Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, August 30, 2019

פרשת ראה - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

ראה


יא:כו ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה. הראשי תיבות של: ראה אנכי נתן לפניכם היום בגמטריא נחמן מאומן ע"ה, אי נמי רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, בגמטריא ראה אנכי ע"ה. כל הפסוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן), עם הג' כוללים.

יא:כז את הברכה אשר תשמעו אל מצות י' אלקיכם אשר אנכי מצוה אתכם היום. הראשי וסופי תיבות של: אל מצות י', עם הו' אותיות, במגטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אל מצות י' אלקיכם אשר אנכי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן.

יא:כח והקללה אם לא תשמעו אל מצות י' אלקיכם וסרתם מן הדרך אשר אנכי מצוה אתכם היום ללכת אחרי אלהים אחרים אשר ידעתם. הראשי תיבות של: אם לא תשמעו אל מצות י' אלקיכם, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אל מצות י', וכן של: היום ללכת אחרי, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. הסופי תיבות של: אתכם היום ללכת אחרי, וכן של: היום ללכת אחרי אלהים, וכן של, ללכת אחרי אלהים אחרים, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: הדרך אשר אנכי מצוה אתכם היום בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של היום ללכת אחרי אלהים אחרים אשר, עם הו' אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

יא:כט והיה כי יביאך י' אלקיך אל הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה ונתתה את הברכה על הר גרזים ואת הקללה על הר עיבל. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ונתתה את הברכה על, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: ואת הכללה על הר עיבל בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: והיה כי יביאך י' אלקיך אל הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה ונתתה את הברכה על הר, עם הי"ז אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יא:ל הלא המה בעבר הירדן אחרי דרך מבוא השמש בארץ הכנעני הישב בערבה מול הגלגל אצל אלוני מרה. הסופי תיבות של: הירדן אחרי דרך מבוא השמש בארץ הכנעני הישב, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הירדן אחרי, עם התיבות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אחרי דרך מבוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: הכנעני הישב בערבה, נב"ש – ראשי תיבות, נחמן בן שמחה. מול הגלגל ע"ה בגמטריא נחמן. אותיות היסוד של: המה בעבר הירדן אחרי דרך מבוא השמש בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: בארץ הכנעני הישב בערבה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: מול הגלגל אצל אלוני בגמטריא נחמן מע"ה.

יא:לא כי אתם עברים את הירדן לבא לרשת את הארץ אשר י' אלקיכם נתן לכם וירשתם אתה וישבתם בה. הסופי תיבות של: כי אתם עברים את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: עברים את הירדן לבא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: את הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל.

יא:לב ושמרתם לעשות את כל החקים ואת המשפטים אשר אנכי נתן לפניכם היום. המשפטים, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. ושמרתם לעשות את כל החקים ואת המשפטים אשר אנכי נתן, עם המ' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ט' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

יב:א אלה החקים והמשפטים אשר תשמרון לעשות בארץ אשר נתן י' אקלי אבתיך לך לרשתה כל הימים אשר אתם חיים על האדמה. הראשי תיבות של: והמשפטים אשר תשמרון לעשות בארץ אשר נתן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והמשפטים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אלה החקים והמשפטים אשר, וכן של: אשר נתן ה' אלקי אבתיך, בגמטריא נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לעשות בארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: נתן ה' אלקי אבתיך לך לרשתה כל הימים אשר אתם חיים על ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אבתך לך, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אשר נתן י' אלקי, בגמטריא פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יב:ב אבד תאבדון את כל המקמות אשר עבדו שם הגוים אשר אתם ירשים אתם את אלהיהם על ההרים הרמים ועל הגבעות ותחת כל עץ רענן. הראשי תיבות של: כל המקמות אשר עבדו שם הגוים אשר אתם ירשים אתם את אלהיהם על ההרים, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: את כל המקמות אשר עבדו שם, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אשר עבדו שם הגוים, בגמטריא רפ"ו כמנין הסימנים בלקוטי מוהר"ן תנינא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: אשר עבדו שם הגוים אשר, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הגבעות, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. את אלהיהם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: הרמים ועל הגבעות, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: ירשים אתם את בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יב:ג ונתצתם את מזבחתם ושברתם את מצבתם ואשריהם תשרפון באש ופסילי אלהיהם תגדעון ואבדתם את שמם מן המקום ההוא. ונתצתם - בגמטריא פעמיים נ נח נחמ נחמן מאומן - ועוד ארבעה כוללים. הראשי וסופי תיבות של: אלהיהם תגדעון בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ואשריהם תשרפון באש ופסילי אלהיהם תגדעון, וכן של: תשרפון באש ופסילי אלהיהם תגדעון ואבדתם, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: תגדעון ואבדתם את, וכן של: את שמם מן, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של:באש ופסילי אלהיהם תגדעון ואבדתם את שמם, עם ז' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: תגדעון ואבדתם את שמם מן, עם הה' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. את שמם, עם האותיות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. מצבתם בגמטריא אנכי נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:ד לא תעשון כן לי' אלקיכם. הראשי וסופי תיבות של: לא תעשון כן ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: תעשון כן לה', עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח. לא תעשון כן לה' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יב:ה כי אם אל המקום אשר יבחר י' אלקיכם מכל שבטיכם לשום את שמו שם לשכנו תדרשו ובאת שמה. הראשי תיבות של: י' אלקיכם מכל שבטיכם לשום את שמו שם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: המקום אשר יבחר ה' אלקיכם, עם הה' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לשום את שמו שם לשכנו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: אל המקום אשר יבחר, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: כי אם אל המקום אשר יבחר י' אלקיכם מכל שבטיכם לשום את שמו שם, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:ו והבאתם שמה עלתיכם וזבחיכם ואת מעשרתיכם ואת תרומת ידכם ונדריכם ונדבתיכם ובכרת בקרכם וצאנכם. הראשי תיבות של: מעשרתיכם ואת תרומת ידכם ונדרכים ונדבתיכם ובכרת בקרכם וצאנכם, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ואת מעשרתיכם, וכן של: מעשרתיכם ואת, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:ז ואכלתם שם לפני י' אלקיכם ושמחתם בכל משלח ידכם אתם ובתיכם אשר ברכך י' אלקיך. הראשי תיבות של: ואכלתם שם לפני י' אלקיכם ושמחתם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אלקיכם ושמחתם בכל משלח ידכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אכלתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:ח לא תעשון ככל אשר אנחנו עשים פה היום איש כל הישר בעיניו. הראשי תיבות של: תעשון ככל אשר אנחנו עשים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. בעיניו בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: תעשון ככל אשר אנחנו עשים פה היום איש, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:ט כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואל הנחלה אשר ה"א נתן לך. כ"י-לא-באתם" עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אלא המנוחה, זה הציון של סבא ישראל בהר המנוחות, ואל הנחלה, זה הציון של רבינו הקדוש נח"ל נובע מקור חכמה. אשר י-ה-ו-ה אלהיך עם התיבות בגמטריא ירושלים – נתן לך בב"א. [גם ר' ישראל קרדונור מרומז, ישראל קרדונור בגמטריא 1107 ע" = אשר ה' אלהיך נתן עם האותיות. ונתן, רמז על מוהרנ"ת].  הראשי תיבות של: באתם עד עתה אל המנוחה, בגמטריא נחמן. נתן לך, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:י ועברתם את הירדן וישבתם בארץ אשר י' אלקיכם מנחיל אתכם והניח לכם מכל איביכם מסביב וישבתם בטח. וישבתם בטח, עם הט' אותיות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ועברתם את הירדן, ושל: את הידרן וישבתם, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: מנחיל אתכם והניח לכם מכל, בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: את הירדן וישבתם בבארץ אשר י' אלקיכם מנחיל אתכם והניח, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:יא והיה המקום אשר יבחר י' אלקיכם בו לשכן שמו שם שמה תביאו את כל אשר אנכי מצוה אתכם עולתיכם וזבחיכם מעשרתיכם ותרמת ידכם וכל מבחר נדריכם אשר תדרו לי'. הראשי תיבות של: מבחר נדריכם אשר תדרו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: המקום אשר יבר י' אלקיכם בו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. כל אשר ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: מעשרתיכם ותרמת, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ותרמת ידכם וכל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: וזבחיכם מעשרתיכם ותרמת ידכם וכל מבחר בגמטריא נ נח.

יב:יב ושמחתם לפני י' אלקיכם אתם ובניכם ובנתיכם ועבדיכם ואמהתיכם והלוי אשר בשעריכם כי אין לו חלק ונחלה אתכם. הסופי תיבות של: חלק ונחלה אתכם, עם הג' אותיות, בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: אלקיכם אתם ובניכם ובנתיכם ועבדיכם ואמהתיכם והלוי אשר בשעריכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: י' אלקיכם אתם ובניכם ובנתיכם ועבדיכם, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הלוי אשר בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:יג השמר לך פן תעלה עלתיך בכל מקום אשר תראה. הראשי תיבות של: פן תעלה עלתיך בכל בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:יד כי אם במקום אשר יבחר י' באחד שבטיך שם תעלה עלתיך ושם תעשה כלאשר אנכי מצוך. כל אשר ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הראשי תיבות של: באחד שבטיך שם תעלה עולתך בגמטריא פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: כי אם במקום אשר יבחר ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ושם תעשה כל אשר אנכי, בגמטריא נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: יבחר י' באחד שבטיך שם תעלה עלתיך ושם תעשה, עם הט' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:טו רק בכל אות נפשך תזבח ואכלת בשר כברכת י' אלקיך אשר נתן לך בכל שעריך הטמא והטהור יאכלנו כצבי וכאיל. הראשי תיבות של: בכל אות נפשך תזבח ואכלת בשר כברכת י', בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: בכל אות נפשך, עם הג' תיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אות נפשך תזבח ואכלת בשר כברכת י' אלקיך אשר, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: כברכת י' אלקיך אשר נתן לך בכל בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. נתן לך, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. אותיות היסוד של: שעריך הטמא והטהור יאכלנו כצבי, וכן של: הטמא והטהור יאכלנו כצבי וכאיל, בגמטריא נ נח.

יב:טז רק הדם לא תאכלו על הארץ תשפכנו כמים. רק הדם, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. לא תאכלו, עם התיבות והכולל, במגטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: רק הדם לא תאכלו ע"ה בגמטריא נחמן.

יב:יז לא תוכל לאכל בשעריך מעשר דגנך ותירשך ויצהרך ובכרת בקרך וצאנך וכל נדריך אשר תדר ונדבתיך ותרומת ידך. הראשי תיבות של: ותירשך ויצהרך ובכרת בקרך וצאנך וכל נדריך אשר תדר, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ויצהרך ובכרת בקרך וצאנך, וכן של: ובכרת בקרך וצאנך וכל נדריך, וכן של: בקרך וצאנך וכל נדריך אשר תדר, וכן של: וצאנך וכל דריך אשר תדר ונדבתיך, עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ויצהרך ובכרת בקרך וצאנך וכל נדריך אשר תדר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן, ונדבתיך בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יב:יח כי אם לפני י' אלקיך תאכלנו במקום אשר יבחר י' אלקיך בו אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך והלוי אשר בשעריך ושמחת לפני י' אלקיך בכל משלח ידך. הלוי אשר בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הראשי תיבות של: לפני י' אלקיך תאכלנו במקום אשר יבחר י' אלקיך בו אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: אלקיך תאכלנו במקום אשר יבחר י' אלקיך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: בשעריך ושמחת לפני ה' אלקיך בכל, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ועבדך ואמתך והלוי אשר בשעריך ושמחת לפני י' ע"ה בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. בו אתה ובנך בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: י' אלקיך תאכלנו במקום, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:יט השמר לך פן תעזב את הלוי כל ימיך על אדמתך. פן תעזב את הלוי, הראשי תיבות עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והסופי תיבות של פן תעזב את הלוי כל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: את הלוי כל ימיך על ע"ה בגמטריא נ נח. תעזב את הלוי כל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

טו:ו כי י"א ברכך כאשר דבר לך והעבטת גוים רבים ואתה לא תעבט ומשלת בגוים רבים ובך לא ימשלו. והעבטת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה, ואתי שפיר על פי המבואר בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה א' שהבעל תפלה הוא המלוה הגדול. הסופי תיבות של והעבטת גוים רבים ואתה לא, עם החמש אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לא תעבט ושלת בגוים רבים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טו:ח, טו:יא פתח תפתח את ידך, פתח כתוב חסר, פתח עם הג' אותיות בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. גם הר"ת של פ'תח ת'פתח א'ת י'דך, בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.




הפטרה פרשת ראה (נד:יא – נה:ה)
נד:יא עניה סערה לא נחמה הנה אנכי מרביץ בפוך אבניך ויסדתיך בספירים. בפוך בגמטריא נ נח. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: עניה סערה לא נחמה הנה אנכי מרביץ, בגמטריא רבי נחמן.

נד:יב ושמתי כדכד שמשתיך ושעריך לאבני אקדח וכל גבולך לאבני חפץ. שמשתיך ע"ה בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ושמתי כדכד שמשתיך ושעריך לאבני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

נד:יג וכל בניך למודי י' ורב שלום בניך. הראשי תיבות של: וכל בניך למודי י' ורב שלום, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הסופי תיבות של: וכל בניך למודי ה' ורב שלום ע"ה בגמטריא נ נח. ורב שלום ע"ה בגמטריא הפתק. הראשי וסופי תיבות של כל הפסוק, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

נד:יד בצדקה תכונני רחקי מעשק כי לא תיראי וממחתה כי לא תקרב אליך. תקרב ע"ה בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן מאומן (כי לא (ראשון) – בגמטריא אני, וכן: אליך (אחרון) בגמטריא אני). הראשי תיבות של: מעשק כי לא תיראי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: לא תיראי וממחתה כי לא, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: רחקי מעשק כי לא תיראי וממחתה כי לא תקרב, בגמטריא נחמן מע"ה.

נד:טו הן גור יגור אפס מאותי מי גר אתך עליך יפול. הן גור יגור, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אתך עליך ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של גור יגור אפס מאותי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

נד:טז הנה אנכי בראתי חרש נפח באש פחם ומוציא כלי למעשהו ואנכי בראתי משחית לחבל. הראשי תיבות של: הנה אנכי בראתי חרש נפח באש פחם בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: באש פחם ומוציא כלי בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: למעשהו ואנכי בראתי משחית לחבל בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: נפח באש פחם ומוציא, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

נד:יז כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי זאת נחלת עבדי י' וצדקתם מאתי נאם י'. כלי יוצר עליך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות. הראשי תיבות של: למשפט תרשיעי זאת נחלת, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לא יצלח וכו' – עד סוף הפסוק, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי זאת נחלת עבדי ה' ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) שלף לא יצלח וכל לשון תקום אתך, וכן של: לשון תקום אתך למשפט, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

נה:א הוי כל צמא לכו למים ואשר אין לו כסף לכו שברו ואכלו ולכו שברו בלוא כסף ובלוא מחיר יין וחלב. הסופי תיבות של כל הפסוק, חוץ מהתיבה האחרונה, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: כסף ובלוא מחיר, בגמטריא רפ"ו כמנין הסימנים בלקוטי מוהר"ן קמא, וכמנין נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: כל צמא לכו למים ואשר אין לו כסף, וכן של: צמא לכו למים ואשר אין לו כסף לכו, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

נה:ב למה תשקלו כסף בלוא לחם ויגיעכם בלוא לשבעה שמעו שמוע אלי ואכלו טוב ותתענג בדשן נפשכם. דשן בגמטריא נ נח נחמ נחמן. נפשכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: למה תשקלו כסף בלוא לחם ויגיעכם בלוא, וכן של: תשקלו כסף בלוא לחם ויגיעכם בלוא לשבעה, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

נה:ג הטו אזנכם ולכו אלי שמעו ותחי נפשכם ואכרתה לכם ברית עולם חסדי דוד הנאמנים. הראשי תיבות של: אזנכם ולכו אלי שמעו ותחי נפשכם ואכרתה לכם ברית עולם חסדי, עם הי"א אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לכם' ברית' עולם' חסדי' עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. נפשכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. חסדי דוד הנאמנים, עם הג' תיבות, בגמטריא ברסלב ע"ה. ברית עולם ע"ה בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: נפשכם ואכרתה לכם ברית עולם חסדי דוד ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ואכרתה לכם ברית, עם הו' אותיות וג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

נה:ד הן עד לאומים נתתיו נגיד ומצוה לאמים. הראשי תיבות של: הן עד לאומים, עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: הן עד לאומים נתתיו נגיד ומצוה בגמטריא נ נח ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: הן עד לאומים נתתיו נגדי ומצוה בגמטריא נ נח, עם הג' אותיות. ומצוה ע"ה בגמטריא נחמן.

נה:ה הן גוי לא תדע תקרא וגוי לא ידעוך אליך ירוצו למען י' אלקיך ולקדוש ישראל כי פארך. הסופי תיבות של: תקרא וגוי לא ידעוך אליך ירוצו למען, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: למען י' אלקיך ולקדוש ישראל כי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. 


No comments: