Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Wednesday, July 14, 2021

מתן תורה

 ב"ה


מתן תורה. בסידורים, אחר תפילת שחרית יש שש זכירות, וז"ל כתבו המקובלים לאמר בכל יום שש זכירות, ויהיה מובטח שהוא בן עולם הבא, ע"כ.

הזכירה השניה, זכירת מעמד הר סיני: רק השמר לך ושמר נפשך מאד, פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך, ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך. יום אשר עמדת לפני י' אלקיך בחרב, ע"כ.

כל בר דעת יקח דקה כל יום לדמין לעצמו שהוא שומע השני דברות הראשונות, אנכי ולא יהיה, ששמענו מהשם יתברך. יקריא אותם בדעתו כאילו שומע אותם. כי אין זמן, ומה שהשם יתברך השמיע אותם לנו פעם אחת, זה לנצח. (בספר הכשרת אברכים האריך מאד בענין לעשות דמיונות כאלו, ואיני זוכר מה שכתב ואין הספר לפני). ואף על פי שבתוך מסגרת הזמן שאנו נמצאים עיקר הקולות והדיברות לא יהיו אלא בזמן מתן תורתינו (בבחי' והימים האלו נזכרים ונעשים וכו' ולכן קבעו ברכת שהחיינו בזמני תקופות השנה וכו'), וכן העידו ר' לוי יצחק מברדיטשב ורבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן איך שהיו שומעים אז הקולות והברקים, כיון שכתיב (דברים ה:יט) קול גדול ולא יסף, ומתרגמינן ולא פסק, וכן נצטוינו לזכור אותו כל ימינו, בודאי יש גישה לזה בכל יום ובכל עת.

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: