ב"ה
פסח לשון דילוג. והרי הוא כענין
מש"כ בליקוטי מוהר"ן סד:ב ז"ל וע"כ ישראל נקראים עבריים,
ע"ש שהם עוברים באמונתם על כל החכמות וכו' ע"ש. ועיין בספר שרשי המצוות
לרמח"ל, כלל המ"ב – בקרבן פסח שכז"ל והכלל, שקרבן פסח הוא תיקון
כנסת ישראל, והבדל ישראל משאר האומות, והתחברם בשכינה ליעשות בה אומה קדושה,
ע"ש. והרי מבואר שפסח ממש תואר לעם ישראל כמו עברי. ולכן כתוב (מגילת אסתר
ד:יז) ויעבר מרדכי, ופרש"י על דת להתענות בי"ט ראשון של פסח ע"ש. [ועיין
בספר מלכים א:ה:ד – כי הוא רדה בכל עבר הנהר מתפסח ועד עזה בכל מלכי עבר הנהר
ושלום היה לו מכל עבריו מסביב. שלום דייקא, ראשי תיבות ודע מה שתשיב לאפיקורוס,
שהוא בעניני החכמה שיש עליהם יישוב, מכל עבריו מסביב, ולא מאלו החכמות שצריכים
לעבור ולפסוח עליהם בעזות דקדושה בכל מלכי עבר נהורא].
No comments:
Post a Comment