ב"ה
יח:א וירא אליו וכו' פרש"י ולפי
שראהו מצטער שלא היו אורחים באים הביא המלאכים עליו בדמות אנשים, עכ"ל.
ולכאורה הכוונה שהמלאכים היו אמורים לבוא, אבל בגלל צערו של אברהם, הש"י הביא
אותם בדמות אנשים. ועיין בחיי מוהר"ן (אות קלה)
שכשאזכה להיות בארץ ישראל אזכה לקבל השגתי על ידי לבושים,
אבל כאן בחוץ לארץ לא אוכל לקבל השגתי על ידי לבושים, רק בלא לבושים. וזה החלוק
שבין קדשת שבת לקדשת יום טוב וכו' ע"ש.
יח:ד יקח נא מעט מים וכו' ורש"י
כז"ל על ידי שליח, והקב"ה שלם לבניו על ידי שליח וכו', ע"כ.
וק"ק הלוא אברהם אבינו היה עוסק תמיד בהכנסת אורחים בעצמו, ולכאו' הפעם זה
נקבע לדורות, אולי בגלל שזה היה פעם ראשונה אחר המילה א"נ שהמלאכים היו
מכוונים כן.
יח:ה רש"י וסעדו לבכם. אמר רבי
חמא לבבכם אין כתיב כאן אלא לבכם, מגיד שאין יצר רע שולט במלאכים, ע"כ. ותמוה
הוא, ואם היו אנשים היה אברהם אבינו אומר להם שיתנו להיצר הרע שלהם לסעוד?!
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment