Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Monday, July 4, 2022

הלכה נ נח נחמ נחמן מאומן לא כסאטמר

ב"ה רק שתדעו ההלכה אין כמו סטמר, אני למדתי את השיטה משלמה הלברנץ (מלשון גיהנום בוער), שהיה חסיד מתמיד וגאון, וסבא ישראל נתן לו כל הרהיטים וכדומה כמסופר בספר זה ינחמנו, והוא עזב את ברסלב רחמנא ליצלן כדי להיות אדמו"ר וכתב ספר שלם על זה - דרך הצלה, אני קראתי קצת ממנו איתו ביחד קודם שהוא הדפיס אותו.
אכן הסטמר בעצמו מביא שהאבני נזר לא פסק כמוהו, ובאמת האבני נזר גם לא זכה להתבטל לרבינו, אבל בעולם הישיבות וחסידותס האבני נזר הרבה יותר גדול בתורה, ובודאי בין שניהם היינו נוטים לפסוק כהאבני נזר.
ולא עוד, הרי ר' צדוק, שזכה לכתוב מראה מקומות לספר המידות של רבינו הקדוש, בספרו צדקת הצדיק כתב בפירוש שבסוף היהודים יצליחו בעזותם לקחת את ארץ ישראל, אף על פי שיש הג' שבועות וכל חומרתם, עם כל זה בסוף יקחו ויצליחו. ורואים שהוא צדק (גם החזון איש נתברר שלא ראה, הוא אמר שהמדינה יחזיק - חמישים או שישים שנה שכחתי בדיוק, וכבר עבר הזמן בכמה שנים).
ולמעשה סבא ישראל אמר ברוך השם שיש מדינה ועוד הרבה דיבורים וכתבים כאלו. ולעומת זאת לפעמים הוא גינה את הציונים מאד. ופעם הוא סירב לדבר עם עיתונים ודחה אותם בלעג שהם לא שומרים את התורה וכו'. 
כל דבר יפה בעתו, ימין מקרבת ושמאל מרחקת. ורבינו יכול להפוך את כולם ברגע אחד, וכל השיטה של סטמר כאילו כופר ביסוד האמונה הזה, וכאילו לדעתם המוטעה חס ושלום יש לקליפה כח מעל לכוחות הקדושה. אבל ברוך השם אנחנו מאמינים בכח רבינו בהשם יתברך ובטובו וחסדו ואחדותו, ואין עוד מלבדו, וכל הרשע כרגע יאבדו, ולא צריך לעשות מהקליפה עסק. צריכים לעשות עסק עם נ נח נחמ נחמן מאומן, והוא יהפוך בכל לטובה.
נ נח


No comments: