Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, August 29, 2021

פרשת נצבים

 ב"ה


נצבים

פרשיות האלו של נצבים וילך האזינו וזאת קצרים מאד. וי"ל על פי המובא בקונטרס ההוספות לספר חיי מוהר"ן אות מח ז"ל רבנו ז"ל ראה פ"א בני הנעורים שלמדו הרבה, אמר להם אם הייתם מקורבים אלי הייתם לומדים רק מעט אבל יותר (כי (אצל רבינו י) היו לומדים לשמה ובקדושה וטהרה וביראה והיו עושים מתורות תפילות) וכמו שהי' אצל הרב הצדיק מבארדיטשוב ז"ל שחותנו אמר לו שמיום שנעשה חסיד לומד מעט מקודם. ענה ואמר לו, מקודם הי' צריך ללמוד מעט עבור חותנו מעט עבור חמותו מעט עבור אשתו ומעט עכ"פ עבור השי"ת ג"כ, וע"כ הי' צריך ללמוד הרבה כדי שיספיק לכולם, אבל עכשיו שלומד רק בשביל השי"ת וכו', ע"כ כמה שלומד מספיק וכו', עכ"ל. וכן בפרשיות האלו שמלאים באזהרות על יראת השם ואהבת השם ודבקות וכו' הם בחי' טוב מעט לצדיק כנ"ל.

 

כט:ט אתם נצבים היום כלכם לפני י-ה"ו אלקיכם ראשיכם שבטיכם זקניכם ושוטריכם כל איש ישראל", האותיות הראשונות, אתםנ, הם בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הר"ת של המילים הראשונים, אם נחשב הכ' והל' ביחד לנ', אנה אני, שהם הראשי תיבות של הפסוק שאנו אומרים בשחרית בפסוקי דזמרא בהודו, אל נקמות י-ה"ו אל נקמות הופיע, אנ"י אנ"י, שהם דברי ראובן (בראשית לז) כאשר הוא חזר להציל את יוסף ולא מצאהו, אמר, הילד איננו ואני אנה אני בא, שהאריז"ל גילה לכוון את זה בתפלה לתקן חטא מכירת יוסף. שזה תיקון אמונה בצדיק האמיתי ראש בני ישראל, נ נח נחמ נחמן מאומן.

   הגימטריא של אלהיכ"ם הוא אב"י הנח"ל, ואח"כ יש המילים ראשיכם שבטיכם זקניכם, ר"ת שזר, שהספר הקדוש והנפלא אבי הנחל נכתב אליו, שהוא היה נשיא מדינת ישראל, בבחי' ראשיכם לשבטיכם, והוא ברית אהבה שסבא ישראל כרת אתו, ועם כל איש ישראל. וידוע שהכתוב פירט עשר בחי' בעם ישראל, ראשיכם עד שואב מימך, שהם כנגד העשרה מיני נגינה שהם כלולים בהשיר פשוט כפול שלוש מרובע שעולה עשר.

ראשיכם שבטיכם, פרש"י ראשיכם לשבטיכם, עכ"ל. ראשיכם לשבטיכם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

הראשי תיבות של: לפני י' אלקיכם ראשיכם שבטיכם זקניכם ושטריכם, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: אלקיכם ראשיכם, עם הד' אותיות, בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבוות של: ראשיכם שבטיכם בגמטריא פתק. הראשי וסופי תיבות של: כל איש, עם הב' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן.

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: