ב"ה
תורה לא
פעם כתבתי באריכות על זה ונאבד, ועל כל פנים זה הרשימו לעת עתה עד שאזכה בעזה"י עוד...
לקוטי מוהר"ן תורה לא
לא:ו
מי שהוא בבחינת ברית אזי חסד מתגלה בפמא
דאמה,
צע"ק
דהנה בספר המדות חלק ב (מריבה
כב,
צדיק
יח)
כז"ל
יש שני צדיקים,
שאחד
דבוריו הם בחרישה,
והשני
דבריו בקצירה,
או
אחד דבריו הקמת הברית לזווג,
והשני
דבריו הם הממשיכים את הזרע ומהוים את הולד
בבטן אמו ומגדלין אותו וכו'
ע"ש.
הרי
שיש צדיק אחד שהוא בבחי'
ברית,
ועכ"ז
החסד מתגלה בצדיק אחר.
ויש
כמה דרכים ליישב,
אבל
עוד אין לי הוכחה לאמיתת הענין,
והי"ע
בתורתו הקדושה אמן.
בענין
הקמת הברית לבד (שלכאו'
זה
פשטות הלשון שאנו רגילים לאמר הריני מקשר
את עצמי,
ודו”ק),
ע'
אדיר
במרום (ע'
רצז)
שהוא
על ידי גדלות הו"ק
שאימא עושה נצח הוד חדשים ולא מגעת עד
היסוד,
וזה
נעשה על ידי הדעת שמזווג או"א,
והיסוד
הזה נתהוה מעינין דארך אנפין,
ע"ש.
וכאן
רבינו אומר שזה מבחי'
הכיסופים
– בחי'
רצונות
– של אברהם אבינו (שכתוב
בו ואברהם זקן וכו'
בחי'
ארך
אנפין).
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment