Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, May 14, 2017

Donald Trump a good president by virtue of his age

HH

Donald Trump is 70 years old, the oldest age of a president of the United States of America, this is very significant, for with age comes wisdom. The Zohar says that Rabbi Shimon would stand to honor even an elder gentile, because of the profound life experience he attained.

See the book of Daniel, beginning of Chapter 6, which relates that King Daryuvesh (#1) of Mudi was 62 years old when he ascended the throne, and throughout the Chapter, Rabbi Moshe Dovid Walli (a student and older contemporary of the Ramchal) points out that this is a deciding factor proving that this king was wise and good.

ספר דניאל, פרק ו: ודריוש מדאה קבל מלכותא כבר שנין שתין ותרתין. בפירושו של ר' משה דוד וואלי, ספר חמודות כז"ל ולמה הוזקק הכתוב להזכיר את שנותיו של המלך הזה. דע כי הטעם הוא, כדי להודי שהשנים מביאים את השכל. שהרי המלך הזה אף על פי שהיה נכרי ומשרש הטמא, עם כל זה נשלם שכלו מתוך שנותיו, וידע להבין ולהשכיל וכו' ע"ש. וכן בכל הפרק הוא כותב כמה פעמים את הענין הזה שמלך הזה היה זקן וחכם.

ושם בפסוק יח כתב ז"ל: ומכאן למדנו שהמלך הזה היה חכם ויודע בדרכי ההנהגה, כי הזקנה עושה הרבה להשלים דעותיהם של בני אדם אף על פי שהם נכרים. שלטעם זה אמרו רז"ל: שצריך לקום אפילו מפני זקן גוי ולהדרו. והטעם העיקרי הוא, לפי שהגוי בעת זקנתו עולה עד עתיק יומין של הקליפה (- ע' בלקוטי מוהר"ן תורה רמ"ב שרבינו כ' דע שיש ארך אנפין דקליפה, ואילו כאן רמד"ו מדבר על עתיק יומין דקליפה!), שהוא קרוב אל המלכות של הקדושה, ולכן אז נשלם שכלו כפי מדרגתו ומבין מדרכי ההנהגה מה שיכול להבין כפי שרשו, כדי לתקן את דעותיו, עד כאן לשונו.

וזה נאמר על בן 62 (שלפי הזוהר שיבה הוא כבר מבן 60) אז כל שכן לבן 70 שנה שהוא ממש זקן.

יחי נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: