Breslov Books In ENGLISH!

English Breslov Books to Read Online on this blog

Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION
Showing posts with label משכני עליון. Show all posts
Showing posts with label משכני עליון. Show all posts

Saturday, October 20, 2018

כותל המערבי - מקום של מלאכי הקצף והטומאה?! נ נח

ב"ה

המקום שכולם באים עכשיו להתפלל ליד הכותל המערבי, במהרה בימינו בביאת בית המקדש כל השטח שם יהיה בכלל הר הבית. כי המדות של הבית המקדש השלישי העתידה, והר הבית מבוארים בספר יחזקאל והם לא כמו המדות של שני המקדשים הראשונים.
והנה בבית הראשון לא היה חצר העזרה מקוף את ההיכל והדביר, מה שאין כן בבית המקדש השני והעתידה החצר יהיה סובב את כל הבנין גם לאחוריו י"א אמה. וביאר הענין כתב הרמח"ל בספר משכני עליון (גנזי רמח"ל עמ' קפד-ה) ז"ל:

ולמה כך? אלא מפני שלאחורי המקדש נמצא מקום למטה למטה אל מלאכי הקצף והטומאה, ולכן לא סבבה שם החצר, שלא לתת להם חלק כלל. אבל לעתיד לבא יטהר העולם והאלילים כליל יחלוף, ומה שישאר בטהרה ישאר. וזה הענין נתבאר בפסוק: "כי אז אהפוך אל העמים שפה ברורה וגו'", ועל כן תסוב החצר לכל הצדדין כי אין מונע, עכ"ל.

הרי מבואר שמאחורי בית המקדש יש מקום של כוחות הטומאה, ובזמן בית ראשון היו צריכים לקצר את שטח בית המקדש שלא ימשך לתוך אותו מקום שלא ליתן להם כח ח"ו. רק לעתיד לבוא הכל יתהפך לטוב. ונמצא אולי שהיום כל מה שאנחנו באים להתפלל שם זה ממש על אפם וחמתם של אותן כוחות הטומאה, ואנחנו פועלים בזה להכניע את כל הסטרא אחרא להיות כפוף תחת הקדושה. וזה מגודל עומק ההשגחה שהשם יתברך סיבב שכל השנים בגלות עם ישראל באים בתמימות ובמסירוות נפש להתפלל דייקא בכותל המערבי, ובזה מכניעים את הסטרא אחרא ומכינים את הגאולה.

ובאמת השכינה לא זזה מהכותל, וכבר בבית שני היה החצר מקיף (וע"ש בספר הנ"ל שקצת מהבית שני בנוי כמו השלישי וקצת כראשון ע"ש ביאור הענין), אכן בבית שני היו כפופים תחת אומות העולם, אז יתכן שבעל כרחך היו צריכים לחלק להם, ועם כל זה השכינה עמדה להם. ואכן כל עוד שקיים הטומאה והקצף בעולם בעוה"ר אותו מקום שמאחורי בית המקדש לכאורה עוד יונק מכל מה שבא לידה.

נ נח נחמ נחמן מאומן



Monday, July 18, 2016

גילוי רבינו דרך רבי נתן וגילוי רבינו דרך הפתק הקדושב

ב"ה

כבר הארכתי במקום אחר בס"ד להסביר שכל המסורה בברסלב עד סבא שקיבלנו דרך רבי נתן היה רק דרך התורה של רבינו הקדוש, אבל לרבינו היה לו עוד דרך, שרבי נתן השתומם לגמרי עליה ולא הבין קצתה, והוא הדרך שרבינו קירב את המשכילים שנפלו לגמרי לאפיקורסות עד כדי כך שאפילו רבי לוי יצחק מברדיטשיב לא היה יכול להסתכל בפנים שלהם, ורבינו היה משחק שחמט איתם ולאט לאט היה מחזירם בתשובה, וזה הדרך שסבא קיבל מרבינו דרך הפתק הקדוש. ורבי נחמן אמר על רבי נתן שהוא יודע ממנו מעט.

נתן בגמטריא חלונות, והפתק בחי' פתח, וכן פתח עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ועיין בספר משכני עליון של הרמח"ל (נדפס בספר גנזי רמח"ל עמוד קסט) שכז"ל:
ודרך אלו החלונות יוצאים אורות רבים תמיד, מלבד השפע היוצא דרך השערים. כי השפע נמשך בעתו, ואלה האורות יוצאים תמיד ולא נפסקים, ומהם מקבלים התחתונים כוח ועצמה רבה. וגם העולים לקבל מן הפתחים יעלו בראשונה אל החלונות, ומשם ישקיפו בעד החלון לפנימה, ורואים בתוקף האורה והשמחה אשר לפנים, והם שמחים מאד וחומדים להתענג בטוב הצפון ההוא. וברוב התשוקה והחמדה רצים עד הפתח ברינה גדולה ובתהלה רבה, ושם יעמדו עד נתן להם מנה, איש לפי חלקו. וגם בהשקיפם בחלונות לקחו כוח גדול בנפשם, שיוכלו לעמוד אחרי כן ברוב השפע היוצא מן הפתח, עכ"ל.
ודוק היטב כי אין כאן מקום להאריך.

נ נח נחמ נחמן מאומן!