Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Tuesday, March 31, 2015

ב"ה נ נח אצל רבי עקיבא דייקא

ב"ה
בתקונים חדשים של הרמח"ל, תקון לט מפי אליו הנביא כז"ל קומו דמיכי ארעא (ישני ארץ) אתערו משנתכון (התעוררו) דאתמר בכו (ישעיה כו:יט) הקיצו ורננו שכני עפר. דא עפר דאתמר בה ונחש עפר לחמו (שם סה:כה) אלין דאתמסרו לאתקטלא (אלו שנמסרו להרג) בידא דסטרא אחרא. דקימין תמן השתא (עכשיו) לאתקנא אגריהו [שכרם - ואצ"ל: מגויהו - מבפנים] תקונא שלים. ושנה נפלת עליכון בגלותא, דאתמר בה ותרדמה נפלה וכו' (בראשית טו:יב). השתא (עכשיו) הקיצו ורננו, בכמה שירין ותושבחן לסלקא (לעלות) לעלא, אתון וכמה נציצין אחרנין בהדיכו, כי טל אורת ודאי. ודא (וזה) שיר חדש חדש דיתער (שיתעורר) בעלמא. שיר פכמ"מ (פשוט כפול משולש מרובע - נ נח נחמ נחמן מאומן. תיקוני זוהר תיקון כ"א דף נא.) ברזא (בסוד) דשמא קדישא כדקא יאות, עכ"ל.

והנה רבינו גילה בלקוטי מוהר"ן (תורה רס) שצדיקים מוסרים נפשם בשביל הש"י על ידי שנותנים ומוסרים השם שלהם ע"ש. ובודאי זה שייך לשיר הגאולה של רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן, שהוא מסר את שמו כדי להציל ולתקן את כל העולם.

ועוד, אחד מעיקר התורות שרבינו גילה ענין של הנ נח נחמ נחמן מאומן הוא תורה ח' בלקוטי מוהר"ן תנינא, שבו מביא מה שרבי עקיבא תמה אם בכלל יש מי שיכול ליתן תוכחה, והדרך היחיד ליתן תוכחה הוא עם השיר של נ נח נחמ נחמן מאומן. ורבי עקיבא הוא ראש של הרוגי מלכות.

ולכן מובן היטב איך שעכשיו אצל רבי עקיבא דייקא מתעורר חזק השיר של נ נח נחמ נחמן מאומן!


כאשר סיפרתי את זה לדוד שמנהל הציון של ר' עקיבא הוא הוסיף שהרי בקבלת שבת - בתהלים - אחר שאומרים הפסוק אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה - שהאריזל גילה שרבי עקיבא רמוז בהסופי תיבות, פותחים - מזמור שירו לה' שיר חדש...

נ נח נחמ נחמן מאומן!



No comments: