Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Wednesday, January 25, 2023

פרשת בא - ראו כי רעה נגד פניכם

 ב"ה

פרשת בא

 

י:י ויאמר אלהם יהי כן י' עמכם כאשר אשלח אתכם ואת טפכם ראו כי רעה נגד פניכם.

אלהם יהי, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח. יהי כן י' עמכם, בגמטריא ברסלב ע"ה. אתכם, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. טפכם, בגמטריא נחמן ע"ה. ראו כי רעה נגד פניכם, עם הט"ז אותיות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן.

הראשי תיבות של: י' עמכם כאשר אשלח אתכם ואת, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: אלהם יהי כן י' עמכם כאשר אשלח אתכם ואת טפכם, בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: ויאמר אלהם יהי כן י' עמכם כאשר אשלח אתכם ואת טפכם ראו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי תיבות של: כי רעה נגד פניכם, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי תיבות של: ואת טפכם ראו כי רעה נגד, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

הסופי תיבות של: כן ה' עמכם כאשר, בגמטריא ברסלב ע"ה. סופי תיבות של: ה' עמכם כאשר אשלח אתכם ע"ה בגמטריא ברסלב, נחמן בן פיגא.גמטריא ברסלב, נחמן בן פיגא.גמטריא ברסלב, נחמן בן פיגא.  הסופי תיבות של: יהי כן ה' עמכם כאשר אשלח אתכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הסופי תיבות של: אשלח אתכם ואת טפכם, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ואת טפכם ראו כי, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הסופי תיבות של: אשלח אתכם ואת טפכם ראו כי רעה נגד פניכם, בגמטריא נחמן בן שמחה, רבינו נחמן מאומן, ובגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ויאמר אלהם יהי כן י' עמכם כאשר אשלח אתכם ואת טפכם, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן ע"ה. אותיות היסוד של כל הפסוק חוץ מהתיבה האחרונה, עם הי"ג אותיות, בגמטריא נחמן בן שמחה וכו' כנ"ל. אותיות היסוד של: כן י' עמכם כאשר אשלח אתכם ואת טפכם ראו כי רעה נגד ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

הראשי וסופי תיבות של: אלהם יהי כן י' עמכם כאשר אשלח, וכן של: יהיה כן י' עמכם כאשר אשלח אתכם, עם הז' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: ואת טפכם ע"ה בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הראשי וסופי תיבות של: אתכם ואת טפכם ראו ע"ה בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: טפכם ראו כי רעה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: כי רעה נגד פניכם, עם הח' אותיות, בגמטריא רבינו נחמן ע"ה.

בפרש"י ז"ל ומדרש אגדה שמעתי, כוכב אחד יש ששמו רעה, אמר להם פרעה רואה אני באיצטגנינות שלי אותו כוב עולה לקראתכם במדבר, הוא סימן דם והריגה, וכשחטאו ישראל בעגל ובקשה הקדוש ברוך הוא להרגם, אמר משה בתפלתו (שמות לב:יב) למה יאמרו מצרים לאמר ברעה הוציאם, זו היא שאמר להם ראו כי רעה נגד פניכם, מיד (שמות לב:יד) וינחם ה' על הרעה, והפך את הדם לדם מילה, שמל יהושע אותם, וזהו שנאמר (יהושע ה:ט) היום גלותי את חרפת מצרים מעליכם שהיו אומרים לכם דם אנו רואין עליכם במדבר, ע"כ.

ונלע"ד שיש קצת רמז לזה בע"ב שמות של ויסע ויבא ויט, כי השם הל"ח: חע"ם, ט"ל: רה"ע, מ': יי"ז, מא: הה"ה, מב: מי"כ. והרי, אותיות ע"ם של השם הל"ח – חע"ם, הם האותיות שקודמות לאותיות פ"ן – של הפנים, נ'גד פ'ניכם, והוא בחי' מיתה בחי' פ'ה נ'טמן, ואז בא שם רה"ע, אותיות רעה, וכמה צדיקים נפטרו בגיל ט"ל וגם עכשיו אחותי בת שבע ר'וזה ע'ליה ה'שלום, ואפילו הד' צדיקים שהאריכו ימיהם והשלימו עד מאה ועשרים, נחלקו ימיהם לג' תקופות של מ', כדאיתא בספרי (דברים לד:ז). ואחר כך שם המ' – ייז, מרמז על דם המילה, שנתהפך הדם של הרעה לדם מילה, כי יז פירושו דמים, כמו שפירש רש"י בישעיה (סג) הובאו דבריו בליקוטי מוהר"ן תורה עה, וי' איהי ברית (הקדמת תקוני הזהר דף י: ובעוד מקומות), הרי דם מילה. וממילא יש הה"ה בחי' זרע ושפע, כמו שכתוב הא לכם זרע (בראשית מז, עיין בליקוטי מוהר"ן תורה נג, עקר הולדה תלוי בה"א, בבחינת הא לכם זרע, ואברהם ושרה לא הולידו עד שהגיעו לה"א הזאת וכו' ע"ש. והרי ג' ההי"ן, ה' של אברהם, של שרה, וההא עצמה). אחר כך שם המ"ב, מי"כ, שהוא משלם הפ"נ של השם הל"ח, לפ"ניכ"ם. ואז שם המ"ג – וו"ל, ו' הוא מדת היסוד שמשלים הו' קצוות, שהם ו' פעמים ו' – ו"ל. ואז יש השמות, יל"ה סא"ל, יל"ה – חסר המ' של מיל"ה, כי כן סא"ל חסר המ' של סמא"ל. יל"ה הוא השם הד"ם, והוא בגמטריא דם ע"ה. המילה ע"ה בגמטריא סא"ל.


נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: