Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, August 16, 2019

פרשת ואתחנן - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

פרשת ואתחנן

ג:כג ואתחנן אל ה', חנן זה צירוף אותיות הפוך של נ נח, והוא ר"ת חתיכה נעשה נבילה. ואת-חנן, ואת מלשון וחרבותיהם לאתים (ישעיה ב ובעוד מקומות), דהיינו להוריד מכת החובלים ההורסים. על זה התפלל משה רבינו.
בעת ההוא, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל.

ג:כד א"י אתה החילות להראות את עבדך את גדלך ואת ידך החזקה אשר מי א-ל בשמים ובארץ אשר יעשה כמעשיך וכגבורתך. הראשי וסופי תיבות של: את עבדך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אשר מי ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:כה אעברה נא ואראה את הארץ הטובה אשר בעבר הירדן ההר הטוב הזה והלבנן. אעברה ואראה (בלי "נא" שאינו אלא לשון בקשה), בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: את הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אשר בעבר, עם האותיות והתיבות והכולל, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. את הארץ, עם האותיות, בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:כו ויתעבר י' בי למענכם ולא שמע אלי ויאמר י' אלי רב לך אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה.
ויאמר ה' אלי רב לך אל תוסף דבר אלי עוד. רב לך – מי שיש לו רב, אז: אל תוסף דבר אלי עוד.... השם ירחם. נ נח.
הראשי וסופי תיבות של: י' בי למענכם ולא שמע אלי, עם הו' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ולא שמע אלי, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הראשי תיבות של: אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ג:כז עלה ראש הפסגה ושא עיניך ימה וצפנה ותימנה ומזרחה וראה בעיניך כי לא תעבר את הירדן הזה. הראשי תיבות של: ותימנה ומזרחה וראה בעינך כי לא תעבר את הירדן הזה, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ומזרחה וראה, עם הי' אותיות ב' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. תעבר את בגמטריא פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. פסגה בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ימה וצפנה ותימנה ומזרחה – נחמן! אותיות היסוד של: וצפנה ותימנה ומזרחה: נ נח!

ג:כח וצו את יהושע וחזקהו ואמצהו כי הוא יעבר לפני העם הזה והוא ינחיל אותם את הארץ אשר תראה. ואמצהו בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: הסופי תיבות של: את יהושע וחקהו ואמצהו כי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. את הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל.

ג:כט ונשב בגיא מול בית פעור. נשב ראשי תיבות נחמן בן שמחה, בגיא ראשי תיבות גם ישראל בער אודסר. הראשי וסופי תיבות של: ונשב בגיא מול בית, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:א ועתה ישראל שמע אל החקים ואל המשפטים אשר אנכי מלמד אתכם לעשות למען תחיו ובאתם וירשתם את הארץ אשר י' אלקי אבתיכם נתן לכם. המשפטים, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אתכם לעשות למען ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: את הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הראשי תיבות של: לעשות למען תחיו ובאתם וירשתם את הארץ אשר י' אלקי אבתיכם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: למען תחיו, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לעשות למען תחיו ובאתם, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:ב לא תספו על הדבר אשר אנכי מצוה אתכם ולא תגרעו ממנו לשמר את מצות י' אלקיכם אשר אנכי מצוה אתכם. הסופי תיבות של: תספו על הדבר אשר אנכי מצוה אתכם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:ג עיניכם הראות את אשר עשה י' בבעל פעור כי כל האיש אשר הלך אחרי בעל פעול השמידו י' אלקיך מקרבך. בבעל פעור כי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אשר הלך אחרי בעל פעור השמידו י' אלקיך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:ד ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כלכם היום, השני אותיות אחרונות של ואת"ם הדבקי"ם, תמים, ע"ה בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ואגב כל התיבות של הפסוק חוץ משם הוי"ה מסיימים עם ם' (שזה עולה לר"מ שזה הגימטריא של הר"ת של נ נח נחמ נחמן מאומן), והר"ת הם בגימטריא הוי"ה אהי"ה. כלכם בגמטריא נ נח, עם ב' כוללים. הראשי וסופי תיבות של: חיים כלכם, בגמטריא נ נח. כל הפסוק, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:ה ראה למדתי אתכם חקים ומשפטים כאשר צוני י' אלקי לעשות כן בקרב הארץ אשר אתם באים שמה לרשתה. הראשי תיבות של: צוני י' אלקי לעשות כן בקרב הארץ אשר אתם באים שמה לרשתה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ומשפטים, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ד:ו ושמרתם ועשיתם כי הוא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ואמרו רק עם חכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. נבון בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: האלה ואמרו רק עם חכם, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:ז כי מי גוי גדול אשר לו אלקים קרבים אליו כי' אלקינו בכל קראנו אליו. הראשי וסופי תיבות של: כי מי גוי גדול אשר לו אלקים קרבים אליו ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: גדול אשר לו קלקים קרבים אליו כה', עם הז' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: קרבים אליו ע"ה בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: גוי גדול אשר לו אלקים, וכן של: אשר לו אלקים קרבים, בגמטריא נחמן מאומן ע"ה.

ד:ח ומי גוי גדול אשר לו חקים ומשפטים צדיקם ככל התורה הזאת אשר אנכי נתן לפניכם היום. ומשפטים, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה, כנ"ל. הסופי תיבות של: גוי גדול אשר לו חקים, וכן של: אשר לו חקים ומשפטים, בגמטריא נחמן מאומן ע"ה. אשר אנכי, בגמטריא פתקא ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: גוי גדול אשר לו חקים ומשפטים צדיקם ככל, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: ומשפטים צדיקם ככל התורה הזאת אשר אנכי נתן לפניכם, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. גדול אשר לו, בגמטריא פתק.

ד:ט רק השמר לך ושמר נפשך מאד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך. הראשי תיבות של: פן תשכח את הדברים אשר, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: השמר לך ושמר נפשך מאד פן, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ימי חייך בגמטריא נ נח. יסורו בגמטריא רפ"ב. נפשך מאד בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ד' כוללים.

ד:י יום אשר עמדת לפני י' אלקיך בחרב באמר י' אלי הקהל לי את העם ואשמעם את דברי אשר ילמדון ליראה אתי כל הימים אשר הם חיים על האדמה ואת בניהם ילמדון. "יום אשר עמדת לפני י' אלקיך בחרב באמר י' אלי הקהל לי" בגמטריא שיר פשוט כפול משולש מרובע. וכן עיין לקמן פסוק כג.
הסופי תיבות של: אלי הקהל לי את העם, וכן של: לי את העם ואשמעם, וכן של: העם ואשמעם את דברי, וכן של: ואת בניהם ילמדון, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אלי הקהל לי את, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: את העם ואשמעם, וכן של: העם ואשמעם את, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ד:יא ותקרבון ותעמדון תחת ההר וההר בער באש עד לב השמים חשך ענן וערפל. וההר בער, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בער באש, עם האותיות (אי נמי, בוער מלא) בגמטריא פתקא (ועמש"כ שהפתקא בחי' ספר הנשרף). הראשי וסופי תיבות של: חשך ענן, בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: ותעמדון תחת ההר וההר בער באש עד, בגמטריא נ נח נחמנ חמן מאומן. הסופי תיבות של: בער באש עד לב השמים, עם הה' אותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ההר וההר בער באש עד לב השמים חשך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יב וידבר י' אליכם מתוך האש קול דברים אתם שמעים ותמונה אינכם ראים זולתי קול. הראשי וסופי תיבות של: מתוך האש קול, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ד' כוללים. הסופי תיבות של: האש קול דברים אתם שמעים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: דברים אתם שמעים ותמונה איכם, וכן של: אתם שמעים ותמונה אינכם ראים, וכן של: שמעים ותמונה איכם ראים זולתי, עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יג ויגד לכם את בריתו אשר צוה אתכם לעשות עשרת הדברים ויכתבם על שני לחות אבנים. לכם את בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יד ואתי צוה י' בעת ההוא ללמד אתכם חקים ומשפטיםלעשתכם אתם בארץ אשר אתם עברים שמה לרשתה. בעת ההוא, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, כנ"ל. ומפשטים, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה, כנ"ל. הראשי תיבות של: ללמד אתכם חקים ומשפטים לעשתכם אתם בארץ אשר אתם עברים שמה לרשתה, עם הי"ב אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ה' בעת ההוא ללמד אתכם חקים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אתכם חקים ומשפטים לעשתכם אתם בארץ אשר ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: בעת ההוא ללמד אתכם, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אתם עברים שמה לרשתה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:טו ונשמרתם מאד לנפשתיכם כי לא ראיתם כל תמונה ביום דבר י' אליכם בחרב מתוך האש. ונשמר- 'תם"מאד' עם החמש אותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של כל הפסוק חוץ מהתיבה האחרונה, עם הי"ד אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: מאד לנפשתיכם כי לא ראיתם כל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: ראיתם כל תמונה ביום דבר י', עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:טז פן תשחתון ועשיתם לכם פסל תמונת כל סמל תבנית זכר או נקבה. הראשי תיבות של: כל סמל תבנית זכר, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: פסל תמונת כל סמל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יז תבנית כל בהמה אשר בארץ תבנית כל צפור כנף אשר תעוף בשמים. בהמה אשר בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: כל בהמה אשר בגמטריא רבי נחמן. אותיות היסוד של: תבנית כל בהמה אשר בארץ תבנית בגמטריא פתק. הסופי תיבות של: בארץ תבנית ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יח תבנית כל רמש באדמה תבנית כל דגה במים מתחת לארץ. הסופי תיבות של: מתחת לארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: תבנית כל דגה אשר במים מתחת לארץ ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:יט ופן תשא עיניך השמימה וראית את השמש ואת הירח ואת הכוכבים כל צבא השמים ונדחת והשתחוית להם ועבדם אשר חלק י' אלקיך אתם לכל העמים תחת כל השמים. הראשי תיבות של: ופן תשא עיניך השמימה וראיתה, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: צבא השמים ונדחת והשתחוית ע"ה בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: להם ועבדתם אשר חלק י' אלקיך אתם לכל העמים תחת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: והשתחוית להם ועבדתם אשר חלק ה' בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן.

ד:כג השמרו לכם פן תשכחו את ברית י' אלקיכם אשר כרת עמכם ועשיתם לכם פסל תמונת כל אשר צוך י' אלקיך. "ברית י' אלקיכם אשר כרת עמכם" בגמטריא שיר פשוט כפול משולש מרובע. וכן עיין לעיל פסוק י'.

ד:מו בעבר הירדן בגיא מול בית פעור בארץ סיחן מלך האמרי אשר יושב בחשבון אשר הכה משה ובני ישראל בצאתם ממצרים. מול בית, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: מלך האמרי אשר יושב בחשבון אשר הכה משה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אשר הכה משה ובני ישראל בצאתם בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן.

ה:כח אתה פה, וכמו שכתוב אצל משה רבינו (דברים ה – ואתה פה עמד עמדי), בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (ועי' בכוונות לאין כאלהינו, שבחי' אתה הוא למעלה מכולם. גם ע' בספר המדות, ערך קליפה, אות א' שאותיות א'ת'ה' מכניעים את הקליפות). ושוב זכיתי לעמוד על זה שאתה בא"ת ב"ש הוא את"ץ שהוא גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (וזה העיר לי ב”ה עוד בענין השם אבגית”ץ ע”ש לעיל אות טז). וכבר ראוי לעיין היטב בהקשר שבין אנ"י, כמו שפירשנו בפנים בספר בענין מה שסבא אמר אני נ נח, לבין אתה שהוא ג”כ ממש ענין של נ נח (והנה גם המילה 'אנחנו', הרבה כבר עמדו שעיקר ופנימיות תיבה זו הוא ננח (וגם האותיות הנשארות א”ו רמז על השבע אותיות הנמשכות נחמ נחמן), והנה אנחנו, זה אני ואתה, ששניהם בחי' נ נח נחמ נחמן מאומן! וע”ע לקמן אות תיז לענין זמן).
והנה אתה הוא ה"פ ורב חסד כמובא בספר חיי מוהר"ן (נסיעתו לארץ ישראל קלו, על פי לקוטי מוהר”ן תורה רנו), ורב חסד הוא הצדיק (לקוטי מוהר"ן תורה ח) וה"פ זה בחי' ה' תיבות של נ נח נחמ נחמן מאומן.
ובלקוטי מוהר"ן רבינו סתם וכתב ששם אתה מסוגל על הים ע"ש, וזה ממש ענין של תיקון הברית, כמובא בתורה ו' בלקוטי מוהר"ן שהוא כולו ענין של תיקון הברית כידוע, והוא כולו בנוי על כוונת הפסוק הנותן בים דרך ע"ש. ועיקר תיקון הברית זה רבינו בעצמו נ נח נחמ נחמן מאומן! (וזה גם כן מרומז בהפסוק בשוא גליו אתה תשבחם, כי ת"ש זה גמטריא של ן', וב' מראה פעמים נ', ונשאר ח"ם, הרי נ'ח'מ'ן!).
גם ראיתי בספר קהלת יעקב שאתה שהוא אלף ת"ה כנ"ל עם הג' אותיות והכולל הוא אלף ת"ט גימטריא אברהם יצחק יעקב משה אהרן יוסף דוד – השבעה רועים! שאנחנו יודעים שכולם כלולים ברבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן! והנה יש להעיר עוד שהמספר הזה – אלף ת"ט - 1409, ממש ענין של 491 = נ נח נחמ נחמן מאומן!
גם אתה, א' וה' פעמים ת' בגמטריא 2001 השנה ששמחה נ נח זכה לשמוע מהפתק ולהתחיל נ נח! ואם תעשה ה' פעמים א"ת ועם ה' עצמה, ועם השלושה אותיות יוצא – 2013 זו השנה שאני כותב את החידוש!
אתה פה?!?!

והנה יש להתבונן עוד בזה - “אתה פה" על פי מה שרבינו גילה בקוטי מוהר"ן תורה עז, שהפה נעשה קומת אדם, אז באמת אתה פה! ואתה – זה אותיות א-ת ע"י ה' מוצאות הפה.


קריאת שמע


ו:ז ושננתם לבניך ודברת בם בשבתך בביתך ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך. ודברת בם, אמרו חז"ל שמצוה לדבר בדברי תורה תמיד ולא לדבר בדברים אחרים, ב"ם זה בית מם, שהוא בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (ע"ה)! (אבי פראטאר נ"י).
ושננתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן (בלי מאומן) נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ו:ח והיו לטטפת בין עיניך. טוטפת, חז"ל חלקו את המילה לשתים, טט ופת, ששני מילים אלו משמעותם שנים (וע"ע מש"כ בזה סוף פרשת בא, שמות יג:טז), והרי הם רומזים על הד' פרשיות, שזה בחי' של השיר פשוט כפול משולש מרובע, ולכן עם נחלק את המילה לשנים ככה, טו, טפת, טפ"ת עם האותיות בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה, ט"ו זה החמשה עשר אותיות של נ נח נחמ נחמן מאומן.

ו:יב השמר לך פן תשכח את י', הראשי תיבות של פן תשכח את י', בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ו:כב לאבתינו. לאבותינו (מלא) ע"ה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם האותיות.



הפטרה - שבת נחמו

מ:א נחמו נחמו עמי יאמר אלקיכם. הנה בענין של נחמו נחמו ע' בילק"ש (ישעיה תמג) ז"ל אני ואתם נלך וננחמנה!

מ:ב דברו על לב ירושלם וקראו אליה כי מלאה צבאה כי נרצה עונה כי לקחה מיד י' כפלים בכל חטאתיה. וקראו אליה ע"ה בגמטריא רבי נחמן. לקחה, עם האותיות והכולל, בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: דברו על לב ירושלם וקראו אליה כי בגמטריא רבי נחמן ע"ה. כי לקחה מיד י' כפלים בכל, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:ג קול קורא במדבר פנו דרך י' ישרו בערבה מסלה לאלקינו. הראשי תיבות של: קול קורא במדבר פנו דרך, בגמטריא נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: במדבר פנו דרך י' ישרו בערבה מסלה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:ד כל גיא ינשא וכל הר וגבעה ישפלו והיה העקב למישור והרכסים לבקעה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: גיא ינשא וכל הר וגבעה ישפלו והיה העקב למישור ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:ה ונגלה כבוד י' וראו כל בשר יחדו כי פי י' דבר. כל בשר בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של : כי פי י' דבר, בגמטריא נ נח.

מ:ו קול אמר קרא ואמר מה אקרא כל הבשר חציר וכל חסדו כציץ השדה. הבשר חציר וכל חסדו כציץ השדה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

מ:ז יבש חציר נבל ציץ כי רוח י' נשבה בו אכן חציר העם. יבש חציר נבל ע"ה בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן.
נשבה ראשי תיבות הרב נחמן בן שמחה. הסופי תיבות של: ציץ כי רוח בגמטריא נ נח.

מ:ט על הר גבה עלי לך מבשרת ציון הרימי בכח קולך מבשרת ירושלם הרימי אל תיראי אמרי לערי יהודה הנה אלקיכם. הראשי וסופי תיבות של: אל תראי אמרי לערי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: עלי לך מבשרת ציון הרימי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: מבשרת ירושלם הרימי אל תראי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: לך מבשרת, וכן של: מבשרת ירושלים, עם הכולל,  בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: הר גבה עלי לך מבשרת, בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: הרימי בכח קולך מבשרת ע"ה בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של הרימי בכח קול ע"ה בגמטריא נ נח.

מ:יא כרעה עדרו ירעה בזרעו יקבץ טלאים ובחיקו ישא עלות ינהל. הראשי וסופי תיבות של: יקבץ טלאים בגמטריא נחמן ע"ה. הסופי תיבות של: ירעה בזרעו יקבץ טלאים ובחיקו ישא, בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: עדרו ירעה בזרעו יקבץ טלאים ובחיקו ע"ה בגמטריא נ נח. ירעה, וכן בזרעו, בגמטריא נחמן מאומן.

מ:יב מי מדד בשעלו מים ושמים בזרת תכן וכל בשלש עפר הארץ ושקל בפלס הרים וגבעות במאזנים. הראשי וסופי תיבות של: בפלס הרים ע"ה בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: ושקל בפלס הרים וגבעות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. מאזנים בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: ושמים בזרת תכן וכל בשלש עפר הארץ בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: תכן וכל, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: תכן וכל בשלש עפר הארץ ושקל בפלס הרים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:יג מי תכן את רוח י' ואיש עצתו יודיענו. סופי תיבות של כל הפסוק בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: מי תכן את רוח י' ואיש עצתו, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:יד את מי נועץ ויבינהו וילמדהו בארח משפט וילמדהו דעת ודרך תבונות יודיענו. הראשי וסופי תיבות של: משפט וילמדהו דעת ודרך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וילמדהו, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח.

מ:טו הן גוים כמר מדלי וכשחק מאזני נחשבו הן איים כדק יטול. מאזנים בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: כמר מדלי וכשחק מאזנים נחשבו הן איים כדק, בגמטריא נ נח ע"ה.

מ:טז ולבנון אין די בער וחיתו אין די עולה. עולה בגמטריא נ נח, עם הג' אותיות. הראשי וסופי תיבות של: ולבנון אין ע"ה בגמטריא נ נח. וחיתו אין, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. די בער בגמטריא נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ולבנון אין די בער וחיתו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:יז כל הגוים כאין נגדו מאפס ותהו נחשבו לו. ותהו נחשבו, עם התיבות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:יח ואל מי תדמיון א"ל ומה דמות תערכו לו. הראשי וסופי תיבות של: תדמיון א"ל ומה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: תדמיון א"ל ומה דמות תערכו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:יט הפסל נסך חרש וצרף בזהב ירקענו ורתקות כסף צורף. הראשי תיבות של: הפסל נסך חרש וצרף בזהב ירקענו ורתקות כסף ע"ה בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: וצרף בזהב ירקענו ורתקות, וכן של: בזהב ירקענו ורתקות כסף, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

(הפטרה לפרשת לך לך)
מ:כ המסכן תרומה עץ לא ירקב יבחר חרש חכם יבקש לו להכין פסל לא ימוט. עץ לא ירקב יבחר, ותיב"ע בחר נגר אומן, נגר בגמטריא נחמן פייגא ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ירקב יבחר, בגמטריא נ נח.

מ:כא הלוא תדעו הלוא תשמעו הלוא הגד מראש לכם הלוא הבינתם מוסדות הארץ. הסופי תיבות של: הגד מראש לכם הלוא הבינתם מוסדות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: מוסדות הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: הלוא תשמעו הלוא הגד מראש לכם הלוא ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הלוא תדעו הלוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ב' כוללים. הראשי וסופי תיבות של: הלוא הבינתם מוסדות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:כב הישב על חוג הארץ וישביה כחגבים הנוטה כדק שמים וימתחם כאהל לשבת. הראשי תיבות של כל הפסוק מחתיל מהתיבה השניה, על חוג וכו', עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וישביה כחגבים הנוטה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:כג הנותן רוזנים לאין שפטי ארץ כתהו עשה. לאין שפטי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מ:כד אף בל נטעו אף בל זרעו אף בל שרש בארץ גזעם וגם נשף בהם ויבשו וסערה כקש תשאם. הראשי תיבות של: וגם נשף בהם ויבשו וסערה כקש תשאם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בל נטעו אף בל זרעו אף בל בגמטריא נחמן.

מ:כה ואל מי תדמיוני ואשוה יאמר קדוש. הראשי וסופי תיבות של: ואל מי תדמיוני, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של כל הפסוק, עם הו' אותיות, בגמטריא נחמן ע"ה.

מ:כו שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה המוציא במספר צבאם לכלם בשם יקרא מרב אונים ואמיץ כח. הסופי תיבות של: מי ברא אלה המוציא במספר צבאם לכלם בשם יקרא מרב אונים ואמיץ כח, עם הי"ג אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: בשם יקרא מרב אונים ואמיץ כח איש לא, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ספר ישעיהו





No comments: