HH
The Talmud, tractate Sanhedrin page 26 says that Shivna would give lectures in Torah to crowds of 130,000 whereas the righteous King Chizkiyahu, in whose merit all of Israel - even the very young children - were thoroughly proficient in all of the Torah, had an attendance of only 110,000 to his Torah lectures.
Rabbi Nachman revealed in Likutay Moharan (Torah 61) that on account of giving any recognition to undeserving rabbis, the "writing" of Israel is handed over to the gentiles, and the Jews are banished from their settlements G"F.
So it was that Shivna sent a note to Sancheriv offering him the city of Jerusalem, temple and all. King Chizkiyahu even feared the power of the merit of Shivna, who was such a popular educator of Torah. So G-d had the prophet tell Chizkiyahu not to consider at all the numbers of Shivna, for the evil can never real bond.
The Talmud reveals that in reality this huge Jewish star and hero of the public - Shivna, was a "baal hanu-ah' meaning that he was very into filling himself with pleasures, and or homosexual.
This is something that we find many many times throughout our exile, and only now thanks to our holy master Na Nach Nachma Nachman MeUman, are the masses becoming knowledgeable and have insight into this issue, and they are learning to distance themselves and utterly not recognize those prestigious personages that attract the fancy of the masses and who are busy destroying Israel, G"F.
Na Nach Nachman Nachman MeUman
The Talmud, tractate Sanhedrin page 26 says that Shivna would give lectures in Torah to crowds of 130,000 whereas the righteous King Chizkiyahu, in whose merit all of Israel - even the very young children - were thoroughly proficient in all of the Torah, had an attendance of only 110,000 to his Torah lectures.
Rabbi Nachman revealed in Likutay Moharan (Torah 61) that on account of giving any recognition to undeserving rabbis, the "writing" of Israel is handed over to the gentiles, and the Jews are banished from their settlements G"F.
So it was that Shivna sent a note to Sancheriv offering him the city of Jerusalem, temple and all. King Chizkiyahu even feared the power of the merit of Shivna, who was such a popular educator of Torah. So G-d had the prophet tell Chizkiyahu not to consider at all the numbers of Shivna, for the evil can never real bond.
The Talmud reveals that in reality this huge Jewish star and hero of the public - Shivna, was a "baal hanu-ah' meaning that he was very into filling himself with pleasures, and or homosexual.
This is something that we find many many times throughout our exile, and only now thanks to our holy master Na Nach Nachma Nachman MeUman, are the masses becoming knowledgeable and have insight into this issue, and they are learning to distance themselves and utterly not recognize those prestigious personages that attract the fancy of the masses and who are busy destroying Israel, G"F.
Na Nach Nachman Nachman MeUman
ב"ה
גמרא בסנהדרין דף כו, על מפרסם של שקר ענק, שבנא, שכמעט נתן את ירושלים ואת בית המקדש להאויב, והוא היה ראש הדורשים לעם ישראל תורה. ומובן מאד על פי תורה סא בלקוטי מוהר"ן. וממנו נלמד לא להתיחס כלל להרבנים שבדורנו שהן הם עוכרי ישראל.
מאי קשר רשעים שבנא הוה דריש בתליסר רבוותא חזקיה הוה דריש
בחד סר רבוותא כי אתא סנחריב וצר עלה דירושלים כתב שבנא פתקא שדא בגירא שבנא וסיעתו השלימו חזקיה וסיעתו לא השלימו
שנאמר {תהילים יא-ב} כי הנה
הרשעים ידרכון קשת כוננו חצם על יתר הוה קא מסתפי חזקיה אמר דילמא חס ושלום נטיה
דעתיה דקוב''ה בתר רובא כיון דרובא מימסרי אינהו נמי מימסרי בא נביא ואמר לו {ישעיה ח-יב} לא תאמרון קשר לכל
אשר יאמר העם הזה קשר כלומר קשר רשעים הוא וקשר רשעים אינו מן המנין הלך לחצוב לו
קבר בקברי בית דוד בא נביא ואמר לו {ישעיה כב-טז} מה לך פה ומי לך
פה כי חצבת לך פה קבר הנה ה' מטלטלך טלטלה גבר אמר רב טלטולא דגברא קשי מדאיתתא {ישעיה כב-יז} ועטך עטה אמר רבי
יוסי ברבי חנינא מלמד שפרחה בו צרעת כתיב הכא ועטך עטה וכתיב התם {ויקרא יג-מה} ועל שפם יעטה {ישעיה כב-יח} צנוף יצנפך צנפה
כדור אל ארץ רחבת ידים וגו' תנא הוא ביקש קלון בית אדניו לפיכך נהפך כבודו לקלון כי
הוה נפיק איהו אתא גבריאל אחדיה לדשא באפי משרייתיה
דף כו - ב
אמרו ליה משירייתך היכא אמר הדרו בי אמרו ליה אם כן אחוכי קא מחייכת בן נקבוהו בעקביו ותלאוהו בזנבי סוסיהם והיו מגררין אותו על הקוצים ועל הברקנין אמר רבי אלעזר שבנא בעל הנאה היה כתיב הכא {ישעיה כב-טו} לך בא אל הסוכן הזה וכתיב התם {מלכים א א-ב} ותהי לו סוכנת (ואומר)
אמרו ליה משירייתך היכא אמר הדרו בי אמרו ליה אם כן אחוכי קא מחייכת בן נקבוהו בעקביו ותלאוהו בזנבי סוסיהם והיו מגררין אותו על הקוצים ועל הברקנין אמר רבי אלעזר שבנא בעל הנאה היה כתיב הכא {ישעיה כב-טו} לך בא אל הסוכן הזה וכתיב התם {מלכים א א-ב} ותהי לו סוכנת (ואומר)
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment