ב"ה
חוני המעגל. כבר העירו
החברים, המעגל בגמטריא נחמן. והרי כל ענינו של חוני המעגל שהיה מתחטא לפני
הקב"ה כבן פעוט לפני אביו, והיה כל כך חביב אצל הש"י על ידי זה שהיה מקיים
בקשותיו (ועיין מש"כ בענין ר' חנינא בן דוסא ורבי יוחנן בן זכאי, מסכת ברכות
לד:), ולכן לא ירדו הרבנים לחרם אותו.
וכל הענין של הסיפורי
מעשיות של שנים קדמוניות מבחי' עתיקא, רבינו הקדוש פתח ממנו בלקוטי מוהר"ן
תורה ס'.
ויש לדרוש ענין חוני המעגל
גם בתורה שלפני זה, בליקוטי מוהר"ן תורה נט – היכלהקודש, ששם רבינו גילה סודות
בענין זה שהאדם צריך לשפוט את עצמו, שזה בחי' אש המשפט, ובחי' חושן המשפט שהיה
מרובע שהוא פנימי ומכוסה בעיגולא, שהוא כסא כבוד, ע"ש. כי חוני, מסתיר את המשפט
המרובע והפנימי הזה, כי חוני בחילוף אות י' עם אות ש' בא"ל ב"ם, הרי
חושן הנ"ל, המעגל – העיגול הנ"ל. והחושן סוד הנחש שנהפך למטה, נחש ו', בסוד
וארח צדיקים כאור נגה הולך ואור, בחי' (תורה נט:ה - כתב מלא י': ינחיני) ינחני במעגלי
צדק למען שמו (תהלים כג:ג), ינחני אותיות נ נח.
No comments:
Post a Comment