ב"ה
שיחות
הר"ן
ע: ענה ואמר: היתכן שאנו מניחין את השם יתברך שיעשה ויחשב לגזר גזרות בעולם? (כי אז
באותו הזמן נשמע שיוצאין גזרות על ישראל חס ושלום). כי אנו צריכין לקרות את השם
יתברך מעסקיו שהוא עוסק בהם באיזה גזרה וכיוצא חס ושלום, לקרות אותו משם שישליך זאת
ויפנה אלינו למה שאנו רוצים לדבר עמו לבקש ממנו שיקרב אותנו לעבודתו יתברך. כי
כשאחד מישראל רוצה לדבר עם השם יתברך לפרש שיחתו לפניו יתברך, אזי השם יתברך משליך
כל עניניו וכל הגזרות שרוצה לגזר חס ושלום וכל העסקים שלו שהוא יתברך עוסק בהם
כביכול, והוא משליך הכל ופונה עצמו רק לזה האיש שרוצה לדבר עמו ולפרש שיחתו לפניו
לבקש מאתו שיעזרהו להתקרב אליו יתברך:
דבר
זה מבואר בספר אדיר במרום (רמב-ג)
ז"ל
ותיקון לזה הלב בדרך זה הוא ענין התפלה,
כי
העיקר בתפלה הוא כוונת הלב,
ואז
ניתן הלב להקב"ה.
כי
הלא באותו הזמן מסירים ההבנה מכל ענין
אחר,
ומישרים
אותה אל הקב"ה
לבד,
כי
צריך להסיר כל המחשבות.
אך
ענין התפלה לבוא לשאול דברים מה ששואלין
מלפני המלך.
ונמצא
שהיא הסרת ההבנה משאר הדברים,
והישרתה
אל המלך לקבל הדברים שמבקשים.
ואפילו
התורה איננה כך,
כי
אין הכוונה שם אלא לדעת.
אבל
כאן לוקחים למבט חסד הקב"ה,
ונמצא
שאליו היא הכוונה בכל השאלות ששואלים
ממנו.
ועל
כן גורמת תיקון זה ממש,
שהלב
העליון ילקח מהז"א,
ויהיה
כולו פונה אליו ומנושא ממנו,
ואז
אין הס"א
שולטת עוד ומסיר ממנו העצבון,
וע"ש
כל דבריו הקדושים.
נ נח נחמ נחמן מאומן
Words of Rabbi Nachman, article 70
When a Jew desires to speak with Hashem Yisburach, to express his
words before Him blessed He, and to ask from Him that He should draw
him close to His service blessed He, then Hashem Yisburach so to
speak throws aside all His affairs, and all the edicts that He wishes
to decree Heaven forbid, and all His engagements that He blessed He
is involved in, so to speak, and He casts everything aside and turns
Himself to attend just to this person who desires to speak with Him,
and express his words before Him to request from Him that He help him
to draw close to Him blessed He. The upshot is, that through this the
natural result is that the Jews are saved from all harsh decrees, may
the Merciful One save us.
In the Hebrew I bring from the holy book Adir BaMurom from the Ramchal an explanation to how this works.
Na Nach Nachma Nachman MeUman
No comments:
Post a Comment