ב"ה
כתוב
(דברים
יז:ו)
על
פי שנים עדים,
שני
עדים זה:
עד
עד,
בגמטריא
נחמן (וי”ל
ש'עד'
לשון
הסרה (ע'
רש”י
בפרשת חקת,
במדבר
כא:ל),
ורבינו
גילה שיש שני דרגות של ביטול,
הא'
הוא
מוחין שאין בעולם רק השם יתברך ואתה,
והשני,
שאין
רק אלא השם יתברך.
ועי”ז
יש שני העדיים – הכתרים,
של
מלכות שמים,
שפירוש
עול מלכות שמים פירש הרמב”ם שהוא יחוד
השם,
ולכן
בשמע צריכים לכוון לחבר הע'
של
'שמע'
להד'
של
'אחד'
להיות
עד על יחוד השם,
וזה
העדות,
עד
שתגיע למקומו,
שהמציאות
שלך מעיד על יחודו וכנ”ל).
פי
שנים ע"ה
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ועוד
כתיב (דברים
יט:טו)
על
פי שני עדים וכו'
יקום
דבר (דבר
זה השכינה),
על
פי שני עם שני כוללים בגמטריא אני נ נח
נחמ נחמן מאומן.
No comments:
Post a Comment