Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Monday, July 12, 2021

Rabbi Shimshon of Ostrapolia - 3 Av

 HH

Today the xtians impaled R. Shimshon from his bottom to his head, witnesses testified that he was oblivious as he was in a state of Divine rapture....

R. Shimshon revealed how the prophet Yona quashed the klipa of jc. - YShU. (The Ramchal revealed how this klipa already reared its ugly head in the times of King David etc.).

Yona spelled out 

יוד וו נון הה 

= נצח, נחמן


The medrash says on the verse (which the xtians say refers to YShU)

הן האדם היה כאחד ממנו לדעת טוב ורע

this is a reference to Yona of whom it says

וַיְהִי הָאֶחָד מַפִּיל הַקּוֹרָה וְאֶת הַבַּרְזֶל נָפַל אֶל הַמָּיִם וַיִּצְעַק וַיֹּאמֶר אֲהָהּ אֲדֹנִי וְהוּא שָׁאוּל: 

the koara - wooden beam, is gematria YShU (who they claim walked on the water before he was crucified on the wooden beams).

Here we see how Yona already was rectifying against YShU.


Even as I wrote this they are raising the roof above me, which is discussed here, because the koara is

תקרה - the ceiling, gematria שתה, in the secret of 

Psalms 8:7 

תמשילהו במעשי ידיך, כל שתה תחת רגליו.

which is Moshe Rabbainu.


see Likutay Moharan end of Torah-teaching 11

יא:ז דנפלא חצינא וכו' בר נגרא, זה הקב"ה, כמ"ש (תהלים קד) המקרה במים עליותיו, וכמאמר (חולין ס' ) אלקיכם נגר הוא (וכעין הגמרא בחולין שהקב"ה הוא נגר, איתא בש"ס (תענית ז, מגילה יא) שהקב"ה הוא המקרה), מנפילת הלבוש הזה נתהוה הגדלות, שהוא בחי' שבע בתי עכו"ם, שעי"ז גלו ישראל מארצם וכו', ע"ש.

עי' בספר קרנים מאמר ג:ה שיונה על ידי הגרדום, שהוא בגמטריא נגר, הכניע קליפת ישו, שהוא 'הקורה' (בגמטריא יש"ו), וזה הענין שנשמט הגרזן של יונה במים כאשר הלכו לקחת הקורה, ואלישע הרים אותו (מלכים ב:ו). ומבואר שזה היה תיקון להכניע הקליפה של יש"ו. והרי זה ממש הענין המדובר כאן שנפל משהו במים ולא היו יכולים להרימו מחמת כח הע"ז ורדיפת הכבוד והגדלות. ואילו אלישע עשה גדולות, כמו שכ' ספה נא לי את הגדולות אשר עשה אלישע (מלכים ח), הובא כמה פעמים בדברי רבינו. והכניע את הקליפה של הקורה בהרימו את הגרדום, באחוז מדת נצח (יונה במילואו, כמבואר שם, יוד וו נון הה, בגמטריא נחמן, נצח), ומדת השי"ת שהוא נג"ר המקרה.

וכן במשה כתיב (במדבר יב:ג) והאיש משה ענו מאד מכל האדם וכו', האיש בגמטריא יש"ו, משה בגמטריא אלהים אחרים. כי משה בחי' נצח, ומשה, על שם (שמות ב:י) כי מן המים משיתהו, שנהרם מן המים, וסוד שתה בגמטריא תקרה כמבואר שם, בסוד תמשילהו במעשי ידיך כל שתה תחת רגליו (תהלים ח:ז), וכל גיא ינשא, ומרים שפלים, שעל ידי ענונתנותו הכניע את כל בתי ע"ז. 



Na Nach Nachma Nachman MayUman



No comments: