Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, October 7, 2022

Good words

HH Azamra says that a person is a walking Succa, his hair is the sichach. So a bald guy lifts his beanie and asked him what about a bald guy like me. So Azamra answers, this is what is called - chamasa (sun, Torah) merooba (is more than) tzeelsuh (shade, prayer).
NNNNM

HH 600 Yeshiva boys purposely infected themselves with corona and healed unscathed.
This just goes to show that it is easier to bear sickness and disease RL rather than to sing Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN.

ב"ה רבינו כתב, והוא מלשון האור החיים, שלא ליכנס כל עיקר בטוען ונטען עם היצר הרע עיין שם. ובהיות שרבינו גילה שהרבנים הם שלוחי הסטרא אחרא, יוצא שאין ליכנס כל עיקר בטוען ונטען עם הרבנים.
נ נח נחמ נחמן מאומן

*"אני מאמין באמונה שלימה שאפילו בהדפסת דף אחד נעשה מזה תיקון בכל העולמות"*

מוהרנ"ת

נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה זה רמז נורא לכתוב נ נח ביום הולדת. כי בראשית זה אותיות בראי שת, ושת חי תתקיב שנים, דהיינו עד שנת בראשי"ת שלו! אז כל יום הולדת בראשי"ת = כתב נ נח נחמ נחמן מאומן!
2018

HH today marks 8 years of my living by Rabbi Akiva and Ramchal:
ב"ה אתמול בלילה ישראל ב. לקח אותי ואבי פ. לחתונה של BJ Weiss, ומשם לקח אותי לטבריא, ב"ה כמה חברים אמרו לי בדרך שחוק אולי קבלתי רמז ללכת לטבריא... ואכן כבר אני נהנה מהאויר טוב פה ב"ה! 
נ נח נחמ נחמן מאומן!
B"H last night Y. B. took Avi P. and me to the wedding of BJ Weiss, and after he took me to Tiberias where I am thinking of staying for at least a bit --- very very nice here B"H!
Na Nach Nachma Nachman MeUman!


No comments: