ב"ה
בשיח שרפי קודש ח"ב אות קלב
כְּשֶׁבָּא רַבִּי יוּדְּל לְשִֹמְחַת הַבְּרִית שֶׁל רַבִּי שְׁלֹמֹה אֶפְרַיִם בֶּן רַבֵּנוּ, הָיָה לָבוּשׁ בְּבֶגֶד חָדָשׁ, כְּשֶׁרָאָהוּ רַבֵּנוּ פָּנָה אֵלָיו בְּשִֹמְחָה וְאָמַר לוֹ: "עִם הַבֶּגֶד הַזֶּה עוֹד תְּקַבֵּל פְּנֵי מָשִׁיחַ" ! אַחַר-כַּךְ כְּשֶׁנִּפְטַר הַיֶּלֶד, אָמַר רַבֵּנוּ: "מָשִׁיחַ כְּבָר לֹא יָבוֹא עַד מֵאָה שָׁנָה וַדַּאי", "מָשִׁיחַ וֶועט שׁוֹין נִישְׁט קוּמֶען בִּיז הוּנְדֶערְט יָאר אַוַודַּאי"... שָׁאֲלוֹ רַבִּי יוּדְל: ""הֲרֵי אֲמַרְתֶּם לִי שֶׁאַקַּבֵּל פְּנֵי מָשִׁיחַ עִם הַבֶּגֶד הַזֶּה" ? עָנָה לוֹ רַבֵּנוּ: "כַּךְ אָמַרְתִּי אָז, וְהַיּוֹם אוֹמֵר אֲנִי אֲחֶרֶת"... ! - "אַזוֹי הָאבּ אִיךְ דֶעמָאלְט גִּיזָאגְט, הַיְינְט זָאג אִיךְ אַנְדֶּערְשְׁט" ! .
וצע"ג כוונת רבינו, הרי הוא אמר שבבגד זה וכו' ואיך יכול לשנות? ונראה לעניות דעתי, שהרי הילד שלמה אפרים היה בבחינת משיח, אז עיקר הדיבור של רבינו מיד התקיים, ואכן רבינו היה יכול להסביר לו, אבל לא כן היה דרך רבינו לדבר כך, אז הוא פטר אותו ודחה אותו שעכשיו הוא אומר אחר, כי עכשיו הוא כבר לא יקבל את משיח עם הבגד הזה.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment