרשון באהל מועד המשכן והאהל מכסהו ומסך פתח אהל מועד. הסופי תיבות של: ומשמרת בני גרשון באהל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. פתח עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: המשכן והאהל מכסהו ומסך פתח ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:כו וקלעי החצר ואת מסך פתח החצר אשר על המשכן ועל המזבח סביב ואת מיתריו לכל עבדתו. הסופי תיבות של: המשכן ועל המזבח סביב ואת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:כז ולקהת משפחת העמרמי ומשפחת היצהרי ומשפחת החברני ומשפחת העזיאלי אלה הם משפחת הקהתי. הראשי וסופי תיבות של: אלה הם משפחת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:לו ופקדת משמרת בני מררי קרשי המשכן ובריחיו ועמדיו ואדניו וכל כליו וכל עבדתו. "מררי קרשי המשכן" ע"ה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן, עם הג' כוללים. הסופי תיבות של: משמרת בני מררי קרשי המשכן ובריחיו ועמדיו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ג:מב ויפקד משה כאשר צוה ה' אתו את כל בכור בבני ישראל. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: צוה ה' אתו את כל בכור בבני ישראל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן

ג:מז ולקחת חמשת חמשת שקלים לגלגלת בשקל הקדש תקח עשרים גרה השקל. חמשת עם הכולל בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. לגלגלת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות.

ג:נ כל בכורי בני ישראל היו צריכים להיות נפדים על ידי הלוים, והיו 273 בכורי ישראל יותר ממה שהיו לוים, ואלו היו צריכים ליתן פדיון של חמשת שקלים, ופרש"י ז"ל (מהמדרש רבה, וסנהדרין יז) אמר, כיצד אעשה? בכור שאמר לו, תן חמשה שקלים, יאמר לי, אני מפדויי הלוים. מה עשה? הביא שנים ועשרים אלף פתקין וכתב עליהן "בן לוי" (גמטריא נחמ), ומאתים ושבעים ושלשה פתקין כתב עליהם "ה' שקלים" (כך הגרסא בכל הספרים הישנים, אבל בספרים החדשים פענחו את הה' לחמשה), וכו' עכ"ל. ה' שקלים עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!

ד:ב נשא את ראש בני קהת מתוך בני לוי למשפחתם לבית אבתם. הסופי תיבות של: בני קהת מתוך בני לוי למפשחתם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:ו ונתנו עליו כוי עור תחש ופרשו בגד כליל תכלת מלמעלה ושמו בדיו. הראשי תיבות של: כסוי עור תחש ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:י ונתנו אתה ואת כל כליה אל מכסה עור תחש ונתנו על המוט. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ואת כל כליה אל מכסה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יא ועל מזבח הזהב יפרשו בגד תכלת וכסו אתו במכסה עור תחש ושמו את בדיו. הראשי תיבות של: יפרשו בגד תכלת וכסו אתו במכסה עור בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יב ולקחו את כל כלי השרת אשר ישרתו בם בקדש ונתנו אל בגד תכלת וכסו אותם במכסה עור תחש ונתנו על המוט הסופי תיבות של: השרת אשר ישרתו בם בקדש ונתנו אל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: בם בקדש ונתנו אל בגד תכלת וכסו אותם במכסה עור, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: וכסו אותם במכסה עור תחש ונתנו, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יד ונתנו עליו את כל כליו אשר ישרתו עליו בהם את המחתת את המזלגות ואת היעים ואת המזרקת כל כלי המזבח ופרשו עליו כסוי עור תחש ושמו בדיו. הראשי וסופי תיבות של ונתנו עליו את, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. המזלגת עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: המזרקת כל כלי, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: המזרקת כל כלי המזבח ופרשו עליו כסוי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של כסוי עור תחש ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל.

ד:טז ופקדת אלעזר בן אהרן הכהן שמן המאור וקטרת הסמים ומנחת התמיד ושמן המשחה פקדת כל המשכן וכל אשר בו בקדש ובכליו. בו בקדש ובכליו, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של המשחה פקדת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יט וזאת עשו להם וחיו ולא ימתו בגשתם את קדש הקדשים אהרן ובניו יבאו ושמו אותם איש איש על עבדתו ואל משאו. עשו להם וחיו, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: איש איש על עבדתו ואל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:כ ולא יבאו לראות כבלע את הקדש ומתו. לראות כבלע בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של כבלע את בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.




No comments: