ב"ה
חתיכה נעשית נבילה. ראשי תיבות נ נח (שמעתי
מא.ש. בחברון לפני הרבה שנים). הדין הוא שחתיכת איסור שנתערבה בהיתר ואין שיעור
בהיתר כדי לבטלה, נחשבת כל התערובת כאיסור עצמו. והנה כלל גדול שמרובה מידה טובה,
ויש ללמוד מזה כח נקודה טובה להפוך מהות האדם להיות כולו טוב. אכן יש לגדר שכח זה לא
יהפוך רע לטוב. אלא מה שאינו רע יחשב לטוב. ועיין בליקוטי מוהר"ן תורה רפ"ב
במה שרבינו גילה בסוד הפסוק ועוד מעט ואין רשע, שעל ידי שמוציא נקודה טובה נופל
הרע, ופרשנו שם על פי המבואר בספר תומר דבורה, שיתכן שכל עיקרו ועיקר תיקונו של
אותו בן אדם הוא אותה נקודה טובה.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment