Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Saturday, May 12, 2018

אדיר במרום

ב"ה בשנת נ נח נחמ נחמן מאומן (תצ"א) הרמחל חיבר ספר אדיר במרום, אדיר במרום י', זה ראשי תיבות ישראל בער אודסר, וכן אדי"ר זה ראשי תיבות רבי ישראל בער אודסר, וכן אדיר במרום בגמטריא: זה נ נח נחמ נחמן מאומן. והשנה הספר הקדוש הזה יצא חדש עם הרבה תיקונים, אז בודאי זה סימן טוב לעם של רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן.

ולרגל ההוצאה זכיתי ב"ה לפתור שאלה שהיה לי כמה שנים על דבריו, ואפילו ניגשתי למקובלים לעזרה אבל הם התנצלו שהם לא בקיים ברמחל, אכן התירוץ נמצא בפירוש בכתבי האריז"ל הרגיל.

כי בקונטרס המתחלת בעמוד תמד בהוצאת ספינר, ובהוצאה החדש הוא פרק כ: מאמר ז''ל הבלים (סוד השמות של הז' מלכין) בעמוד תרעה, מסביר כל ענין המלכין קדמאין כאילו יצאו מהפה, והוא תמוה מאד, שהלוא המ"ק יצאו מהעינים?!

אלא עיין בספר קל"ח, פתח צח, שכבר כתב שם שלא היה שבירה לפני הנקודים, אבל כן היה ענין ההעלם בעקודים (-הפה), ובהגהות שם 7, הביא מספר עץ חיים שער העקודים פרק ה' (כז:ג) "יש גם כן בעולם העקודים מציאות ביטול מלכים בצד מה כדמיון אותם מלכים וכו' בדרוש עולם הנקודים."

ברוך השם!

ואגב, הנה שם בריש החלק הנ''ל הרמחל מביא מחז"ל כי כל הדברים נבראו בסוד בנוי חרוב ובנוי. ויש לומר שזה ענין מה שרבינו גילה שכאשר בא לאדם חידוש, החידוש בורח ממנו, והוא צריך להטריח ולייגע את עצמו להחזירו.

נ נח נחמ נחמן מאומן


No comments: