ב"ה
למען
לא נבוש ולא נכלם ולא נכשל לעולם ועד.
קצת
קשה שהרי קי"ל (בבא בתרא עה, ליקוטי מוהר"ן כא, ובעוד מקומות) שכל מהות
של עולם הבא – כל צדיק וצדיק נכוה מחפתו של חבירו. ואפילו אם הכוונה כאן הוא שלא
נבוש מעבירה ממש, איך מתפללים סתם שלא נבוש אם זה ממש מהות עולם הבא.
י"ל
על זה הגדיר – לעולם ועד. לעולם ועד זה בחי' זעיר אנפין (-עולם של ו' קצוות) ונוקביה,
או מלכות לבדה (-כמו בכוונות של ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד). וידוע ששכר עולם
הבא מתחיל מאבא ואימא (עיין קל"ח פתחי חכמה).
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment