Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Saturday, June 30, 2018

תורת אזמרה - תורה רפ"ב - מבואר בפירוש על פי הרמח"ל!

ב"ה

אחד מהתורות הכי יסודי של רבינו הקדוש, למצוא נקודה טובה בכל יהודי ולהתיחס אליו רק דרך אותו נקודה טובה ועל ידי זה הכל יתהפך לטובה. וכן מבואר שם ובהנוגע לתורה זו שרבינו אמר שלא יתכן אפילו בהרשע הכי גדול, כל זמן ששם ישראל נקרא עליו, שלא ימצא בו איזה נקודה טובה.
ונשאר קצת להבין את זה, איך באמת יכולים להפוך הכל לטובה רק על ידי נקודה טובה קטנטנה? ועוד הרי הרשע שאין לו אלא איזה נקודה טובה, אפילו אם נתחזק מאד אותה נקודה טובה, אין לו עוד כלום טוב לעמוד בעדו, אז כמה זה יכול לעזור לו באמת?

אז הרמח"ל מסביר שבעצם נשמת ישראל הוא ממש טוב כחלק ממחויב המציאות הטוב (ע' לקוטי מוהר"ן תורה נב), אלא שהם מנותקים משורשם, וכל מיני רע נספח עליהם ומונע אותם ומבדיל אותם משרשם, וכל אחד יש לו הנקודות טובות שהן הם שרשו בטוב, רק שצריכים לקשר את הטוב ההוא לשרשו, ואז הכל מתוקן. נמצא שלא צריכים רק לקשר אותו, הנקודות טובות שלו לשרשן בקדושה, אז ממילא הוא כבר מתוקן לגמרי, כי הרע כבר בטל לגמרי, כי לא היה יכול רק לעכב אותו, והוא כבר מקושר בטח. כך הבנתי דבריו לעת עתה. וזה כמו חולה שסובל כל מיני מחלות, וצריכים רק לקשר אותו לשים בדם שלו מה שהוא צריך, וממילא חיו יחיה, ויבריא, ויתחזק, וכל המחלות יפלו ויתעלמו.

והנה אביא כאן כל דברי הרמח"ל בשלימותם.






נ נח נחמ נחמן מאומן








No comments: