Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Wednesday, April 14, 2021

חיים ובחירה

ב"ה

בפרשת נצבים כתיב
דברים ל:טו
ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המות ואת הרע.
ל:יט
העדתי בכם היום את השמים ואת הארץ החיים והמות נתתי לפניך הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך.


זה צריך ביאור רחב, בינתיים זה מה שכתבתי בלילה למישהו:

ב"ה

מה שהפסיק ב'נתתי לכם', כי העיקר הוא הבחירה, ודרך חטאים הוא דרך הכרח, כי החוטא יצרו תקפו והכריחו לחטוא, וכן הוא ממשיך עד שבעל כרחו הוא מת, וזה להנאתו, כי סוף סוף הכריחו אותו לחדול מכל הרע שהיה מוכרח לעשות, ונמלט. ואילו החיים, זה כולו בחירה, וכפי דרגת ומצבת הבחירה של האדם (עיין בליקוטי מוהר"ן שלסתם אנשים היצר הרע הוא בעכירת הדם, וכאשר נזדככים היצר הרע כמו דיבוק, ולצדיקים היצר הרע הוא בנסיון הדעת והבחירה) זה גופא מהות החיים שלהם.
כי בחירה היא בחי' טהרה בחי' ממוצע בין אחדות השם ובין הבריאה (ליקוטי מוהר"ן תורה נא). וזה בחי' רוח צפון, שהוא חסר, והיה מנשב על כינור של דוד מלך ישראל חי וקיים, וכמו שגילה האריזל על הפסוק שאומרים בקרבנות - צפונה לפני ה', צפנה בגמטריא בחירה. ועיין בזה בליקוטי מוהר"ן תורה ח:ב.
וזה ראשית חכמה (בחי' חיים, כי החכמה תחיה) יראת השם, כי רק יראת השם נתון להאדם כידוע.

ב"ה
עיקר הבחירה היא התורה עצמה, והיא האמת, חותמו של הקב"ה, והיא הממוצע (ב"ה - מה שכתבתי שהתורה היא הממוצע - היינו התורה הנפולה לידינו, כי עצם התורה ועצם האמת היא אחד, ולמעלה מהבריאה וענין הטהרה, כמבואר כל זה היטב בתורה נא. רק בידינו הנבראים, צריכים לטהרה להקים האותיות, ולכל הדרך שכתבתי. 
נ נח), כי האותיות הם בלי ניקוד כמבואר בליקוטי מוהר"ן תורה לא, שצריכים לצייר אותם לטוב, כי צריכים לכבוש את היצר שעל ידי זה האותיות בולטים כמבואר בליקוטי מוהר"ן, וזה טהרה הנ''ל, ועל ידי הכיסופים הקדושים מייצרים הניקוד ומציירים האותיות לטובה, והיינו לכאורה שעל ידי הכיסופים נבראים נפשות כמבואר שם, והם המלבוש של התורה, כידוע שאותיות התורה הם שרשי הנשמות.
וכל זה מבואר בריש ספר תהלים.
אשרי האיש אשר לא הלך....
כי אם בתורת ה' חפצו.
כי התורה היא האדם, והעיקר הוא הרצון והחפץ, וענין תורת ה' ותורתו מבואר היטב בליקוטי מוהר"ן כב. 
וזה עץ החיים.
והיה כעץ שתול על פלגי מים....
כי יודע ה' דרך צדיקים ודרך רשעים תאבד.
הדרך דייקא (בק"י ברצוא בק"י בשוב - תורה ו). ודרך רשעים לאבדון כמו שהתחלת לכתוב לי.
נ נח


Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN



No comments: