Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Monday, April 26, 2021

רבי אלעזר בן ערך - הילולה טו אייר

 ב"ה

במסכת אבות שנינן שרבי אלעזר בן ערך היה גדול התלמידים של רבן יוחנן בן זכאי, שקול כנגד כולם, כמעין המתגבר בחי' נחל נובע מקור חכמה, והוא זה שגילה שהמידה הכי טובה הוא לב טוב. ועיקר הלב אינו אלא בברסלב. שנזכה להבעיר אותו בליבנו.

חז"ל סיפרו שהוא הלך למקום שיש בו יין טוב, יין הונגרי, ויש כמה שינוי נוסחאות על שם המקום, ורק עכשיו ראיתי הגרסה:

אמאוס - בגמטריא נ נח!

וכיון שהוא היה המובחר של החכמים היו צריכים לבוא אחריו, והם לא הלכו אחריו, והוא נשאר לבד, ושכח תלמודו, ולבסוף התפללו עליו או שבא אליהו הנביא והחזירו לו תלמודו.


עיין מש"כ בזה בערך אדר ופורים על פי ספר קרנים, סוד נפלא בנין הרב"י.

והרי כל ענין של רבינו הקדוש הוא להיות לבד, ובאמת רבי אלעזר בן ערך היה ממש שייך לבחי' אברהם אבינו שעליו מעיד הכתוב: אחד היה אברהם, וכמו שרבינו מדגיש שכן הוא הדרך האמת שכל יהודי צריך לשאוף ללכת.

בי אלעזר בן ערך היה יודע לדרוש במעשה המרכבה, ופעם אחת הלך בדרך על ריב"ז והחל לדרוש במעשה מרכבה, עד שירדה אש מהשמים וסכסכה את כל האילנות שבשדה. עמד ריב"ז ונשקו על ראשו ואמר: "ברוך ה' אלקי ישראל שנתן בן לאברהם אבינו, שיודע להבין ולחקור ולדרוש במעשה מרכבה. אשריך אברהם אבינו שאלעזר בן ערך יצא מחלציך" (חגיגה יד:).

הרי שאין ספק שרבי אלעזר בן ערך מאד קשור לענין הננח, וגמר התיקון שהוא התחיל לעשות אינו אלא על ידינו, שנזכה ללכת בדרך יחידי ולהמשיך כל עם ישראל לדרך הקדוש הזה, בעזרת השם בזכות הפתק הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן.


#רביאלעזרבןערך #אלעזרבןערך #לב #לבטוב #ברסלב #רבינחמן #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #אמאוס #דרךיחידי #יחיד #אחדהיהאברהם #אברהם #אברהםאבינו






No comments: