ב"ה
בשלח
יג:יז ויהי בשלח פרעה את העם ולא נחם
אלהים דרך ארץ פלשתים, הראשי תיבות של פרעה את העם ולא נחם אלהים דרך ארץ הם
בגמטריא נחמן, והמלה שלאחרי זה - פלשתים ע"ה, בגמטריא ראש השנה, רמז שעיקר
יציאת מצרים זה להגיע לרבינו נחמן בראש השנה.
ועוד 'כי קרוב הוא' סופי תיבות
יב"א ראשי תיבות ישראל בער אודסר.
ולא נחם אלהים דרך ארץ פלשתים כי קרוב
הוא, אותיות היסוד (האותיות שלפני הסופי תיבות) עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן.
יג:יט ויקח משה את עצמות יוסף עמו כי
השבע השביע את בני ישראל לאמר פקד יפקד אלקים אתכם והעליתם את עצמתו מזה אתכם.
"ויקח משה את עצמות" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ
נח נחמ נחמן מאומן עם הג' כוללים (דהיינו ג"פ נ נח נחמ נחמן מאומן עם הג'
כוללים). "עצמות יוסף עמו כי" הסופי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן
עם החמשה תיבות. "השבע השביע את בני ישראל"
הסופי תיבות עם שני כוללים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח
נחמ נחמן מאומן (דהיינו פעמיים נ נח נחמ נחמן מאומן). הסופי תיבות של: אתכם והעליתם את עצמתי ע"ה בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אתכם והעליתם את, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
פקד יפקד 'אלהים אתכם והעליתם את עצמתי
מזה אתכם' הסופי תיבות ע"ה בגמטריא התקע"א --- השנה שרבינו הקדוש נפטר,
רמז גדול שצריכים להעלות את ציון רבינו לארץ!
והראשי תיבות של עצמתי מזה אתכם, במספר
111 שנה אחרי פטירת רבינו –
התרפ"ב – השנה שסבא קיבל את הפתק הקדוש מרבינו, שהוא ממש מראה איך שעצמות
רבינו איתנו!
"עצמתי מזה" בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן ףץ ע"ה.
פרש"י ז"ל "לאחיו השביע
כן" ע"ה בגמטריא זה נ נח נחמ נחמן מאומן.
יג:כב לא ימיש עמוד הענן יומם ועמוד
האש לילה לפני העם. לא ימיש בגמטריא ברסלב אומן. הענן – הוא הננ"ח - בחילוף
ע' לח' באותיות הגרון אהח"ע, יומם ע"ה בגמטריא אומן. הסופי תיבות של
'עמוד הענן יומם ועמוד האש לילה לפני העם' בגמטריא נ נח נחמ נחמן (מ)אומן
ע"ה. וכן הס"ת של 'ימיש עמוד הענן' בגמטריא נ נח נחמ נחמן.
יד:ב דבר אל בני ישראל וישבו ויחנו
לפני פי החירת בין מגדל ובין הים. 'פי החירת בין מגדל' הסופי תיבות ע"ה
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והר"ת של 'פי החירת בין מגדל ובין הים' בגמטריא
מאומן ע"ה. וכן ב'ין מגדל' בגמטריא מאומן. והס"ת של 'פי החירת בין מגדל
ובין הים' בגמטריא פתק. והגמטריא של 'החירת בין' עם התיבות – התרפ"ב – השנה
שסבא קיבל את פתק.
יד:ט על פי החירת' לפני' בעל' צפן'
ס"ת עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יד:טו ויאמר 'י-ה-ו-ה אל משה מה תצעק'
אלי דבר אל, הראשי תיבות יאממת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והסופי תיבות של כל
הנ"ל בגמטריא הפתק.
יד:כז וישב הים לאיתנו, פרש"י
לתקפו. לאיתן – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ופרש"י לתקפו, אותיות פתק!
יד:לא ויאמינו בה'
ובמשה עבדו – אז ישיר משה. עבדו זה ע"ב ד"ו, ע"ב בגמטריא חסד,
ד"ו בגמטריא י', היינו העשרה מיני נגינה שהם כלולים בשם של הצדיק בחי' משה
והם השיר של חסד, ולכן מיד אחר כך כתיב, אז ישיר משה, שלעתיד ישירו כבר את שם
הצדיק בחי' משה כנ"ל.
טו:י צללו כעופרת במים אדירים,
הס"ת ותמ"מ עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
טו:יב נטית ימינך תבלעמו ארץ. בסופי
תיבות של התיבה הראשונה ואחרונה ת"ץ ע"ה גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ובפנים הסופי תיבות כ"ו - גמטריא שם הוי"ה ב"ה.
טו:טז עם זו קנית, זו קנית עם האותיות
והכולל בגמטריא פתק.
טז:ז ונחנו מה, ונחנו, אותיות נ נח וו
– מה. והרי בשמונה עשרה, בברכה הראשונה, אנחנו אומרים "למען שמו באהבה"
למען שמו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן מה, באהבה בגמטריא וו עם האותיות והכולל.
No comments:
Post a Comment