ב"ה ידוע מחז"ל שכתר תורה עולה על כתר מלכות וכתר כהונה, וכתר תורה מזומנת שכל מי שרוצה יבוא ויטלנה מה שאין כן האחרים. ויש לראות רמז ויסוד דבר זה בהכתר של הארון הקדוש שפירש רש"י ז"ל: זר זהב. כמין כתר מקיף לו סביב למעלה משפתו, שעשה הארון החיצון גבוה מן הפנימי עד
שעלה למול עובי הכפורת ולמעלה המנו משהו, וכשהכפורת שוכב על עובי הכתלים, עולה הזר
למעלה מכל עובי הכפורת כל שהוא, והוא סימן לכתר תורה: עכ"ל.
הרי מבואר שהכתר בא מאותו חומר מקשה אחד של דופני הארון. כי התורה מתחלת מלמטה -- בענוה ומשם פורחת.
ולכל הדרשנים הרי לך יסוד לבנות הרבה דרושים... בהצלחה, נ נח נחמ נחמן מאומן!
(והלכה למעשה: יש לדקדק לעשות את הפונפון של הכיפה נ נח מקשה אחת עם הכיפה)
No comments:
Post a Comment