Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, May 3, 2019

פרשת קדושים - רמזים על רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב - נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

קדושים


יט:יז לא תשנא את אחיך בלבבך הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא, רבינו בלקמ"ת תורה ח' מסביר שהדרך היחיד הנכונה להוכיח זה על ידי השיר פשוט כפול משולש מרובע – נ נח נחמ נחמן מאומן – ואכן "הוכח תוכיח" עם האותיות בגימטריא  - נ נח נחמ נחמן מאומן (ע"ה). וכן הסופי תיבות של "אחיך בלבבך הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא" ךךחחתךאאוא בגימטריא – נ נח נחמ נחמן מאמן. וכן הר"ת של "תשא עליו - “ עם כל המלה "חטא" (והג' כוללים) בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לא תשא עליו חטא, פרש"י ז"ל לא תלבי"ן את פניו ברבים, ע"כ. ויש לפרש ברבים, ברביים – רבנים.


יט:יח לא תקם ולא תטר את בני עמך ואהבת לרעך כמוך אני ה'. ואהבת לרעך כמוך, הראשי וסופי תיבות של "אהבת לרעך כמוך" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (ואם תקפיד שיהיה "ואהבת..." אז צריכים להוסיף הכולל של החמש תיבות של נ נח נחמ נחמן מאומן). הסופי תיבות של: בני עמך ואהבת לרעך כמוך אני ה', עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
ראשי תיבות של כל הפסוק: נ נח נחמ נחמן מאומן ונ נח נחמ נחמן מאומן.

יט:כט אל תחלל את בתך להזנותה ולא תזנה הארץ ומלאה הארץ זמה. הסופי תיבות של: אל תחלל את בתך להזנותה, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יט:לב מפני שיבה תקום והדרת פני זקן ויראת מאלקיך אני ה'. מפני שיבה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות והכולל. תקום בגמטריא התק"מ עם הכולל, השנה שנולד רבי נתן. אי נמי שנת תקמ"ה עם הכולל, השנה שרבינו נעשה בר מצוה. הראשי וסופי תיבות של ויראת מאלקיך אני י"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יט:לג וכי יגור אתך גר בארצכם לא תונו אתו. הסופי תיבות של כל הפסוק עם הח' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: וכי יגור אתך גר בארצכם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יט:לו מאזני צדק אבני צדק איפת צדק והין צדק יהיה לכם אני ה' אלקיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים. הסופי תיבות של: מאזני צדק אבני צדק איפת צדק והין צדק יהיה לכם אני ה' אלקיכם, עם הי"ג אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כ:ב ואל בני ישראל תאמר איש איש מבני ישראל ומן הגר הגר בישראל אשר יתן מזרעו למלך מות יומת עם הארץ ירגמהו באבן. הסופי תיבות של: מבני ישראל ומן הגר הגר ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:ג את פני – ראשי וסופי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:ח ושמרתם את חקתי ועשית אתם אני ה' מקדשכם. הסופי תיבות של: ושמרתם את חקתי ועשיתם, וכן של: את חקתי ועשיתם אתם, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אתם אני – א"תם-אנ"י האותיות האמצעיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:יא ואיש אשר ישכב את אשת אביו ערות אביו גלה מות יומתו שניהם דמיהם בם. הסופי תיבות של גלה מות יומתו שניהם דמיהם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:טז ואשה אשר תקרב אל כל בהמה לרבעה אתה והרגת את האשה ואת הבהמה מות יומתו דמיהם בם. הסופי תיבות של הבהמה מות יומתו דמיהם בם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:יז ואיש אשר יקח את אחתו בת אביו או בת אמו וראה את ערותה והיא תראה את ערותו חסד הוא ונכרתו לעיני בני עמם ערות אחתו גלה עונו ישא. הראשי תיבות של: והיא תראה את ערותו חסד הוא ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. גלה עונו ישא, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:כג ולא תלכו בחקת הגוי אשר אני משלח מפניכם כי את כל אלה עשו ואקץ בם. את כל אלה, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:כד ואמר לכם אתם תירשו את אדמתם ואני אתננה לם לרשת אתה ארץ זבת חלב ודבש אני ה' אלקיכם אשר הבדלתי אתכם מן העמים. הסופי תיבות של: לכם אתם תירשו את, וכן של: אתם תירשו את אדמתם, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אדמתם, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של ארץ זבת חלב, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כ:כה והבדלתם בין הבהמה הטהרה לטמאה ובין העוף הטמא לטהר ולא תשקצו את נפשתיכם בבהמה ובעוף ובכל אשר תרמש האדמה אשר הבדלתי לכם לטמא. והבדלתם בין, עם התיבות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: הטמא לטהר ולא תשקצו את נפשתכים, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כ:כו והייתם לי קדשים כי קדוש אני ה' ואבדל אתכם מן העמים להיות לי. והייתם לי קדושים (מלא, אי נמי כל אלו ששה תיבות) כי קדוש אני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן). "קדשים כי" עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "להיות לי" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!



No comments: