Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, April 10, 2022

מכנסים - פרשת אחרי מות

 ב"ה

טז:ד כתנת בד קדש ילבש ומכנסי בד יהיו על בשרו ובאבנט בד יחגר ובמצנפת בד יצנף בגדי קדש הם ורחץ במים את בשרו ולבשם. בגדי קדש הם ורחץ, עם הי"ב אותיות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. קדש ילבש, עם התיבות והכולל, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן.

הראשי תיבות של: בגדי קדש הם ע"ה בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: יהיו על בשרו ובאבנט בד יחגר ובמצנפת בד, ושל: על בשרו ובאבנט בד יחגר ובמצנפת בד יצנף, בגמטריא נ נח.

הסופי תיבות של: כתנת בד קדש בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: יחרגר ובמצנפת בד יצנף בגדי, בגמטריא רבי נחמן מברסלב. הסופי תיבות של: במים את בשרו ולבשם, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

בכל הבגדים כתוב לשון הלבשה – ילבש, יחגר, יצנף, חוץ מהמכנסים שכתוב סתם: יהיו על בשרו. ונלע"ד שיהיו לשון זווג, כמו שמצינו בכל הש"ס, כי תהיה דאית בהו הוייה, והמכנסים מכפרים על גילוי עריות (זבחים פח: - וע"ש במהרש"א שלכן שינה הכתוב בעשיית המכנסים מיתר בגדי כהונה וכתב "ועשה להם" ולא ועשית, להשמיע שיהיה להם צורך בגידור ערוה), וזה מה ששנינו (נדה יג:) מכנסי כהנים למה הן דומין כמין פמלניא של פרשים וכו' ופרש"י כלומר חללו רחב ותלוי למטה ולא היה תיק בין הירכיים להיות האבר מתעטף בו שלא יבא לידי הרהור וכו' ע"ש. ועי"ז ששומר קדושת הברית ממילא יש על ידו זווגין בעליונים.

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: