Breslov Books In ENGLISH!

English Breslov Books to Read Online on this blog

Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION
Showing posts with label שה. Show all posts
Showing posts with label שה. Show all posts

Monday, February 12, 2018

טעם הקנס של ארבעה וחמשה לגונב שור או שה וטבחו או מכרו

ב"ה

טעם ארבעה וחמשה שחייב הגונב שה ושור וטבחו ומכרו (משפטים – שמות כא:לז). י"ל דו"ה זה בעצם בו"ג, כי דו"ה כולל את הכפל שיש בכל מדינה, הרי שנוסף רק בו"ג, ובזה י"ל שזה בחי' הן יפעל א"ל פעמים שלוש עם גבר שהוא סוד הגילגול, שעד בו"ג פעמים נתגלגלים כדי להשלים, ואם בזה לא התחיל לתקן תו לא. וי"ל שלכן דוקא טובח ומוכר שה (שני אותיות) ושור (שלוש אותיות), כי הגנב חישב בהם את הקץ, הוא לא לקח אותם למה שהם עכשיו בחייהן, שהן הם תכלית הסמל של בהמות שמשתכרין מהם בחייהם, שה, לשון זה, זהו, כמו שהוא ממש עכשיו, ושור, כמו שרואים אותו ממש, הוא לא שם עיניו בזה, רק לגלגל עליהם כסף, בטביחה ומכירה, וכן היה ראוי לגבר זה ממש ענין ב"ג של גבר, להתגלגל פעמים שלוש, ולכן עונשו בו"ג, נוסף על הקרן והכפל.

נ נח נחמ נחמן מאומן


Monday, November 21, 2016

נ נח מולך באתכסיא

ב"ה
בתורה נו - ובשיחות השייך לה בחיי מוהר"ן מבואר שרבינו הקדוש מולך על כל העולם באתכסיא, ורק טיפה ממלכותו נתגלה על קרוביו.
והנה השם שד"י מרמז על ארבע פינות המרכבה, כי ש' זה שלושה ווי"ן - וו"ו - שהם הג' אבות, קו ימין - אברהם אבינו - קו שמאל - יצחק אבינו, קו אמצעי - יעקב אבינו (וי"ל שלפעמים זה שין של ד' ווי"ן, כי יעקב וישראל עם שני פרצופין). נשאר ד"י של שד"י, שהוא דוד - בגמטריא י"ד. ודוד מנגן ביד, וזה בחי' עקידת יצחק, שהשם יתברך אמר לאברהם "אסקתיה אחתיה" (ב"ר מובא ברש"י סוף פרשת וירא - כב:יב), שזה בחי' עליות וירידות של השיר, כמובא כמה פעמים בדברי רבינו בבחי' מדלג על ההרים. וזה מה שיצחק אמר לאברהם אבינו "איה השה לעולה" - שה - זה בחי' שד"י - כי אות ה' של שה - הוא ד"י. והיינו ששאל את אברהם איך יתקיים המרכבה רק בעבדותן לבד, הרי חסר עדיין יעקב ודוד. ואברהם אבינו ענה לו ה' יראה לו העולה בני. בחי' ראיה, שהוא בחי' אור העין, דוד זה הבת עין, ויעקב אבינו - בחי' אמת - הוא האור. וזה העולה בני - בן י' - כי השיר, בחי' עליה וירידה, הוא בחי' י' כמבואר בלקוטי מוהר"ן (תנינא ח) שמשה רבינו דלג וקפץ עשרה - בחי' קול יעקב, בחי' שיר פשוט כפול משולש מרובע. כי עוד היו צריכים להוציא את השיר והנגינה הזו בפועל, כי הוא רק בנעלם של השם ש-ד-י: ש-ין ד-לת י-וד, הנעלם של שין דלת, בגמטריא ת"ץ, ועוד א, שהוא הדרגה הראשונה של העשרה מדרגות של נ' שערי בינה (כי כל שער כלול עשרה, הרי שהדרגה הראשונה של השער החמישים הוא תצ"א, ועולים עד תק), והוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, והוא מולך באתכסיא, בנעלם, עד שנזכה לראותו עין בעין בב"א. ולכן רבינו צוה עלינו לצעוק "איה". איה השה, הנעלם של שד"י, לעולה, איה השיר פשוט כפול משולש מרובע: נ נח נחמ נחמן מאומן!


נ נח נחמ נחמן מאומן