Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Saturday, July 29, 2017

תיקון לניבול פה בשרש המילה - לשון נופל על לשון

ב"ה 
בלקוטי מוהר"ן תורה לג רבינו גילה:
כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה (מנחות ל"ד:): 'טט בכתפי שתים, פת באפריקי שתים', להודיע שבכל לשונות העכו"ם יש שם אלקותו המחיה אותה: וזה שמביא בירושלמי (תענית פ"א): 'אם יאמר לך אדם היכן אלקיך, תאמר לו: בכרך גדול שברומי', שנאמר: "אלי קרא משעיר". נמצא שזה האדם ששאל היכן אלקיך, בודאי הוא משקע במדור הקלפות. כי הוציא את עצמו מן הכלל וכפר בעקר, שאמר: היכן אלקיך, ונדמה לו שבמקומו אין שם אלקים. בכן תאמר לו: אפלו במקומך שאתה משקע במדור הקלפות, גם כן שם תוכל למצא אלקותו. כי הוא מחיה את הכל, כמו שכתוב: "ואתה מחיה את כלם". 
והנה אף על פי שרבינו קובע כאן שיש אלקותו בכל לשונות העכו"ם, עם כל זה מבואר בלקוטי מוהר"ן תורה יט שצריכים להפיל אותם על ידי לשון הקודש, לשון נופל על לשון, ובזה מבטלין התאוה הכוללת של נאוף, עיין שם.

וידוע (מסכת כתובות פרק קמא) שחז"ל הזהירו מאד לא לשמוע אפילו שיחה בטילה, מפני שהאזנים נשרפים תחילה בגיהנם רחמנא ליצלן, וכל שכן ניבול פה. 

והנה על המילה הכי גסה ומנובלת - כך כתוב בכתבי האר"י (שער מאמרי רשב"י זיע"א, על התיקוני זוהר, תיקון ס"ט בדף ק"ז ע"א):
דע, כי תיבת דופק מתחלקת לשתים: ד"ו, פ"ק. כי ד"ו, הם נוקבא דזעיר אנפין עם זעיר אנפין. והם עצמם הוראת פ"ק, כי בא"ת ב"ש, מתחלפות ד"ק ו"ף כנודע. וכבר ידעת, כי התמורות והחלופים הם במטטרו"ן, שהוא היצירה. ולכן נתחלפו פה אותיות ד"ו בפ"ק, להורות: כי מציאות הדפיקות הזה הוא נמצא ונוהג ענינו בכל העולמות, בין בעולם העליון, כי שם נקרא ז"א ונוקביה ד"ו. בין בעולם התמורות, ששם נקרא פ"ק, עכ"ל לענינינו.
וזה מה שרבינו גילה בתורה מח, בענין הרע והריב של הלשונות שדוד המלך התפלל (תהלים כז) תצפנם בסכה מריב לשונות, ועל ידי התגברות לשונות העכו"ם רחמנא ליצלן מתגברת התמורות, תמורת סכה דקדשה נעשה סכה בקלפה. 

נמצא שהשומע את הניבול פה הנ"ל, עליו לכוון לתמורתו שהוא זיווג דקדשה של זעיר אנפין והשכינה, המרומז באות ה' - ד"ו.

ויש לי לברר עוד מילים בעזה"י, אבל חושש אני שלא ליתן בילבול להקוראים, אז אראה אם לכתוב כפי ההשגחה.

נ נח נחמ נחמן מאומן!







Wednesday, July 26, 2017

Give people their space

HH

In this weeks Parsha of Devurim (1:16), Moshe relates how he commanded the judges to arbitrate between man and his "gair" - Rashi presents two interpretations of "gair":
1. It is from the word to pile up, and it refers to an antagonist who piles up words in complaint of the defendant.
2. It is from the word to dwell, and it refers to arbitrating between two inheritors of an estate.
[3. See the next verse (1:17) where a word with the root "gair" means fear - and it is possible to use this meaning here as well].

On a more literal basis, we see that the Torah is calling one of the disputers "his gair" - the tenant or sojourner of his friend. He is parked in his friends space, and thus he is essentially being owned by him.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!


Tuesday, July 25, 2017

Devotion to Hashem even when one has absolutely no strength

HH
Serving HY demand tremendous strength, all we can muster and then a whole lot more. For some this is just physical exertion, swaying and screaming and so forth, and for those more advanced it is riling up all of one's concentration with full intensity in His quest.

So what happens when Gf a person is sick and without strength? Even completely incapacitated Gf a person should ponder why he should be any different than the great tzadikim who certainly underwent similar situations, and yet when they lay weak, they were completely holy and replete with Divine Inspiration, so even in these circumstances the person's mindset will determine where he's really at. He may not be able to pray or study, but he can certainly place his thought and consciousness to the very utmost highest holiness.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


Anticipate God

HH
Everyone has what they look forward to, whether it's making money, watching a movie, or whatever. The point is that one should make his main anticipation connecting with Hashem Yisburach. Even if it is only going to be for a few moments, that should be his highlight and what he craves and looks forward to. The coffee, tea, or whatever else it is that helps make him alert and more cognizant, should be only to prepare for this encounter. When reviewing one's day and evaluating how it went, the major factor weighing in should primarily be just this - how well did he connect today with HY, was it stronger than previously, the same or Gf less? What new technique did he learn, what new understanding of HY did he gain? How is he going to connect stronger next time, and in between...

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


The Joke is on Nanach

HH
The following may or may not have occurred, only in Heaven they know.

There was a simple mayfitz who spent his days going from house to house, he would knock and begin to tell the inhabitants about Rabbi Nachman and offer them whatever paraphernalia he had available.

The day came for him to leave this world, and he found himself before the imposing gates of Heaven. So he knocked on the gates, as was his custom, and he was answered with a booming resonating cry, "What business do you have here?!" So our simple mayfitz replied, "Please let me in, I have come to tell you about Rabbi Nachman."
The Heavenly tribunal sitting above the gates looked at him incredulously, and looked at one another, "You are going to tell us about Rabbainu!" And they began to laugh and laugh harder and harder, and the saints came to see what was going on, and in between gasps they were brought up to speed that this simple mayfitz was going to tell them about Rabbainu, and so the saints were caught up in the laughter. Until all of Heaven was laughing. And Rabbainu himself came to take part, and had himself a good smile as he welcomed his little mayfitz home.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


יש אומן בעולם

ב"ה
רבינו הקדוש אחר שהבין שלא יזכה להיות קבור בארץ ישראל כרצונו, בחר להיות קבור באומן. והיה לו אין סוף טעמים על זה. ואילו זה היה רק לעשות איזה תיקונים בודאי כבר עלה בידו תוך כמה דקות, כי רבינו הולך מחיל אל חיל, ואפילו טרם פטירתו היה עולה כל רגע, אז בודאי אחרי פטירתו לא היה צריך הרבה זמן לפעול מה שהיה צריך. אלא שרבינו ראה צורך להיות באומן עבור כל הדורות הבאים. ורואים בחוש היום את הברכה הזה שאומן אינה תלויה בשום פוליטיקה, וכולם יכולים לבוא שם, מכל הזרמים וכולו וכולו.
והנה כאשר ב"ה כבר מדברים להביא את הציון הקדוש לירושלים, כמו עיקר רצון רבינו, וכהלכה בשולחן ערוך, וכרצון גדולי אנשי שלומנו ובפרט סבא ישראל בעל הפתק, יש התנגדות חזקה, ולא רק מהרבנים השקרנים שעבורם רבינו הוא קרדום לחפור לכבוד וכח ושליטה וכסף שלהם רחמנא ליצלן, ולא רק מאלו שמפחדים לצאת מההרגל והשינה ולהיות חדש בעבודת השם כפקודת רבינו, אלא יש גם עוד טענות המתלבשות כאילו בכוונה לשם שמים, כדאיתא בלקוטי מוהרן תורה א'. ואחד מהטענות האלו הוא שעכשיו רבינו באומן הוא בין-לאומי ופתוח לכולם, אבל בארץ הוא יהיה חס ושלום סתום, למשל הסאטמרים מאמריקה כבר יפסיקו לבוא, וכל הבעלי יסורים והנרדפים לא יהיה להם שוב מקום מקלט לנוס שמה, וכדומה.
והנה הטענה הזו לעניות דעתי הוא ממש קטנות אמונה ברבינו. כן, נכון שהציונים השתלטו על הכותל, ולמשל אסרו צדקה בכותל!! נכון. וכן השתלטו על קברי צדיקים. שמעון הצדיק, המנהל הוא רשע ודואג רק על כבודו ופרנסתו. לשמואל הנביא סגור בלילה קצת כדי שחס ושלום לא יהיה נח להיות אצלו ברציפות (אכן שמואל הנביא כבר קיבל על עצמו לא לעזוב מקום המקדש כידוע מרח"ו). ואפילו רבי שמעון בר יוחאי , הציונים לקחו לידם כרצונם (ואכן אפילו רשבי ברח מהרומנים). אז אנשים אומרים שחבל להביא את ציון רבינו הקדוש לירושלים להיות תחת ממשלת בזדון. וזה קטנות אמונה ברבינו. כי רבינו נכנס לאומן שהיה מרכז של ההשכלה האפיקרסים מומרים להכיר, ואפילו ר' לוי יצחק מברדטשיב ברח מהם בפחי נפש ולא היה יכול להסתכל בפניהם, ואילו רבינו נכנס לשלום ושיחק איתם, והפך אותם כרצונו. וכן יהיה כאשר נזכה לראות ציונו בירושלים בב"א אף אחד יעשה משהו נגד רצונו, מה שרבינו רוצה, כן יהיה, ואין בזה שום חשש וסכנה כלל. ואדרבה רבינו יהפוך את כולם לטוב, כמו שהוא עשה עם המשכילים באומן, וכמו שהוא עושה עם כולנו, בדרך שרק הוא יודע. וחשוב אחרת זה ממש קטנות אמונה ברבינו חס ושלום כנ"ל.

נ נח נחמ נחמן מאומן


Monday, July 24, 2017

Thursday, July 20, 2017

Hypocrisy outside from inside

HH
Many are astounded at the sheer ludicrous conduct of the haters of Israel. Like the U.N. deciding that the Western Wall isn't Jewish, their support of an education which is full of hatred and incitement, and putting Suadia Arabia at the head of women's rights!?.

And similarly so many other things, like the leftists strong advocacy for Islam, when according to Islam they would be slaughtered.

How do such crazy policies have any standing whatsoever?!

The answer is that it is empowered by everyone on their own personal paradigm. When people do not live the truth they invite the world to run in a similar hypocritical fashion.

Among many ultra right they sing the final words of Samson - I will avenge my eyes from the Pilishtim/palistinians - with so much fervor and excitement, even as they are falling in the very mistake which was the downfall of Samson - he went after his eyes (as revealed in the Talmud). This highlights the point of this post. The entire fantasy and flimsy imagination of the tv, movies, media is this power which is bringing down Israel, and to combat it Israel needs to get out of its bondage, and strengthen in truth and reality, real reality of Torah. But as long as people are still slaves to the aforementioned fantasies, they empower the world to follow suit on the global level. Even as the people are astounded and amazed at falsehood and hypocrisy, it is being fueled internally by they themselves.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


לא יפסיק

ב"ה
במסכת ברכות, במשנה ראש פרק ה' (ל:), אין עומדים להתפלל אלא מתוך כובד ראש וכו' אפילו נחש כרוך על עקבו לא יפסיק.
ונראה לפרש בעזרת השם יתברך, נחש היינו הגוף כמו שאיתא בזוהר הקדוש שעור הגוף הוא ממישכא דחויה כידוע, אז אפילו מתגברת על האדם, בחי' ידי עשו על עקב יעקב, לא יפסיק, אז צריכים את בחינת הביטול של לא, לא ראשי תיבות אנכי לא יהיה, שבשני הדיברות האלו כולנו שמענו אותם מפי הגבורה ופרחה נשמותינו, אז על ידי בחי' זו של לא נוכל להפסיק מכח הגוף ולהתפשט מהגשמיות כראוי בעת התפילה וכמובא ברמ"א בשולחן ערוך.

וי"ל עוד לשון המשנה: חסידים הראשונים היו שוהים שעה אחת ומתפללים כדי שיכוונו את לבם למקום. אפילו המלך שואל בשלומו לא ישיבנו, אפילו נחש וכו'.
על פי המבואר בלקוטי מוהר"ן תורה יד, שכדי לזכות לתפלה צריכים להעלות הכבוד לשרשו ביראה - וצריכים לראות שהיראה יהיה בלב שלם (אות ז - ועיין בסוף התורה שזה דבר בפני עצמו), שעל ידי זה זוכים לשלום בעצמיו, שעל ידי זה זוכים לתפלה, שעי"ז זוכים לשלום כללי. ולפי זה י"ל לשון המשנה שהחסידים היו מכוונים את לבם למקום כדי שתפלתם תהיה אפילו לשלום הכללי, וזה על ידי שמחזירים הכבוד - בחינת מלך - לו ישיבנו (כי בצרתם לא צר, מבואר בגמרא שכל פעם שכתוב א' י"ל כמו ו'), וזה מכניס המפוזר, ומוציא יקר מזולל, וניצול מהנחש שהוא התגברות הגוף שמפסיק את השלום, וזה על ידי ל"א כנ"ל, לא יהיה לך אלהים אחרים, בחינת יראה (בחי' רוח כמבואר ביחוד היראה), אנכי ה' אלקיך בחי' כבוד (בחי' נפש, כמבואר ביחוד היראה), שצריכים להעלות את הכבוד ליראה.
נ נח נחמ נחמן מאומן!


Wednesday, July 19, 2017

הכל לפי המעשה - אכן יש בונוסים

ב"ה
הכל לפי רוב המעשה (אבות ג:טו), ורבינו הקפיד על העולם שיבינו ויקבלו את זה כפשוטו, שכל אחד יכול לזכות למדרגות הכי גדולות, כמו הצדיקים הכי גדולים, הכל לפי מעשיו והמסירות נפש.

אכן עיקר המדרגות הם גופא כפי נשמות הצדיקים שהאדם זוכה שיתעברו בו. וכמו שהאריזל גילה על אליהו הנביא שעיקר חשיבותו וגדלותו היה על ידי שזכה שנתעברו בו נשמות נדב ואביהו.

ועוד זאת, שהאריזל אמר לר' חיים ויטל שהוא זכה לגדולתו כיון שהוא טרח ויגע ועמל בתורה יותר מכל בני דורו, ומהרח"ו ענה, שהלוא הוא (ר' חיים) גם כן עמל הרבה מאד, והאריזל ענה לו, שנכון הדבר, אבל לא עמל כל כך כמוהו. ומבואר מזה שהאריזל לא סתם זכה כפי מעשיו, אלא כיון שמעשיו היו מרובים מכולם הוא זכה וקיבל למה שזכה. 

וכן הרמחל כותב באגרת על עצמו שלא זכה למעלתו סתם כפי מעשיו, אלא כיון שהוא היה הכי מוכשר לקבל אותו מעלה שהיה מוזמן באותו העת, הוא זכה. ובמקום אחר הרמחל כותב בענין מצוה שהיא עזובה, שהאדם יכול לזכות בגדול אם הוא יקימנה - והרי המעשה הזה יכול להיות אפילו בפחות ממעשה חבריו, בעמל ובמסירות נפש, אבל כיון שהשכיל על הדבר, יזכה.

ועוד יש בזה הרבה דינים והלכות, ואכמ"ל.

נ נח נחמ נחמן מאומן


Tuesday, July 18, 2017

Keeboots - assembly

HH
In Israel the a collective settlement is called a kibbutz. They took this name from the Breslov phenomenon of the chasidim getting together.

Rabbainu revealed that when Jews gather together, especially in prayer, their power is multiplied exponentially, every additional soul multiplying the configuration by the number present. 1 = 1, 2 = 2, 3 = 6, 4 = 24, 5 = 120, 6 = 720 etc..
So the main kibbutz is obviously the kibbutz of Rabbainu, but there are two main lower levels. There is the general population of the Jews in the world - "one nation in the world" - which is an aspect of a kibbutz, in the arena of the globe. And then there is the aspect of the kibbutz of all the Jews in Israel. Here too every additional soul multiplies the power of the group exponentially. Therefore there is no imperative need for a majority or anything near that, in order for the power of good to reign supreme. Just a few more souls, can already increase the collective power astronomically. And those that allay their fears of the growing influence of Judaism by their sheer population growth giving tens of years until it reaches a critical mass, are in for a big surprise BH.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


Saba's Shrine

HH
R' Shmuel Kroiser, author of volumes of the Hebrew Mayam Loez (translated into English by R' Aryeh Kaplan) was married to Saba's eldest daughter Tzipora. He advised one of the Nanach by the name Grosskaut to buy the remaining plots next to Saba's holy tomb, and thus we merited to the whole area there BH. Also the infrastructure, the awning and electrical setup etc. I am told belongs to Grosskaut. May HY bless him and his family.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


רשעים יכשלו בתורת הצדיק נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה
בלקוטי מוהרן תורה יב - תהלה לדוד, רבינו מקשה באות ג: אם התנא היה צדיק גמור, איך בא זה הדבר שאומר תורתו שיכול לסבול שני משמעות, משמעות טוב דהינו צדיקים ילכו בם, ומשמעות להיפך דהינו ופושעים יכשלו בם. ורבינו מתרץ ומגלה שהצדיק נופלת לאיזה שגיאה דקה כחוט השערה בשעת אמירת תורתו כדי שיהיה עושר וכבוד משמאלו עיין שם.
ולפי זה יש לעיין בענין הפתק הקדוש שרבינו כתב לאחר פטירתו, ולכאורה אי אפשר בכלל שיהיה שום שגיאה בכלל אפילו כחוט השערה. אז אם כן האם אפשר שיהיה בחי' משמאולה עושר וכבוד ורשעים יכשלו בם בפתק הקדוש?
ונראה לעניות דעתי שכל קושית רבינו היה רק מצד שהצדיק עומד בעולם הזה להאיר להעולם דרך השם, ולכן הקשה קושיתו, אבל התורה בעצמה והשם יתברך הרי בזה אין ספק ואין קושיא כלל שיהיו צדיקים ילכו בם ורשעים יכשלו בם. כי בדרך זה בחר השם שיהיה בחירה וכו'. ולכן גם בענין הפתק שנכתב מרבינו אחר הסתלקותו לגבהי מרוצים, נראה שזה כבר בחי' התורה עצמה, שפשוט יש בה בחינת שמאל ורשעים יכשלו.
נ נח נחמ נחמן מאומן


Monday, July 17, 2017

Collective suffering for the better good

HH it was around this time three years ago that my leg was extremely swollen (from size 42 to 50) and was oozing with some sort of liquid and smelled like rotting fish, acute and excruciating pain the likes which I have never known etc. etc. until Hashem Yisburach had compassion and healed me completely miraculously.
A year or two later I learned that a NaNach friend S.A. during this same period underwent procedures on his stomach, which he told me were so painful and excruciating he never experienced in his life.
Just now I met an amazing new NaNach B.F. (he was going to Uman for years, but he was subordinate to a famous Rabbi in the north - by whom he saw amazing powers, and only about two years ago this rabbi was exposed by 13 women etc.. which brought this precious soul the extra mile all the way to NaNach) and we discovered that during this aforementioned period he suffered from a terrible malady on his eyes which left him blind, not upon us, until Hashem Yisburach had mercy and healed him.

That's eyes, stomach, and leg collectively!

Na Nach Nachma Nachman MeUman


In honor of Chag Hapetek








Sunday, July 16, 2017

עיקר הרפואה זה שמחה!

ב"ה
רבינו הקדוש הזהיר מאד לא ללכת לרופאים שהם שלוחי המלאך המות רחמנא ליצלן. להזהיר מאד שעיקר הרפואה הוא על ידי אמונה ושמחה (וכן אפילו בגאון מוילנא חקק בפירושו על ספר משלי כל הפסוק רוח איש יכלכל מחלהו).
ותראה רמז נפלא לזה בסוף תהלים המזמור הללויה שירו לה' שיר חדש (נ נח!) תהלתו בקהל חסידים. ישמח ישראל בעשיו - סופי תיבות חול'ה או מחלו - כמו מחלהו במשלי הנ"ל, בני ציון יגילו במלכם, סופי תיבות מיון - של הבית חולים, דהינו להינצל ממולאת וממקרים ופגעים רעים שמובילים חס לשלום למיון, ישמח ישראל בעשיו בני ציון יגילו במלכם!!!
נ נח נחמ נחמן מאומן


Thursday, July 13, 2017

Breaking free at the brink of utter capitulation to the evil inclination

HH
Yesterday I met with a good Nanach friend who will remain anonymous, and I couldn't help but notice some swelling and bruising, and he had no choice but to tell me what happened. He was hit very hard by a deluge of improper thoughts which took control of him and were just about to sink him completely G-d forbid, so rather to succumb Gf he struck himself extremely hard over and over again sending immense pain signals to his brain and thus banishing the overpowering lust. Badges of honor. And as Rabbainu revealed, he who overcomes such a test will merit miracles.

The Chasam Sofer used to bleed himself out, and a certain chasidishe Rebbe used to burn his thumb or one of his fingers.

We must not forfeit the eternal goodness of Hashem Yisburach for a fleeting indulgence of animal flesh.

On Shabbos parshas Pinchas, a few days after writing this, it occurred to me that this can be the explanation of what we are instructed in the Talmud (Brachos 5a):

א"ר לוי בר חמא אמר ר"ש בן לקיש לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע שנא' (תהלים ד, ה) רגזו ואל תחטאו. אם נצחו מוטב ואם לאו יעסוק בתורה שנאמר אמרו בלבבכם אם נצחו מוטב ואם לאו יקרא קריאת שמע שנאמר על משכבכם אם נצחו מוטב ואם לאו יזכור לו יום המיתה שנאמר ודומו סלה.
Incidental to the verse, “Tremble, and do not sin,” the Gemara mentions that Rabbi Levi bar Ḥama said that Rabbi Shimon ben Lakish said: One should always incite his good inclination against his evil inclination, i.e., that one must constantly struggle so that his evil inclination does not lead him to transgression. 
If one succeeds and subdues his evil inclination, excellent, but if he does not succeed in subduing it, he should study Torah, as alluded to in the verse: “Say to your heart.” 
If he subdues his evil inclination, excellent; if not, he should recite Shema, which contains the acceptance of the yoke of God, and the concept of reward and punishment, as it is stated in the verse: “Upon your bed,” which alludes to Shema, where it says: “When you lie down.” 
If he subdues his evil inclination, excellent; if not, he should remind himself of the day of death, whose silence is alluded to in the continuation of the verse: “And be still, Selah.”

Reminding oneself of death doesn't mean to to simply just remember that eventually he will die, but to actually give oneself an acute taste of that death. As Rabbainu revealed in Likutay Moharan, Torah-lesson 193 that a person can picture in his mind death so well that he can actually feel the pain of death and must be careful to not actually die Gf. So that would be the ultimate reminder of death, but being that the Talmud is talking about when a person is inundated with the craziness of the evil inclination and is probably not in any frame of mind to avidly picture for himself death as described above, therefore his only final recourse would be to bring upon himself some real physical pain which is also an aspect of death.


Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


Wednesday, July 12, 2017

Don't be like a donkey horse parrot or monkey



דן - מאסף לכל המחנות

HH
Recently facebook notified me that I had received 54,000 likes (and change). Instantly what came to mind is that is why the Nanach are on facebook, in the capacity of Dan = 54....

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


Sunday, July 9, 2017

Watch "Coming out of the closet as Na Nach" on YouTube



עוד ביאור בלקוטי מוהרן תורה יא - שהאור תלוי בכבוד ה'

ב"ה
יא:ב אך לדבור שיאיר לו, אי אפשר לזכות כי אם על ידי כבוד, הינו שיראה שיהיה כבוד השם יתברך בשלמות, שיהיה כבודו לאין נגד כבוד השם יתברך.

דבר זה מצינו באחד מיסודי הקבלה שהקו האיר ברשימו של הצמצום רק בדרך וצד אחד, והרמחל ביאר הענין, שהקו האיר רק לגלות מלכותו יתברך, שהוא כבודו, ודוק.


פתק מהצדיק להציל את האדם

ב"ה
סבא אכל בצום של יז תמוז, וזה הפיל אותו לעצבות נוראה, עד שרבינו הקדוש שלח לו פתק שהציל אותו.

אז מאד מעניין שבלקוטי מוהרן תורה יז רבינו גילה שהדיבורים של הצדיק שהולכים באויר הם נכתבים ונמצאים לנשמות הכבושות בין העכו"ם, ועל ידי זה הנשמות עוקרים את עצמם מהטומאה וחוזרים להאמונה.

ותראה מה שר' אלתר מטפליק זצ"ל הי"ד כתב בפירושו מי הנחל כאן דיבור המתחיל שהם דיבורי אמונה של הצדיק וכו': שלפעמים הטוב שיש בכל אחד מישראל נכבש בגולה כל כך בין הסטרא אחרא בין תאוות ודעות נפסדות ובלבולי אמונה חס לשלום וכו' וכו' ואז מוכרח הצדיק לשלוח לו מכתב למקומו הרחוק והמגושם מאד וכו' ע"ש!



והנה רבינו הקדוש כתב בפתק, וסימן י"ז בתמוז יאמרו וכו'. והרי "בתמוז" ע"ה בגמטריא לקוטי מוהר"ן, הרי שסימן י"ז בלקוטי מוהר"ן הוא סימן ואות על אמיתת הפתק, כי הוא מאמת שכן דרכו של הצדיק לשלוח פתק!

נ נח נחמ נחמן מאומן


Friday, July 7, 2017

ביאורים בלקוטי מוהר"ן תורה יא

ב"ה
תורה יא
אות ג: כי זה תלוי בזה גאות ונאוף כמו שאמרו חז"ל (סוטה ד:) על פסוק (משלי ו): ואשת איש נפש יקרה תצוד עכ"ל.
ובה"ד נראה כמו שרבינו מבאר כאן שהגאוה הוא עבודה זרה, שמכחיש שיש די באלוקותו יתברך ח"ו, כן הוא מביא את האדם לעבור על אשת איש, שכל מהותו הוא בחינת יחוד השם כידוע, כי האדם ואשתו בבחינת קב"ה ושכינתיה. ועוד שהרי רבינו מגלה כאן שתיקון הברית בחינת שד"י הוא בחינת הסתפקות בשני בחינות, יחודא תתאה ויחודא עלאה, והרי הגאוה שהיא מכחשת בחי' שד"י - שאין מספיק לו אלוקותו ח"ו, הרי לא יספיק לו יחוד דקדושה ויחמוד מה שאינו שלו ואינו ראוי לו.

ונראה עוד ב"ה שכל דבר יש לו זכר ונקבה, ולכן ברמות רומא, שקנה לעצמו רוח של הבל, הרוח הזה דיקא יחפש להזדווג בהבל טמאה כמותו.
(ועיין בכלי יקר פרשת קרח עה"פ וישמע משה ויפול על פניו שחשדוהו על אשת איש, שפירש שהענין הוא שבעל גאוה רוצה להשתלט על כולם, והנראה לי כתבתי).



אות ד. הן כל אלה יפעל אל פעמים שלש עם גבר (איוב לג), פעמים שלש הם בחינת טל אורות של מילוי שלש אותיות ראשונות ע"ש.
פעמים שלש זה בחינת שיר כפול משולש, והרי הגמטריא של נ נח נחמ = גבר עם הכולל. עד שיבוא לשלמות הדיבור בריבוע - נחמן מאומן.

והנה לא מבואר בכלל איך העונשין והיסורים והתיקונים שבו הפסוק מדובר הוא בחי' טל אורות. אכן סיפה של הפסוק וכן מלפניה מבואר שכל התהליך הנ"ל של פעמים שלש הוא להביא את האדם לאור באור החיים. והרי מבואר הדבר, ובפרט על פי מה שכבר פירשנו בס"ד בתורה ו (אות ב) שתורה יא זו הוא כהמשך ביאור של תורה ו שבעיקר דיבר על מה שהאדם צריך לקבל בזיונו בשתיקה ולעשות וידוי על חטאותיו, ולקבל הכל בדממה, ועל ידי זה זוכה לכבוד השם. אכן מרומז שם ומבואר להדיא כאן ובעוד מקומות שיותר חשוב ומעולה מהשתיקה הוא הדיבור של שבת. ולכן הן כל אלה יפעל - כל התיקונים שעוברים על האדם הוא צריך לקבל בשתיקה עד שזוכה לשלוש - בחינת הו' שמשלים קדושתו במידת שד"י, ואז הוא כבר זוכה לבחי' טל אורות ודיבור בקדושה.

נ נח נחמ נחמן מאומן


Thursday, July 6, 2017

New Nanach Talis in honor of Shabos

HH
The blue lettering is the older one which I will retain for the weekdays, and the silver lettering is the new one for Shabbos.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman!




Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


המלאך קורא לבלעם "אפס"!

ב"ה
בפרשת השבוע, פרשת בלק (כב:לה) ויאמר מלאך ה' אל בלעם לך עם האנשים, ואפס (- ועוד דבר יש לך לעשות יא אפס) את הדבר אשר אדבר אליך אותו תדבר...
איזה זילזול....
נ נח


Alliance to Nanach or to the palestinians GF

HH

In Likutay Moharan (Torah-lesson 10) Rabbainu calls those who do not acknowledge the critical fundamental role of the tzadik: Avimelech - the king of the plishtim (palestinians?).

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


Wednesday, July 5, 2017

Overcoming Temptation

HH when the evil inclination persistently pesters a person relentlessly, gradually he begins to despair of ever being free of it GF, and slowly his resolve ebbs away.
There are a lot of pointers to help one combat this, and here is one.
Keep in mind that every second that one defeats the urge and temptation, he is credited with a big mitzvah and accomplishment. So there is no reason to see the onslaught as one long losing tirade with no way out but to succumb, rather one should see how every second he is gaining and being more and more victorious, for even if GF in the end he gives in, that will not detract from these victories, so one has only to keep winning.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman


Saturday, July 1, 2017

Fire

HH on Friday erev Shabbos parshas Chukas there was a big fire by the holy tomb of Rabbi Akiva and Ramchal. The main combustion was the huge placard with the words כמוך זה - like yourself. It is not fitting for me to explain the significance.
On Shabbos by mincha there was a big brush fire on a property very closeby.




Tomorrow BH some big shot named Avrohom (whom I believe payed for the aforementioned sign) will be coming by helicopter and there will be a feast. Preparations have already begun.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!