Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Monday, August 14, 2017

משה רבינו מתגלגל?! ומה הכוונה שרבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן הוא בחי' נשמת משה רבינו ע"ה

ב"ה
רבים טועים בענין משה רבינו שכאילו ח"ו הוא מתגלגל, כי יש דיבורים שמשמע כן בזוהר, למשל כתוב בזוהר הקדוש:
וזרח השמש - דא משה, כד יתי בגלגולא בצדיק גמור, ובא השמש - כד יתי בצדיק שאינו גמור, עכ"ל.

והוא תמוה מאד הס להזכיר, שמשה רבינו אב הנביאים יצטרך לבוא בגלגול.

אלא פירושו הנכון גילה הרמח"ל במאמר קטן "פירוש מאמר הזוהר ריש משפטים" - הנדפס בספר גנזי רמח"ל (עמוד ערב), שאין הכוונה לגלגול לפי מעשה הנשמה, אלא לבירור המלכות. וז"ל.

וענין זה בנשמות: אדם ומשה, כי שרש אדם הוא שרש א' אך לפי הנולד, ומה שיקרה בהשתנות הזמנים ומעשי הבחירה, יש שיצטרך אותה המדריגה של אדם להשתנות בג' השינויים שאמרנו. ואז עומד השרש ההוא באותו המצב שנתקנה: ולפי אותו המצב מתנוצץ ממנו ניצוץ א', והוא נשמה א', מלבד הנשמה הראשונה. וכן לג' שינויים יוצאת ג' נשמות, והם הם ענינו של אדם, שהוא הא' - אך משונה לפי הג' השינויים, ואלה הג' נשמות הם נשמות ג' האבות. ולא שנשמת אדם הראשון עצמה תהיה נשמת האבות - שתתגלגל בם ממש, אלא הנשמות של האבות הם בסוד מדריגותיו של אדם, אך בשינוייה. ובהיות הנשמות האלה בעולם הזה, כל א' מהם היתה מקיימת אדם הראשון באותה המדריגה שהוא הנשמה ההיא. ולכן נקרא שהוא מתגלגל בהם, כי מדריגותיו עצמו משתנית לפי הנשמה ההיא. ולכן אמרו: "דתמן נחת אדם בג' גלגולין". ומפרש שם שג' אבהן הם תלת טפין, נמצא שיש להם מציאות מלבד נשמתו של אדם, עד כאן לשונו ועיין שם ביותר אריכות.

וכן לכאורה הכוונה באשר מסורה נאמנה בידינו שרבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן הוא נשמת משה רבינו, אין הכוונה שמשה רבינו נתגלגל ברבינו הקדוש, אלא שרבינו הוא נשמה שמעמיד את נשמת משה רבינו כפי מצב הדורות האלו.

ועיין ברמח"ל שם שכתב (עמ' רעד) ז"ל: ובזה תלוי תיקון כל העולם, כי בהתגלגל אלה הנשמות ובואם לעולם, האירו המדריגות העליונות לצורך כל ההנהגה, והיינו הגלול הסובב עד סוף התיקון הכללי...."


נ נח נחמ נחמן מאומן


No comments: