ב"ה
ספר ליקוטי מוהר"ן
תורה עג
ונמצא כשהשי"ת מקבל תענוג מישראל
מתפלתן, כביכול נעשה נוקבא לגבי ישראל וכו' וכו' ונקבה תסובב גבר וכו' עיין שם.
צריך ביאור, דתינח שכביכול הש"י
נעשה בחי' נוקבא כי מקבל התענוג, אבל האם על ידי זה ישראל נעשים בחי' זכר, בעודם מתפללים
ומתחננים שזה ממש בחי' נוקבא.
ואולי י"ל שזה שמתפלל כל כך יפה
עד שהש"י מתאוה לתפילתו, הרי עולה לבחינת כתר (- שזה גם בחי' ונקבה תסובב גבר,
ודו"ק), ובכה"ר שפיר זכר, כי הכתר המשפיע (הרמח"ל כותב את זה כמה
פעמים). והוא כבר דומה להמתפלל על חבירו שנענה תחילה, ופירש רבינו בתורה כב, שהוא
בבחינת אין, ואין בחי' כתר כידוע, כי החכמה מאין תמצא.
[ואולי יש לפרש בזה מה שהש"י שמע
לתפילתו של יצחק שהיה צדיק בן צדיק, ולא לתפילת רבקה שהיתה בת רשע, כי התפילה בחי'
נוקבא, וצריכים לעלות עד הכתר, וזה שני קפיצות, כי צריכים לעבור על כל הספירות שהם
בחי' זכר, ולעלות עוד עליהם עד הכתר, ולאלו השני עליות זכה דייקא על ידי שהיה צדיק
בן צדיק.]
No comments:
Post a Comment