Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Wednesday, July 27, 2022

טבע - שלא כדרך הטבע - מלובש בטבע

ב"ה

טבע

ט', ו-ב*ע = ק"מ, הרי קמט, בגמטריא נחמן ע"ה. טבע, טית ב"ע, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!

הנה שורש הטבע מבואר בספר סוד היחוד של הרמח"ל (גנזי רמח"ל רסח-ט, ועיין אדיר במרום תרעח, מכון רמח"ל), כי כאשר יצאו הקולות מפה של אדם קדמון, וכדי להביאם אותם למה שצריכים להנהגת העולם, קודם היה סתימת הפה, ואז מ-קו"ל, ע"ב נשאר בפנים, וס"ג נשאר בחוץ, וכנגד זה יש התיקון הראשון והעיקרי של הזקן, בלע. עוד נתחשך ס"ג בסוד שברים תרועה, שהיה פיסוק וחולשה בקול, וכנגד זה יש התיקון השני והעיקרי של הזקן (כי ג' תיקונים הראשונים הם העיקרים בבירור המלכים), יובב. ואז ז"ל והיה מתחשך הרבה כנ"ל, ואז מה שבתחלה היה עומד כולו בכח הראוי, עתה נחלק לב', לפשוט ומילוי, והפשוט נעלם, והמילוי נראה יותר, וסודו – הבל. ואז הוקבע שיהיה להנהגת העולם שתי הבנות, אחת – שטחית, והיא הנדונת מן החושים, והיינו הטבע, והיא הבל שאינה אמיתית, ואחת – פנימית, שהיא אמת, שהיא לפי התורה. אך כמו שהפשוט נסתר, כך אמת נסתרת, ובני אדם אינם רואים אותה, ומשתקעים בדברי ההבלים של העה"ז, עכ"ל, וכנגד זה יש התיקון השלישי של הזקן, חושם.

חושם בגמטריא נ נח נחמ נחמן. בלע יובב חושם, עם הי"א אותיות ג' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ועיין בליקוטי מוהר"ן תנינא תורה ח:י שגילה בענין השיר שיתחדש לעתיד לבוא – נ נח נחמ נחמן מאומן. ז"ל וכשיהי' חידוש העולם לעתיד, אז יתנהג העולם ע"י נפלאות, היינו ע"י השגחה לבד שהיא בחי' נפלאות שלא כדרך הטבע וכו' וכו' אז יתנהג כל העולם כולו על ידי השגחה לבד כמו ארץ ישראל, ואז יתבטל הטבע לגמרי, ויתנהג העולם ע"י השגחה לבד שהיא בחי' נפלאות שלא כדרך הטבע, ואז יתער שיר חדש, בחי' (תהלים צח) שירו לה' שיר חדש כי נפלאות עשה, היינו השיר שיתער לעתיד שהוא ניגון של השגחה בחי' נפלאות וכו' כי יש ניגון של בחי' דרך הטבע וכו' וכו' עיין שם.

ועיין בספר ישראל סבא עמ' קנו: 'שצריכים לפרסם פלאות השם, שהפתק יכול לעשות נסים מלבש בדרך הטבע. השם יתברך סבב סבות והרגשתי לפרסם אותו בכל העולם, שיקבל מי שיקבל, מי שלא יקבל - לא יקבל. צריכים לפרסם!'

וע' י"ס עמ' קנא 'וזה הפתק הגיע אלי בדרך נס מלבש בדרך הטבע'.

  נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: