ב"ה
הוספה שהוספתי עכשיו לספר ליקוטי נ נח, ליקוטי מוהר"ן יא:ג עיין שם דרך נאה איך שצריכים לאחוז במידת היסוד.
שוב מצאתי עוד בפירוש קרן הצבי על ספר
קרנים (סוף מאמר ד') ז"ל חושבן לילית לשבר כחה ברוק, ודא תשכיל בר"מ דראה אותה אשה
יפה ורק בפיו, כאמור בגמר, כי כן המבטא בפיו של אדם כשהוא רק איהו ת"פ, ואני
שמעתי וראיתי מקדישין שאומרים סגולה לרואה אשה וחמד יופיה בלבו יזכור השם
פז"ק [-שהוא במידת היסוד – יג"ל פז"ק. פז"ק בגמטריא עט נ נח] וזה אצלי נראה שבלשון ערבי
קורין לרוק פז"ק וד"ל, עכ"ל. הרי הוא פירוש שהוא ענין רוק, אכן
יתכן שהעיקר בסגולה זו שהוא תופס ביסוד. וידוע שהוא נוטריקון פדיון זרע קדושים.
ועיין בספר חיי מוהר"ן אות רטז ז"ל על ענין חכמת השיר והמליצה הנקרא
בלשונם פאזיא, אמר מי שאינו יכול פא זיא [הינו למאס תבאות המשגל כראוי] אינו יכול
פאזיא ע"ש. פאזיא קרוב מאד ל-פז"ק. גם פא – קרוב לענין לרוק בביזוי.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment