ב"ה
בברכה זו יש גירסה: חננו מאתך דעה בינה והשכל, אמנם הנוסח הנכונה: חכמה בינה ודעת. וזה נראה לעניות דעתי הרבה יותר גדולה, וכמו שרבינו אמר שאצלו השוב זה עיקר העבודה, כי הרצוא קל בשבילו. ולכן קודם מבקשים חכמה, שהוא יחוד הרישא והסיפא, שהוא ממש תכלית היחוד, ואחר כך מבקשים בינה, דהיינו את הכח להלביש את החוט אין סוף הנ"ל בבינה, שמהתלבשות הזה נראים כל הספירות, ואחר כך מבקשים דעת, והוא הכח שהשם יתברך העניק לאדם להיות בצלמו ודמות ולהיות מושל על כל הבריה, ואין כאן מקום להאריך.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment