Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, April 2, 2021

מי יביא את ציון רבי נחמן לירושלים

 ב"ה

רבינו אמר שהמקום שלו הוא רק ארץ ישראל, ולהיות יהודי, דהיינו לעלות מדרגה לדרגה, זה רק בארץ ישראל, וכהנה דברים הרבה, ואמר בפירוש שהוא רוצה לעלות שנית לארץ ישראל להסתלק שם. ובעוה"ר רוב חסידי ברסלב נפלו לזקנה האסורה, ולא רוצים לפעול בענין זה, ולא עוד שמתנגדים, ובפרט כאשר זה מגיע לחסרון כיס וכבוד כמובן. 

והנה אחד מהטענות של המתנגדים הוא מי יכול לגשת לציון הקודש לעסוק בזה. ובאמת זה טענת שוא, כי היום יכולים בקלות לקחת גוש גדול מאד ולהעבירו שלי שאף אחד צריך לטפל ממש בציון עצמו. אכן נניח שהדרך הנבחר הוא לקחת רק את עצם גופו הקדוש של רבינו, אז מי זה שיעיז לגשת. אכן גם בזה כבר היה המעשה בעת פטירת רבינו, עיין בספר ימי מוהרנ"ת (סימן סו) ז"ל וכל בני החבורה שאלו אותנו איך להתנהג אמו ואמרו שכאשר נצוה כן יעשו, ואמרתי שיעשו עמו רק כמו שעושין עם שאר בני ישראל, כי הבנתי שכך רצונו, גם שאלו אם רצוננו לעסק עמו אנחנו בעצמנו דוקא, ואמרתי שבני החבורה העוסקים בזה תמיד יעסקו עמו, כי ידעתי בנפשי שלפי גדלתו אין נמצא אדם בעולם שיהיה ראוי לעסק עמו, אך במקום גדלתו שם אנו מוצאין ענותנותו ורצונו ז"ל שכל אחד יעשה מה שראוי לו, ובעת הזאת מגיע העסק של קבורתו הקדושה לבני החבורה העוסקים בזה תמיד, ויהיה להם גם כן זכיה לנצח, עכ"ל. 

ואגב יש להעיר, שרבי נתן נהג לכתוב על רבינו: הרי כפרת משכבו, והוא פלא, כי הגם שקיימא לן שכן נוהגין לאמר אפילו על צדיק גמור, עכ"ז הוא חידוש ופלא להשוות רבינו לסתם צדיקים, ואכן אפילו אם תמצא לאמר שאין לשנות, הלוא זה אינו אלא באמירה, אבל לענין כתיבה אין זה אלא חומרה (רמ"א יורה דעה רמ:ט) ואם כן בודאי היה ראוי יותר בשב ואל תעשה. ומזה רואים כמה שרבי נתן אחז שצריכים להתנהג עם רבינו בדרך כל העולם ממש.

והנה על פי הדברים האלו נוכל להבין אולי מה שקרה לפני כשבועיים, שתלונות ניגשו נגד מ.ז. ראש ארגון ז.ק.א. על כל מיני תועבות חמורות הס להזכירם. ולאחר שנתפרסם הדבר, גם התקשורת בדקו את הענין ומצאו שהחברים הקרובים אליו היו מכירים בו שהוא חשוד ונוטה לאלו התועבות. ואכן תמהו איך, אם כן, לא נתגלה הדבר עד עכשיו. ורק השם יתברך יודע נסתרות, וכל דבר בעתו. אכן שני דברים בולטים מאד. א' מה שממש בסמוך ההורים שלו נפטרו, והדברים נראים שלא היו צריכים לסבול הבושה הזה (והוא התרעם והאשים את העולם על מיתתם, בגלל שלא שמרו החוקים השקרים והמטומטמים של פושעי העולם ללבוש מסכות וכדומה, ותכף אחר כך נתגלה עונו ולא עלה על דעתו לתלות הדבר בעצמו). 

ב' והוא העיקר לענינינו, כי לפי מה שמבואר לעיל מספר ימי מוהרנ"ת שדוקא האנשים של החברה קדישא שעוסקים ומטפלים בכל הקבורות, דוקא הם צריכים לעסוק בקבורת רבינו, ואם כן אם היינו זוכים עכשיו שרבינו כבר מרוצה לצאת מאומן וליכנס לארץ ישראל, אז מן הסתם היו בוחרים דוקא בראשי ארגון ז.ק.א. לטפל בזה. ובעזרת השם יתברך קרוב הדבר מאד. ודבר זה שאיש חשוד על תועבות כאלו יטפל אישי ברבינו אי אפשר לעלות על הדעת. ולכן כבר נגלה קלונו והעבירו מתפקידו. ועכשיו עליו לצפות ביותר לישועות בענין.

נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ציוןרבינחמן #ברסלב #אומן #קבררבינו #להביארבינחמןלארץישראל #להביאציוןרבינחמןלארץישראל #להביאקבררבינחמןלארץישראל #רבינחמןלארץ #רבינחמןלארץישראל #ננחלארץישראל #ננחלירושלים #ננחנחמנחמןמאומןלארץישראל #ננחנחמנחמןמאומןלירושלים



No comments: