ב"ה
אליהו. בא"ת ב"ש
תכמצ"ף גי' עשר פעמים ס"ג (ריש ספר תורת נתן לר' נתן שפירא תלמיד
האריז"ל). גמטריא נון נון חית. וכן א-ליהו, ל' פעמים יה"ו בגמטריא נון
נון חית.
האריז"ל גילה שאליהו
קיבל נשמות נדב ואביהו. אליה"ו נד"ב בגמטריא נ נח. אביה"ו בחי'
כפול משולש.
בספר שיח שרפי קודש ג-תקסד
כז"ל כשדבר פעם רבי מרדכי סוקולובער עם רבי אברהם מגדל מעלת הזוכה לדרגת
גילוי אליהו הנביא זכור לטוב, רמז לו רבי אברהם בדבריו שיש בעולם דברים גדולים
מזה, ע"כ.
עיין בריש הקדמה השלישית
לספר עמק המלך ז"ל וכל זה השיג האר"י על ידי חסידותו וכו' עד שבא אליהו
ז"ל ונתגלה אליו תמיד, ולמד עמו, והוא הביאו לידי רוח הקודש וכו' וכו'. ואין
מדריגת המגיד כמדריגת אליהו ז"ל, אפילו כשיעור חלק אחד, מן אלף חלקים, כולי
האי, ואולי ישיג דבר מה, כי מדריגת המגיד הוא ניצוץ אחד מנשמתו שהיה כבר בעולם,
ויכול הוא להשביע אותו וכו' וכו' אבל מדריגת אליהו ז"ל הוא מתגלה עם השכינה,
ואינו נפרד זה מזה, והחכם יבין מעצמו שאין למעלה מזאת המדריגה שום דבר וכו'
ע"ש. ולכאורה זה סותר הנ"ל, אם לא נחלק שבשש"ק מדבר על סתם גילוי
בעלמא, ואילו העמק המלך מדבר על גילוי תמידית שבא ללמדו. [אכן עיין במסכת כתובות
דף קו. רב ענן הוה רגיל אליהו דאתי גביה דהוה מתני ליה סדר דאליהו וכו', ועיין שם
דף סט.-: שרב ענן שלח לרב הונא – הונא חברין, ורב הונא הקפיד על זה, ומר עוקבא
הסכים עם רב הונא, שהרי גברא דלא ידע מאי ניהו מרזיחא איך ישלח ליה לרב הונא ככה].
ועוד י"ל שר' אברהם
כיוון על גילוי מרבינו הקדוש שעולה על הכל.
No comments:
Post a Comment