Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Saturday, April 2, 2022

אוקריינה מקבל העונש של השכן רע

 ב"ה

לפני כחודש רוסיא אמרה שאינה סובלת שכנה אוקריינא והלכה לכבשה. 

ובא נחזי אנן מצד דיני התורה מה נקרא שכן רע...

במסכת ברכות דף ח. שנינו

אמר ריש לקיש: כל מי שיש לו בית הכנסת בעירו  13  ואינו נכנס שם להתפלל נקרא "שכן רע".  14  שנאמר [ירמיה יב ד]: "כה אמר ה' על כל שכני הרעים הנוגעים בנחלה אשר הנחלתי את עמי את ישראל", "נחלה" אלו בתי כנסיות,  15  ו"שכני הרעים" של בתי הכנסת הם אלו שאינם נכנסים לתוכם. ולא עוד, אלא שאם אינו נכנס שם להתפלל גורם גלות לו ולבניו, שנאמר [בהמשך הפסוק הנזכר]: "הנני נותשם מעל אדמתם ואת בית יהודה אטוש מתוכם".  

והנה לקראת ראש השנה התשפ"א, עשרות אלפים שנחשבים באותו עת כבני העיר אומן, כי הם מוחזקים להיות באומן כל שנה בראש השנה, והרי זלנסקי סגר בעדם ולא נתן להם ליכנס לקיבוץ - "הכנסת" - לבית הכנסת הגדול של רבינו הקדוש. והרי אשמה זו חל על ראש של זלנסקי, והרי מבואר שהוא שכן רע. ובזה גרם לעצמו הרבה רע, וגם גלות לו ולבניו ולמליוני אזרחי אוקריינה.

והנה התנא שהחשיב החשיבות של שכינות יותר מכולם, הוא רבי יוסי הכהן, כמו שלמדנו במסכת אבות (ב:ח), שרבי יוחנן בן זכאי היה לו חמשה תלמידים, ושאל אותם (ב:ט) צאו וראו איזוהי דרך ישרה שידבק בה האדם, רבי יוסי אומר שכן טוב. ושאל אותם, איזוהי דרך רעה שיתרחק ממנו האדם, רבי יוסי אומר שכן רע. ומה היה ענינו של רבי יוסי? (ב:ח) רבן יוחנן בן זכאי היה מונה שבחו - רבי יוסי - חסיד!!! זאת אומרת, בלשון ובשפה של דורנו, רבי יוסי היה ננח, וא"כ בודאי נגד הננחים צריכים ליזהר מאד להיות שכן טוב ולא להיות שכן רע. וכאשר זלנסקי היה שכן רע על חשבון הננחים, גמולו קיבל בראשו.

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: