Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, July 25, 2021

שבט נ נח

 ב"ה

משה רבינו בברכתו את שבט לוי (וידוע דברי הרמב"ם שכל אחד יכול להיות כשבט לוי וכו') שבח אותם

פרשת וזאת הברכה, דברים לג:ט הָֽאֹמֵ֞ר לְאָבִ֤יו וּלְאִמּוֹ֙ לֹ֣א רְאִיתִ֔יו וְאֶת-אֶחָיו֙ לֹ֣א הִכִּ֔יר וְאֶת-(בנו) בָּנָ֖יו לֹ֣א יָדָ֑ע כִּ֤י שָֽׁמְרוּ֙ אִמְרָתֶ֔ךָ וּבְרִֽיתְךָ֖ יִנְצֹֽרוּ.

האמר לאביו ולאמו לא ראיתיו, פרשו חז"ל שע"כ לא מיירי באביו ממש, כי גם אביו משבט לוי, וענין לא ראיתיו, שלא הכיר פנים במשפט, אע"פ שאין הלשון של ראיה ממש מורה כן. וי"ל רמז להלכה (יורה דעה רמ:יא) ראה אביו שעבר על דברי תורה, לא יאמר לו: עברת על דברי תורה, אלא יאמר לו: אבא כתב בתורה כך וכך, כאלו הוא שואל ממנו ולא כמזהירו, והוא יבין בעצמו ולא יתביש, ע"כ. וזה לשון לא ראיתיו, כאילו מסופק אם נראים הדברים שאביו עשה.

האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו וכו'. נראה לפרש, שנותן אמירה להם, שהם אומרים עליו לא ראיתיו, לא מכירים אותו, לא יודעים אותם, מתעלמים עיניהם ממנו, וכמאמר איוב (יט:יד-טו) חדו קרובי ומידעי שכחוני, גרי ביתי ואמהתי לזר תחשבני נכרי הייתי בעיניהם. וכמאמר דוד המלך ע"ה (תהלים סט:ט) מוזר הייתי לאחי ונכרי לבני אמי.

האמר לאביו, בגמטריא ברסלב ע"ה.

הראשי תיבות של: כי שמרו, בגמטריא רבי נ נח. הראשי תיבות של: לא ידע כי שמרו, בגמטריא רבי נחמן.

הסופי תיבות של: ואת בניו לא ידע כי, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.  הסופי תיבות של: לא ידע כי שמרו אמרתך ע"ה בגמטריא נ נח.


נ נח נחמ נחמן מאומן

#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #שבטלוי #רבינחמן #נכרי #קרובים #ויתנכר #מעלים #התעלם #ברסלב #איוב #דוד 



No comments: