ב"ה
לאחרונה יש שטל שמפרסמים - ואהבת לרעך כמוך - אפילו אם הוא לא כמוך. וזה ממש להיפוך מדברי חז"ל שהראשונים כתבו להדיא, שרק אם הוא כמוך יש מצוה לאהוב.
אלא שלפי רבינו יש דרך אחר בזה.
בליקוטי מוהר"ן תורה רפב רבינו לימד שאפילו ברשע הכי גדול צריכים למצא בו מעט טוב, ששם אינו רשע.
כתוב בתורה, ואהבת לרעך כמוך, וכתב
היראים ס' רכד ז"ל יכול לכל, תלמוד לומר, כמוך, לרעך שהוא כמוך וכו' עיין שם.
וכעין זה ברש"י וברשב"ם ובעוד ראשונים. ולכאורה לפי המבואר כאן, יש למצוא
נקודה בו שבו הוא כמוך, והרי הוא עדיין בכלל ואהבת לרעך כמוך. ולפי זה הדרשה הנ"ל
אינו אלא כאשר לא מסתכלים על הנקודה טובה, ובהאי גוונא גם רבינו כתב בספר המידות (רשעים
ו) מי שמלמד זכות על רשע, גם הוא נקרא רשע, ע"כ.
No comments:
Post a Comment