ב"ה
חזל גילו בהלכות ברכת כהנים שראית אדם נמשך לראות החסרונות.
בשם ע"ב, סח: חב"ו - שהוא השם הידוע ראשי תיבות חיל בלע ויקיאנו, שבו מעלים את הניצוצות הקדושות שנפלו. סט: רא"ה. והלוא היה מתאים ששם רא"ה תהיה שם ע'. אלא שתמיד בראיה יש את החסרון וצריכים תמיד להצמיד את הראיה לשם חב"ו להשלים את הראיה. וזה כבר ענין של שם ע' יב"ם לא רק להשלים שם אחיו המת אלא גם ראשי תיבות משיח בן יוסף, הי"י מו"ם.
נ נח נחמ נחמן מאומן
Showing posts with label עין. Show all posts
Showing posts with label עין. Show all posts
Tuesday, January 16, 2018
עין טובה למלאות
Saturday, December 12, 2015
חנוכה - ממלכת כהנים
ב"ה
ענין חנוכה,
שכולם
מדליקים את נרות חנוכה, נר
איש וביתו, קיום
מה שכתוב (יתרו
יט:ה),
ואתם תהיו
לי ממלכת כהנים וגוי קדוש. והנה
המנורה הוא סוד העין (אדיר
במרום עמוד שו, ובכ"מ),
וסוד הראיה
הוא מרומז בהכתוב בפרשת העקדה אשר יאמר
היום בהר ה' יראה,
שהנראה
נצטייר בעיני הרואה, בבת
עין שלו. וכל
זה מבואר באריכות ובביאור נפלא באדיר
במרום עיין שם. ומבואר
שם שעל ידי זה מגיע תיקון גדול להנראה.
והנה ידוע
שכל איש ישראל יש לו מציאות של מקדש.
ונראה שבסוף
בית שני, טרם
החרבן, כבר
הקדים השם יתברך מעמד של ישועה,
שכל אחד
מישראל יראה לעשות את עצמו לבית המקדש,
כי באמת זה
כבר כל תהליך והתכוננות של גלות הארוך
הזה שהולכים לקראת הגאולה הגמורה הסופית
עם ביאת משיח בב"א.
ולכן י"ל
שבחנוכה נתקיים השלב הראשון הזה של הראיה,
שנצטייר כל
איש מישראל בעיני השם, ועל
ידי זה חל בכל אחד ההכשרה להיות בבחי'
כהן עובד
בבית ה'.
ולכן בחנוכה
לא מסתפקים בשבעה נרות, אלא
צריך דוקא את השמש, הוא
בחינת הנראה בעיני הרואה.
וענין הפתק
הקדוש, נראה
שהוא הדבקות, מה
שבעיני הנראה גם כן מצוייר זה שרואה אותו,
כמבואר
באדיר במרום שם. ועוד
מה שמבואר שם בסוד התפילין (בגמטריא
פתק), שמשפיעים
להנראה ואכמ"ל.
נ נח נחמ נחמן מאומן
Subscribe to:
Posts (Atom)