Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Wednesday, July 7, 2021

הסוד אמיתי של נ נח נחמ נחמן מאומן ומי ראוי להשיג אותו

 ב"ה

 

מאד חשוב לדעת היטב שבאמת לא זכינו להבין כלום בעיקר הסוד של רבינו ושמו נ נח נחמ נחמן מאומן. ובפרט שלפי רבינו, סוד הוא דבר שאפילו לאחר שנתגלה עדיין נשאר סוד, ואפילו לאותו בעל הסוד הוא בבחי' סוד (כמו שרבינו גילה בריש ספר שבחי הר"ן על אני ידעתי כי גדול השם ע"ש). וכל מה הפירושים שכתבנו הם רק אוזנים וידים לתפוס בידינו איזה רמזים ודרכים, וכמו שנצטוינו לעסוק בדברי תורה לעמל בתורה לחפש ולדרוש סודותיה. אבל באמת היא למעלה למעלה מהשגתינו, ולא כל מי שרוצה ליטול את השם יטול.

ואכן במשך השנים פגשתי בכמה אנשים שכבר מתגאים שהם יודעים הסוד (וכאילו יש בזה רק סוד אחד, ולא אין סוף סודות ח"ו), והוא כך וכך, וכולם צריכים לקבל את זה מהם וכו' וכו'. ובאמת זה כפירה בסודות התורה. וכבר יש משל על זה בקונטרס הוספות לספר חיי מוהר"ן אות עז מנימוס המדינה והבעטלירס שהמליכו. ומחמת חשיבות הענין ולהקל על הקורא אצטט פה כל הענין:

פעם אחת היתה מדינה, שהנימוס היה, שכל שלש שנים היו לוקחים מלך אחר, בזה האפן: היו יוצאים לשדה, והראשון שפגעו בו היו ממליכים אותו, אפלו סומא וחגר. פעם אחת יצאו, ופגעו ראשון בבעטליר (קבצן) אחד שהיה שכור, ותכף לקחו אותו בכבוד והביאו אותו לפלטין המלך, והפשיטו את מלבושיו והלבישו אותו בגדי מלכות והכתירוהו בכתר מלכות, והיה שכור ולא ידע כלולם, ויישן. וכשנעור משנתו, וראה שהוא בפלטין של המלך ומלבש בגדי מלכות והמשוררים מזמרים, התפלא מאד אם זה חלום, הלוא הוא זוכר שהיה מטל באשפה. והכה באצבעו, שיכיר אם זה חלום או לא, וראה שאין זה חלום. על כן חשב שהוא באמת מלך, ורק שהוא בעטליר היה חלום. אבל הוא זכר, שהוא התקטוטט עם בעטליר אחר ונעשתה לו חבורה, ראה שעכשו יש החבורה, וראה ששניהם אינו חלום, ונתבלבל מזה. ובא על המצאה חדשה, שילך לבית האחר שיש שם ספרים ויראה אם מבין בספרים – זה סימן שהמלך הוא אמת והבעטליר הוא חלום, ואם לא – אינו יודע מה הוא. ולקח הספרים, ולא הבין הכתוב בהם. ונתישב בדעתו ואמר: אמת הוא שאני מלך, ומה שאינני מבין – מפני שהכל אינם מבינים, והספרים אינם אלא רק לתכשיט.

וסים רבנו ז"ל: כך הוא בהמפרסמים של שקר, שרואים שעושים להם כבוד כזה ואינם מבינים מפני מה, ומתבלבלים בדעתם אם באמת הם מפרסמים או זה חלום, ואם אמת הוא כך, מדוע אנים משיגים שום דבר? ומתישבים בדחק, שבאמת הם צדיקים, ומה שאינם משיגים – מפני ששום צדיק אינו משיג ויודע. וזה פוגמים באמונת חכמים, עכ"ל.

וכן הוא הדבר לענינינו, יש אנשים שבאמת מסרו נפשם וחייהם בשביל הפצת ספרי רבינו, ונדמה להם שבשביל זה מגיע להם לדעת הסוד של הפתק ושל נ נח. אבל לא יודעים. ולכן הם תופסים איזה שטות ואומרים שזה הסוד.

השם ירחם ויציל. נ נח נחמ נחמן מאומן.

 




No comments: